Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eri mielipiteet parisuhteessa

Lähettäjä: Päistär 
Päivämäärä:   17.11.24 13:29:11

Huoh, pakko vähän purkaa johonkin anonyyminä. Ystäväpiirini on hyvin samanmielinen kuin minä, joten tiedän jo, mitä he sanoisivat. Tästä tulee pitkä tarina, koska asia on aika pahasti mielen päällä juuri nyt.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä lukioikäisestä saakka ja olemme nyt jo 30+ eli pitkä historia takana. Kuvailisin parisuhdettamme hyväksi ja onnelliseksi: arki sujuu ja juhla vielä paremmin. Koen, että meillä on pääasiassa hyvin samanlaiset arvot. Paitsi yhdessä asiassa: homoseksuaalit, muun- ja transsukupuoliset sekä kaikki muu tähän liittyvä. Minä olen asiassa erittäin vapaamielinen ja näen, että se on jokaisen oma asia, eikä kuulu minulle.

Mieheni on aina ollut vähän nihkeä homoseksuaaleja, transsukupuolisia yms. kohtaan, mutta aikaisemmin hänen mielipiteensä on ollut niin sanotusti pehmeämpi ja kunhan ei hänen elämäänsä vaikuta, niin ihan sama, mitä tekevät. Muutama vuosi sitten tasa-arvoinen avioliittokeskustelu ei esimerkiksi nostanut mitään vahvoja tunteita, vaan hän ohitti sen enemmänkin olankohautuksella "ihan sama, kunhan minun ei tarvitse mennä naimisiin miehen kanssa". Viime vuosina hänen mielensä asiassa on kuitenkin hitaasti koventunut.

Minulla on itseni kanssa samanikäinen, miehenä syntynyt serkku, joka noin kymmenen vuotta sitten tuli ulos kaapista ja kertoi kokevansa olevansa nainen. Hän (ja me) oli tuolloin siis parikymppinen. En ole varma missä kohtaa hän aloitti sukupuolenvaihdosprosessin, mutta viime vuonna hän virallisesti sai sukupuolensa vaihdettu miehestä naiseksi. Serkku oli lapsena minulle todella etäinen ja muistan hänen lähinnä murjottaneen jossain nurkassa yksinään. Viime vuosina hän tuntuu kuitenkin suorastaan puhjenneen kukkaan ja olemme alkaneet olla yhteyksissä enemmän. Yllätyksekseni olen huomannut, että meillä on samoja kiinnostuksen kohteita ja olemme itseasiassa hyvin samanlaisia monellakin tavalla. Olemme nykyään lähes päivittäin yhteyksissä ja tapaamme noin kuukausittain yhteisten kiinnostuksen kohteidemme parissa, vaikka emme edes asu samassa kaupungissa. Keskustelumme ovat syventyneet ja alkaisin jo kuvailla häntä läheiseksi ystäväksi.

Mies on ollut tähän saakka melko välinpitämätön serkkuni osalta. Hän on sitä mieltä, että sukupuolen vaihtaminen ei ole mahdollista mutta ainahan sitä voi naista leikkiä, jos se kerta saa olon tuntumaan hyvältä ja eihän se ole häneltä pois. Sukujuhlissa mies on voinut istua serkkuni kanssa samassa pöydässä, vaikka hieman tyly ja lyhytsanainen onkin ollut, mutta ei avoimen vihamielinen tai möläytellyt mielipiteitään ääneen.

Tähän asti miehen mielipiteistä ei ole siis ollut ongelmaa. Kunnes serkkuni keväällä julkisti parisuhteensa naiseen. Nyt miehelläni on selvästi jokin henkinen ja looginen ongelma: tunnustaako, että serkku on nykyään nainen ja parisuhteessa naisen kanssa eli hyihyi homoseksuaali. Vai pitäytyäkö harhaluulossaan, että sukupuoltaan ei voi vaihtaa eli serkkuni on mies ja heterosuhteessa naisen kanssa, jolloin miehen logiikalla ei asiassa pitäisi olla mitään ongelmaa, paitsi on nyt sitten kuitenkin. Mies jätti pari sukukokoontumista kesällä väliin tämän dilemmansa takia ja se oli minulle aivan ok, koska hyvin voin käydä niissä yksinkin.

