Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tupakoitsijat, pärjäisittekö näillä tauoilla?

Lähettäjä: Koulutus 
Päivämäärä:   16.11.24 21:29:02

Olen järjestämässä harrastukseeni liittyvää koulutusta. En siis ole ammattilainen koulutuksien aikatauluttamisessa. Suunniteltu aikataulu olisi seuraava:

Klo 9.30-10.00 saapuminen ja aamukahvit
Klo 10.00-12.00 koulutus
Klo 12.00-13.00 lounas
Klo 13.00-15.00 koulutus
Klo 15.00-15.30 iltapäiväkahvit
Klo 15.30-17.00 koulutus

Kahvi- ja lounastaukojen aikana on mahdollista käydä wc:ssä ja ulkona tupakalla. Koulutustilan takaosassa on wc, jonne kuuluu kouluttajan ääni, joten siellä voi käydä kesken koulutuksen, jos ei esim. runsaiden menkkojen takia pysty olemaan 2h käymättä wc:ssä.

Kouluttajalle aikataulu oli ok, mutta nyt on tullut pari kysymystä, että pidetäänkö noiden 2h koulutuspätkien aikana tupakkatauko?

Kukaan läpipiiristäni ei tupakoi, niin en voi kysyä keneltäkään tutulta. Ehkä täällä joku tietää: Voiko olettaa, että tupakoitsija pystyy olla 2h polttamatta? Täytyisikö tupakkatauko pitää 1,5 h välein?

Re: Tupakoitsijat, pärjäisittekö näillä tauoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.24 21:31:51

Tupakoitsija vastaa: aikuinen ihminen pärjää kyllä 2h tupakoimatta. Nuuska huuleen jos itkettää muuten.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   16.11.24 21:32:26

Aikoinaan oli tupakkatauko tunnin välein, mutta miksi aloitat päivän tauolla?

Päivämäärä:   16.11.24 21:38:50

Silloin kun poltin niin ei ollut ongelmaa olla polttamatta 8h työpäivän aikana.

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   16.11.24 21:38:51

Ei todellakaan tarvitse mitään tupakkataukoja lisäillä väleihin. Jos ei aikuinen ihminen pärjää kahta tuntia ilman tupakkaa niin voivoi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.11.24 21:41:23

Entä huumeiden käyttäjät, miten pitkään ne kestää olla piikittämättä?

Päivämäärä:   16.11.24 21:42:41

7:00 - 8:45 koulutus
Tauko 15min.
9:00-11:00 koulutus
Lounastauko 1h
12:00 - 13:30 koulutus
Selkääntaputtelut itsensä kehuminen klo.14 asti ja kotiin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.11.24 21:47:05

Tupakokitsijana vastaan hyvin pärjää.
Eikä joka välissä tarvi edes mennä tupakalle. Vaikka itse poltan ei ole kiva jls joku vieressä haisee tupakille. Tämmösissä koulutuksissa luennoilla olen aina yruttänyt olla tupakoimatta.
Tuoksuista /hajuista puheen ollen huomiottehan ettette tuoksu liika dödöille, hajuvesille

Päivämäärä:   16.11.24 21:56:52

Olen viisi kertaa viikossa tupakoimatta 8h ajan, joten pärjäisin hyvinkin. Entisessä työpaikassa tein myös 10/11h yövuoroja säännöllisesti ja nekin meni tupakoimatta.

Enempi tuo on tottumiskysymys, kuin että _pärjääkö_ ilman tupakkaa. Vapaapäivinä en koskaan ole työpäivän verran polttamatta, ellei lasketa yöunia. :D

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   16.11.24 22:13:51

Mikä koulutus on muuten sellainen että siitä ei voi minuuttiakaan olla pois? Kyllä meillä aikuisten koulutuksissa on aina tarvittaessa lähdetty vaan ulos ja tultu takaisin. Tosin en tiedä kyllä että kukaan koskaan olisi joutunut lähtemään tupakalle vaan enemmän ihmisillä on joskus tärkeitä puheluita jotka on vaan hoidettava äkkiä, työkoulutuksissa usein myös sattaa olla jotain työasiaa hoidettavana hetkellisesti. Ikinä ole ollut ongelma kouluttajalle, toki poistuminen ja takaisin tuleminen hoidetaan hiljaa ja huomaamattomasti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.11.24 22:23:50

Mä laittaisin tuossa kaiken alkamaan tuntia aikaisemmin ellei tuo paikka ole jossain hevonkuusessa minne kaikilla kestää tulla.

