Lähettäjä: Minä
Päivämäärä: 17.11.24 11:45:24
Tilanne se, että minulla on iso maalaistalo (yhdessä ostettu, mutta minun omistama ja maksama), jossa asumme yhdessä miehen kanssa.
Mies on näin vanhemmiten (+50) tullut hankalaksi, kiukuttelee ja murjottaa jostain päivittäin, jos kaikki ei mene hänen mielensä mukaan. Ei osaa keskustella rakentavasti tai asiallisesti, suuttuu helposti. On työtön ja seinät kaatuu kotona päälle. On mustasukkainen minun työmenoistani, ilman mitään todellista syytä. En vaan jaksa enää kannatella miestä, vaikka välillä jaksaa olla mukavakin, kuten nuorempana.
Haluaisin siis erota, mutta ongelma on, että meillä on ravihevosia ja tilan työt vaativat traktorin ja muiden koneiden hallintaa. Itse en osaa kuin henkilöautoa ajaa, mutta olen aivan surkea isojen koneiden kanssa. Enkä pystyisi yksin jatkamaan raviharrastusta. Tarvitsen siis miehen apua melkein päivittäin (hän siis harrastaa myös raveja ja hevosia, eivät ole yksin minun harrastukseni, mutta minä maksan kaiken). Mies ei pystyisi eron jälkeen pitämään hevosia eikä jatkamaan harrastusta.
Nyt siis kipuilen lopetanko rakkaan harrastuksen päästäkseni eroon ilkeästä miehestä, vai jaksanko jatkaa tätä... Talosta en halua luopua, enkä kaikista hevosista, mutta pelottaa pärjäänkö yksin siltikään, vaikka raviharrastuksen lopettaisin. Heinäpaalit pitää kuskata traktorilla hevosten ruokakatoksiin, ei onnistu käsipelillä. Kuivikkeet siirrettävä traktorilla, tarhat siivotaan kaivurilla jne.
|