Nyt syksyllä on kuitenkin ongelmaksi noussut se, että mies ei enää haluaisi minun tapaavan serkkuani. Mitään loogista syytä mies ei osaa esittää, mutta kokee minun ja serkkuni tapaamiset pahana ja minun pitäisi katkaista kaikki yhteyteni häneen. Mies ei siis estä minua lähtemästä, mutta riita tuntuu tulevan joka kerta aiheesta ja saarna siitä millainen luonnonoikku serkkuni on. Tänään on taas koko aamu riidelty, kun sovin ensiviikolle lounastreffit kotikaupunkiini työnsä puolesta tulevan serkkuni kanssa.

Niin kauan, kun serkkuni ei tule puheeksi, parisuhteemme toimii ja olen ihan aidosti onnellinen mieheni kanssa. Mutta nyt suhteeni serkkuni kanssa on syventynyt ja lähentynyt, tulee hän tietenkin puheeksi entistä useammin, mikä sitten taas johtaa riitoihin tässä asiassa erilaisen arvomaailmamme takia.

Mitä minun pitäisi tehdä? Heittää yli 15 vuoden onnellinen parisuhde romukoppaan vai viilentää välit serkkuun, johon nyt paremmin tutustuessani olen ihan todella kiintynyt ja ystävystynyt?

Re: Eri mielipiteet parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.24 13:33:49

Ei tarvitse tehdä kumpaakaan. Lähetä mies sen sijaan terapiaan selvittämään epäloogisia päänsisäisiä sotkujaan.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   17.11.24 13:36:29

Mies saa olla sukupuolenvaihdosasiasta mitä mieltä tahtoo, mutta hänellä ei ole oikeutta kitistä sinun ja serkkusi tapaamisista tai olla tyly serkullesi.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   17.11.24 13:37:30

Mielipiteet on mielipiteitä, ja erilaisista sellaisista voi olla virkistävääkin keskustella, mutta minä en pystyisi olemaan parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on noin erilaiset arvot kuin itselläni.

Ehkä juuri ja juuri menettelisi, jos mies osaisi pitää mielipiteensä omana tietonaan ja olisi kohtelias serkun seurassa, mutta näkyvästi tylynä oleminen ja vieläpä aloittajan kieltäminen tapaamasta serkkuaan on sellaista, mitä en voisi hyväksyä. Lisäksi pelkäisin, että mikä asia seuraavaksi johtaa tuollaiseen idioottimaiseen käytökseen.

Pyydä miestäsi lukemaan tämän päivän Hesarin artikkeli helluntailaisvanhemmista, joiden tytär tuli kaapista.

Päivämäärä:   17.11.24 13:45:35

Sepä se, kun en koe arvojemme eroavan miehen kanssa kuin tässä yhdessä asiassa, joka ei edes siihen päivttäiseen elämään vaikuta mitenkään. Ehkä eri asia, jos hankkisimme lapsia, mutta kun niitä ei ole tulossa. Tuntuisi jotenkin aika isolta päätökseltä lopettaa parisuhde, kun yhdessä asiassa olemme erimielisiä.

Jotenkin näen, että tämä miehen tämänhetkinen kiivaus asian suhteen juontaa juurensa tuosta epäloogisuudesta, jota ei saa ratkaistua. Tähän saakka on ollut asiasta lähinnä välinpitämätön.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   17.11.24 13:51:28

En usko että tuollainen junttius voi rajoittua vain yhteen asiaan. Seuraavaksi kohtaatte jonkun muulla lailla erilaisen ihmisen, jota miehesi ei voi hyväksyä. Onko teillä lähipiirissä eri rotuisia ihmisiä? maahanmuuttajia? vegaaneja?