Lähettäjä: kessu 
Päivämäärä:   16.11.24 22:33:23

Piipunpolttajana vastaan että pärjään hyvin ilman taukoja tarvittaessa vaikka koko päivän, jos saan aamulla ja illalla polttaa. Veikkaan että hätätilassa muutama päiväkin menisi putkeen polttamatta ennenkuin alkaisi varsinaisesti ahdistaa.

Päivämäärä:   16.11.24 22:35:47

Mun mielestä ei todellakaan tarvis edes miettiä, että voiko tauoilla käydä tupakalla. Sama kun miettis, että ehtiikö nyt tuossa tauolla vetämään potun viinaa.

Päivämäärä:   16.11.24 22:46:04

Tuollaisella aikataululla alkoholisoituu Matti Vanhanenkin.

5.5 tuntia koulutusta ja siihen saadaan palamaan 7.5h
Aloitetaan liki keskipäivällä ja ihmetellään kellojen siirtoa, kun ei näe päivänvaloa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.11.24 23:08:25

No, mä olen tupakoitsija ja selviän oikein hyvin koko työpäivän ilman tupakkia. Jos nää sun koulutettavat ei paria tuntia pärjää ilman, on jo iso ongelma heillä!

Hyvä on siis aikataulu, myös tupakoitsijan kannalta! =)

Lähettäjä: *a 
Päivämäärä:   16.11.24 23:12:03

Tupakoitsija pärjää helposti 8-16 tuntia ilman tupakkaa.
Ja pidempääkin jos on tarvis.

Mä en polta ikinä töissä enkä autossa.
Työpäivät ovat kaikkea 7 ja 15 tunnin väliltä, + työmatkat.
Enkä polta yleisillä paikoilla.
Ei tee edes tiukkaa olla ilman.
Kotona sitten kyllä poltan.
Ja olen ikävä kyllä röökannut jo vuodesta 80 asti. Ja melkein askin päivässä.

Lähettäjä: Suttura 
Päivämäärä:   16.11.24 23:36:41

Jos työpäivä kestää 16h niin miten sen jälkeen ehtii askin polttamaan?

Ja jos ajatellaan, että työpäivä on 8h, ihminen nukkuu 8h niin askin polttamiseen jää aikaa 8h. Eli tupakki palaa puolentunnin välein?

Päivämäärä:   16.11.24 23:37:11

Kahvin jälkeen käyvät tupakalla. Sekä lounaan alussa että lounaan lopussa ja jokaikisessä raossa. Ole tarkka, että annat seuraavan osion aloitusajan ennen kuin yksikään katoaa paikalta. Aloitat olivat kaikki paikalla tai eivät.

Aloitus viimeistään 8:30 ellei osallistujien matka-aika ole pitkä paikan päälle. Pitkä päivä suunnitteilla, eikö tuota pysty tiivistämään?

Aikuiset ihmiset pitävät taukoja silloin kun on tarve huolimatta siitä miten teet aikataulusi. Toki siellä on joukossa niitä hiljaisia kärsijöitä jotka sitten jälkeenpäin valittavat huonoa aikataulutusta kun ei osata itse mennä sinne vessaan tmv.

Ihan se on addiktista kiinni kuinka kauan voi olla ilman huumausainettaan, oli se sitten tupakka, kahvi tai alkoholi. Toiset ovat työpäivän polttamatta, toisten on pakko olla koko ajan nikotiinitipassa.... Tai siis joku pussi huulessa. Sinun ei tarvitse mitenkään erikseen ottaa tupakkataukoja huomioon, jos joku ei kestä kahta tuntia ilman niin sitten käy välissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.11.24 23:47:01

"Tupakoitsija pärjää helposti 8-16 tuntia ilman tupakkaa.
Ja pidempääkin jos on tarvis."

EN PRKL PÄRJÄÄ!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.