Minua haittaisi liikaa se, että pelkäisin koko ajan, että mies möläyttää seurassa jotain niin noloa, että haluan vajota maan alle häpeästä, kun kaikki näkevät millaisen juntin kanssa olen.

Ylipäätään se, että mies yrittää sanella ketä aloittaja saa tavata ja ketä ei, on kammottavaa. Seuraavaksi tulee varmaan pukeutumisohjeet.

Päivämäärä:   17.11.24 13:55:18

B: toinen serkkuni on vegaani ja veljeni kasvissyöjä ja naimisissa venäläisen naisen kanssa. Nämä eivät ole ongelmia. Mekin syömme kotona hyvin kasvispainotteisesti ja voi mennä viikkoja ilman punaista lihaa pöydässä. Miehelläni ei oikeasti ole mitään ongelmaa minkään muun "liberaalin" asian kanssa kuin tämä homoseksuaalisuus ja transsukupuolisuus. Jos olisi muutenkin juntti niin kyllä tässä olisi erottu jo aikaa sitten, mutta kun ei ole.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   17.11.24 13:57:01

Miehesi on tässä aivan oikeassa: sukupuolta ei voi vaihtaa.

Sukupuolta voi KORJATA, mutta ei vaihtaa. Siihen prosessiin ei pääse, jos sanoo, että haluaa vaihtaa sukupuolta.

Päivämäärä:   17.11.24 13:59:34

Kiitos pilkun viilauksesta. Joka tapauksessa mieheni mielestä miehenä biologisesti syntynyt on mies ja voi leikkiä naista pukeutumalla naiseksi. Minä taas näen, ettei sukupuolella ensinnäkään ole niin iso merkitystä ja toiseksi jos kokee itsensä enemmän naiseksi ja korjaa(!) sukupuolensa naiseksi niin sitten on nainen.

Päivämäärä:   17.11.24 14:04:13

Ei kyse ole pilkunviilauksesta. Jos joskus tutustut paremmin transseksuaalisuuteen, ymmärrät, että tämä on iso kysymys niissä piireissä juuri sen vuoksi, että ”vaihtaminen” tarkoittaa jonkinlaiseen omaan haluun liittyvää muuttumista, mutta siitähän siinä ei ole kyse. Kyse on siitä, että ihmisellä on vääränlaiset ulkoiset piirteet todelliseen identiteettiin nähden (ja juuri tätä nämä vaihtamisesta puhujat eivät ymmärrä).

Lähettäjä: jreje 
Päivämäärä:   17.11.24 14:04:57

Ongelma on tässä:

" . . mies ei enää haluaisi minun tapaavan serkkuani. . . . minun pitäisi katkaista kaikki yhteyteni häneen."

Vaikka miehesi ei halua olla serkkusi kanssa tekemisissä, niin hän ei voi estää sinua tapaamasta sukulaistasi.

Tuo ei ole mikään syy riidellä, joten passita mies terapiaan jos haluaa olla parisuhteessa kanssasi. Jos ei terapiaan suostu, niin silloin teillä ei ole enää mahdollisuutta jatkaa yhdessä.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   17.11.24 14:08:01

"Mitään loogista syytä mies ei osaa esittää, mutta kokee minun ja serkkuni tapaamiset pahana ja minun pitäisi katkaista kaikki yhteyteni häneen. Mies ei siis estä minua lähtemästä, mutta riita tuntuu tulevan joka kerta aiheesta ja saarna siitä millainen luonnonoikku serkkuni on."

Minusta tässä ei ole kyse "eri mielipiteistä" vaan enemmänkin siitä, että mies jostain syystä kuvittelee että hän on asemassa jossa voi arvottaa, tuomita ja määritellä muita ihmisiä vieläpä niin, että näiden pitäisi muokata elämäänsä hänen tuomionsa mukaan. Miksiköhän hänellä on tällainen luulo? Mitenköhän ihmisen saisi ymmärtämään, että ihan yksinkertaisesti EI KUULU SINULLE?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.24 14:08:54

Oletteko istuneet keskustelemaan (rauhassa ja riitelemättä), että mikä on miehen mielestä se perimmäinen ongelma yhteydenpidossa serkkuusi? Jos kerran aiemmin mies on ollut sillä kannalla, että hänen mielipiteistään huolimatta jokainen saa olla mitä on, kunhan ei hänen elämäänsä vaikuta. Mikä on muuttunut aiemmasta? Serkkusi parisuhdetilanne juu, mutta eipä sekään vaikuta kait mitenkään miehesi elämään. Vai pelkääkö miehesi, että serkkusi vaikuttaa jotenkin sinuun ja siten teidän elämäänne? Jos näin on, niin miten ja miksi perustelee tällaisen tunteen?

Tuo kaavailemasi epäloogisuus voi hyvinkin olla syynä, mutta ymmärtääkö mies sen itse niin, että pystyisi käsittelemään asiaa? Tunnetaidot vaikuttavat todella paljon siihen, miten tällaisissa kokemuksissa osaa hahmottaa, sanoittaa ja säädellä tunteitaan ja kuinka kykenee siten käsittelemään sisäisiä ristiriitojaan.

Päivämäärä:   17.11.24 14:09:29

v: myönnän, että tunnen transsukupuolisista vain serkkuni. Olemme hänen kanssaan keskusteelleet jonkin verran sukupuolen korjaamisesta, mutta pääasiassa keskustelumme ovat liittyneet muihin aiheisiin, joten ehkä termistö sitten ei ole minulla niin selkärangassa. Ainakin virallisen sukupuolen muuttamisen yhteydessä serkkuni on ihan itse käyttänyt termiä vaihtaminen.

jreje: mieheni mielestä minun ei tosiaan pitäisi enää serkkuani tavata. Riitelemme aiheesta lähes joka kerta, kun olen tapaamisen serkun kanssa sopinut. Aiemmin oli tosiaan ihan välinpitämätön, kunnes serkku julkaisi parisuhteensa naisen kanssa keväällä. Huoh. En ymmärrä miksi miehen on pitänyt tehdä tästä näin iso juttu. Pitää yrittää ehdottaa tuota terapiaa tai jotain omien ajatustensa käsittelyä.

Lähettäjä: eej 
Päivämäärä:   17.11.24 14:10:42

"Tuntuisi jotenkin aika isolta päätökseltä lopettaa parisuhde, kun yhdessä asiassa olemme erimielisiä."

No eihän tuossa ole kyse mistään "Meillä on yhdestä asiasta eri mielipide" jos saatte kunnon riidan aikaan siitä, saatko miehesi mielestä tavata serkkuasi vai et.

Mies kontrolloi sinua ja raivoaa, kun et suostu hänen kontrolloitavakseen.

Mielipide-ero se olisi silloin, jos mies vain neutraalisti toteaisi, että hän ei viihdy serkkusi seurassa mutta on sinun oma asiasi, miten itse toimit. Mutta nyt hän estää sinua tapaamasta serkkuasi, joten kyseessä ei ole mikään mielipide-ero.

Haloo nyt okeasti ja laita vähän valoja päälle.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.11.24 14:11:21

Käske sen junttimiehes käyttäytyä seurassa ja ratkoa itse omat mielipide-eronsa päänsä sisällä. Ei vaikuta sen elämään ja niinhän se on itekin sanonut. Sano sille että serkku kokekoon itsensä ihan miksi haluaa (oma asiansa, ei miestäs lähentele) ja hän saa olla therianina kotona vaikka aasi jos siltä tuntuu. Eikä oo muitten ongelma jos on sitä laatua ettei suostu myöntämään erehtyneensä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.24 14:13:12

Mutta siis, mies ei missään nimessä voi sanella keneen saat pitää yhteyttä. Serkkusi parisuhde tai tausta ei myöskään ole mitenkään hänen asiansa eikä pitäisi mitenkään vaikuttaa häneen. Jos teillä kerran muuten menee hyvin eikä mies yritä muutoin rajoittaa sinua, niin siksi koittaisin istua keskustelemaan, että mitä ihmettä tässä nyt on oikein perimmiltään taustalla. Miehen päänsisäisiä asioita toki, mutta hahmottaako hän niitä itse ja omaako minkäänlaisia valmiuksia lähteä käsittelemään niitä. Voiko keskustelemalla herätellä häntä siihen käsittelemiseen vaikkapa sitten ammattiavun kanssa, jos ei omat eväät riitä.

Päivämäärä:   17.11.24 14:13:21

Ehkä "estää" on vähän vahva termi tähän. Mies kertoo vahvasti toivovansa, että en tapaisi serkkuani. Riidaksi se äityy kuitenkin joka kerta. Mies kokee etten kunnioita hänen mielipiteitään, vaan kävelen hänen mielipiteidensä yli, kun en toimi tässä asiassa niiden mukaan. Monesta muusta vaikeasta asiasta pystymme keskustelemaan rauhassa ja järkevästi, mutta jostain syystä tämä aihe kuumentaa tunteet ehkä vähän molemmilla osapuolilla.

Päivämäärä:   17.11.24 14:15:52

Hallinnollisesti kyse on tietenkin vaihtamisesta, kun sukupuoli vaihdetaan (toiseen) esimerkiksi väestörekisteriin samaan tapaan kuin vaihdat vaikka vaatteesi, kun tulet kotiin. Lääketieteellinen prosessi on kuitenkin sukupuolen korjaaminen, koska se ei ole mikään ”vaihdoitko sukupuolen miehestä naiseksi ettei tartte mennä armeijaan öhööhö” -juttu.

Lähettäjä: Kaffe 
Päivämäärä:   17.11.24 14:16:35

Mitäpä jos juttelisit sen miehesi kanssa, että sinulle ei ole suuri ongelma, että te olette eri mieltä ja että hän päänsä sisällä vähän puhisee ja tuhisee, kun ei tykkää homoista ja trans-ihmisistä, mutta että tuo hänen rajoittamisyrityksensä (et saisi tavata serkkuasi) on niin suuri ongelma, että olet alkanut pyöritellä edes tällä tasolla eroajatuksia? Eli tee se nyt selväksi ja näkyväksi, että mielestäsi serkun tapaamisen kieltämisyritykset ovat nyt niin iso juttu, että sinä olet alkanut miettiä, voiko parisuhteenne päästä siitä enää yli. Älä anna hänen jäädä siihen luuloon, että vähän kinaatte ja kaikki on ihan hienosti. Jos mies ei tästä hätkähdä, se kertoo, että hän on kasvanut ulos suhteestanne ja voi olla hyväkin juttu jatkaa eri teille.

Ymmärtäisin, jos serkku olisi jotenkin erittäin moraaliton ihminen (vakavista rikoksista tuomittu, natsi tai jotain muuta) ja siksi miehestäsi tuntuisi pahalta, että sinä tapaat serkkuasi, mutta näinhän ei ole.

Anna siis nyt täysin selvä viesti: ajattele mitä ajattelet, mutta minua ei kielletä tapaamasta serkkuani, ja jos tästä vielä täytyy vääntää, seuraavaksi aletaan miettiä, voiko tämä suhde enää jatkua.

Lähettäjä: rkkka 
Päivämäärä:   17.11.24 14:17:09

Minua kyllä loukkaisi, jos puolisoni puhuisi minulle näin:

"millainen luonnonoikku serkkuni on"

Jos joku nimittäisi minulle läheistä ystävää/sukulaista noin, niin pahoittaisin siitä mieleni enkä enää kykenisi rakastamamaan häntä. Vaikka sanoisikin asian ihan vitsillä tai omasta mielestään toteaisi neutraalisti ilman riitaa, niin minä kyllä pahoittaisin mieleni ja sanoisin, etten halua elää tuolla tavalla ajattelevan ja ihmisiä nimittelevän henkilön kanssa.

Toki minä olen sellainen, että minulle yksikin asia riittää, enkä selittelisi asiaa vähemmän merkitykselliseksi luettelemalla, että muuten se on tosi kiva ja siinä on kuitenkin nämä hyvät puolet. Ei. Kyllä minulle riittäisi yksikin tuollainen iso asia, josta loukkaantuisin, kun mies halveksii, nimittelee ja haukkuu minulle läheisiä ystäviä ja vielä sanoo sen ääneen.

Päivämäärä:   17.11.24 14:17:12

v: myönsin jo, että olet oikeassa ja että minulla ei selvästi ole termit täysin hallussa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.11.24 14:21:56

"Tuntuisi jotenkin aika isolta päätökseltä lopettaa parisuhde, kun yhdessä asiassa olemme erimielisiä."

Minusta tuossa ei ole ollenkaan kyse siitä, että teillä olisi yhdestä asiasta erimielisyys. Vaan siitä, että miehesi koettaa jatkuvasti riidan aiheuttamalla kontrolloida sinun elämääsi. Miehelläsi ei ole MITÄÄN OIKEUTTA SIIHEN.

Päivämäärä:   17.11.24 14:23:49

rkkka: en muista onko mies suoraan käyttänyt luonnonoikku-termiä, mutta rivien välistä luettavissa, että sitä tarkoittaa. "ei toimi kuten evoluutio on tarkoittanut" tms. vastaavia lausahduksia. Sitten kun huomautan, että ei tällainen vapaaehtoisesti lapseton, lisääntymisikäinen pariskuntakaan ole "kuten luonto on tarkoittanut" niin siihen ei osaa sanoa mitään.

Kaffe: pitää korostaa tätä huomiota. Kiitos. Jos en pitäisi serkustani niin paljon, en todennäköisesti edes lähtisi riitoihin mukaan, mutat ajaudun aika herkästi puolustuskannalle tässä asiassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.11.24 14:26:08

Yrittääkö mies rajoittaa sinua muissakin asioissa? Tai kokeeko että sinä olet hänen määräysvaltansa alainen, ja jollet tee kuten hän toivoo, toimit väärin?

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   17.11.24 14:29:35

Kysy jatkossa mieheltä jatkossa ihan suoraan, huutamatta ja neutraalisti kun hän alkaa taas riidellä kun menet tapaamaan serkkuasi "Siis yritätkö sinä kontrolloida minun elämääni päättämällä siitä, kenen kanssa saan aikaani viettää?" Tee tuo silmiin katsoen, äläkä hymyile YHTÄÄN. Näytä ennemmin hämmentyneeltä tai ole vaikka naama nurin päin.

Kun mies joutuu vastaamaan tuohon, niin hän joutuu myös miettimään käytöstään.

"En."
-> No mitä tuo käytös sitten on?

"Kyllä."
-> Miksi ja millä oikeudella?

Vaikka kuinka kiukuttaa ja alat heti rääkyä ja puolustautua, niin älä sorru siihen. Pidä itsesi rauhallisena. Ethän sinä voi sanoa miehelle, että älä riitele, kiihdy ja huuda, jos itse toimit samoin :DD Pysy itse rauhallisena ja neutraalina ja anna miehen riidellä yksinään (riitaan tarvitaan aina kaksi ;) ) ja tajuta oman käytöksensä ongelmat.

Päivämäärä:   17.11.24 14:34:35

..: ei, minulle ei ole koskaaan tämän parisuhteen aikana tullut oloa, että mies yrittäisi rajoittaa minua. Tämä serkun tapaaminen on ensimmäinen kerta, kun olen koskaan kokenut, että mies yrittää (sanoin) estää minua tekemästä yhtään mitään. Aiemmin on aina suhtautunut netraalisti tai tukenut.

Kiitos neuvoista. Seuraavan kerran, kun asia tulee esiin, pidän itseni tarkemmin ruodussa. Nyt kun olen miettinyt asiaa niin tulistun tosiaan aiheesta itsekin sen verran, että keskustelu muuttuu riidaksi.

Jos kyse olisi lyhyemmästä parisuhteesta tai meillä olisi muitakin ongelmia, en todennäköisesti epäröisi hetkeäkään eron kanssa. Mutta nyt yli 15 yhteistä vuotta ja hyvä suhde niin jotenkin pitäisi löydää kultainen keskitie tässäkin asiassa.

Lähettäjä: Kaffe 
Päivämäärä:   17.11.24 14:41:48

Se sinun miehesi nyt todennäköisesti uskoo, että nämä kieltämisyritykset ja serkun jatkuva haukkuminen ovat sinulle vielä siedettävissä rajoissa. Siedettävissä = et tykkää, vähän sanot vastaan, suutut, huudatkin, mutta pääset asiasta yli ja suhteenne jatko ei ole kuitenkaan vaarassa.

Se voi olla siedettävissä rajoissa, että hän on homousasioissa konservatiivinen. Mutta sinun tehtäväsi on nyt kertoa miehellesi suoraan, että tämä, mitä hän nyt tekee, ei ole siedettävää. Miehesi tuntee nyt olonsa suhteessa ehkä liiankin varmaksi ja rennoksi, koska hän selvästi kuvittelee, että hän voi tehdä näin ja sinä varmaan jossain vaiheessa annat periksi ja teet niin kuin hän tahtoo. Hän ei pidä realistisena vaihtoehtona, että tämä olisi sinulle niin suuri red flag, että oikeasti ottaisit ja lähtisit.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   17.11.24 15:23:16

"Mies saa olla sukupuolenvaihdosasiasta mitä mieltä tahtoo, mutta hänellä ei ole oikeutta kitistä sinun ja serkkusi tapaamisista tai olla tyly serkullesi."

Tämä. Jos minun eri tavoin ajatteleva puolisoni alkaisi määritellä puolestani ketä tapaan ja missä tapaan, varsin kun sukua ovat, antaisin tasan yhden varoituksen.

Eli ota oma tilasi takaisin, pysy kannassasi rauhallisesti mutta määrätietoisesti ja jatka elämääsi kavereiden, serkun tai kenen nyt vain kanssa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.11.24 15:24:52

"Mies kokee etten kunnioita hänen mielipiteitään, vaan kävelen hänen mielipiteidensä yli, kun en toimi tässä asiassa niiden mukaan. "
Miten se mies aikoo kunnioittaa sinun mielipidettäsi tässä asiassa?

Päivämäärä:   17.11.24 15:26:51

En henkilökohtaisesti pysyisi tuollaisessa suhteessa, kokisin tuollaiset mielipiteet ja nuo yritykset hallita niin vastenmielisiksi.

Jos pysyt tuossa suhteessa (mikä on ihan ok ja sinun valintasi), kannattaa huomata että se tarkoittaa että miehen mielipiteet ja käytös on sinulle ihan siedettävä ja ok asia, ja se on mitä ympäristösi tulee näkemään ja ajattelemaan.

Päivämäärä:   17.11.24 15:39:47

"Mies kokee etten kunnioita hänen mielipiteitään, vaan kävelen hänen mielipiteidensä yli, kun en toimi tässä asiassa niiden mukaan"

TÄMÄ on tässä se iso varoitusmerkki. Mies saa ajatella eri tavalla noista asioista, mutta se, että hän katsoo olevansa oikeutettu määräämään ketä saat tavata, on vaarallista. Tämä, että sinun pitäisi "kunnioittaa" häntä sillä tavalla kertoo siitä, että hänen mielestään hän on loppujen lopuksi se, joka määrää suhteessa ja sinä tottelet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.