Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokisitko loukkaavana?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.24 21:03:51

Ollaan oltu ystäviä, jostain syystä nyt yhteydenpito ei enää kiinnosta. En ala kyselemään syytä, luultavasti on löytänyt parempaa seuraa tai joku minussa ärsyttää. Ei se mitään. Mutta olen hänen lapsensa kummi.

Ilmoitin, että mulla olisi kummilapselle joululahja. Lapsi on vielä pieni joten en voi suoraan hänelle antaa. Lapsen äiti vastaili pariin viestiini tylysti ja lyhyesti. Sitten kun ilmoitin lahjasta niin viesti vain luettiin, ei mitään vastausta. Ehdotin siis että voisin tuoda lahjan joku päivä heille. Ilmeisesti se nyt oli sitten joku turn off.

Mitä tekisitte? Unohtaisitteko kummin viran kokonaan? Yrittäisittekö vielä sopia lahjan luovutusta? Loppuuko kummius siihen jos äitiä ei enää miellytä minun seurani?

Re: Kokisitko loukkaavana?

Päivämäärä:   16.11.24 21:08:30

Ja ei ole ensimmäinen kerta siis. Aikasemmin kyselin joululahjatoiveita mutta siihenkin jätti vastaamatta vaikka muihin viesteihin vastasi. En tiedä oliko se joku vihje että lahjani ei ole toivottu. Luulisi kyllä että kaikille nyt kelpaisi jos lapsi saa ilmaisia leluja. Vaikka se ei häntä velvoita yhtään mihinkään kanssani. Mutta en sillon osannut tuollasta aatella vaan ajattelin sitten vaan itse ostaa. Lapsi ei kauheesti lahjoja edes saa kun näillä ei tukiverkkoa ole käytännössä lainkaan ja ovat köyhiä. Ajattelin että olisi ollut ihan senkin takia kiva, että lapsi saisi hieman enemmän.

Lähettäjä: norski 
Päivämäärä:   16.11.24 21:09:07

"En ala kyselemään syytä,"

Et ala syytä kyselemään? Oletko 20-vuotias vai mistä syystä et meinaa hoitaa ihmissuhdekonfliktia aikuismaiseen tapaan eli keskustellen?

Tää on juuri tätä kun lapsien mahdollisuudet aikuiseen kasvutukeen ja arvokkaaseen ihmissuhteeseen kustaan jo alkumetreillä. Kiva lukea lukutaitoisena koululaisena että juu kivaa mulla on tämmönen kummi tässä paperilla, kukahan hän on

Koittakaa ihmiset vähän skarpata.

Toinen on nämä pariskunnat. -50 % kummiparista valtaosassa tapauksia lähtee lapsen elämästä, kun kun ero tulee. Ja se ero tulee muutamassa vuodessa puolelle niistä pikku pariskunnista.

Päivämäärä:   16.11.24 21:09:11

Samaa pohdin, kyseessä tosin miehen sisko jonka lapsen kummeja olemme.

Olemme sitten toimittaneet lahjat äidilleen joka toimittaa ne eteenpäin. Kiitosta tai kommenttia ei ikinä kuulu emmekä edes tiedä saako lapsi lahjojaan.

Tekisi mieli lopettaa koko lahjojen hankkiminen kun äidillä on niin oudot käytöstavat. Lapsen kanssa emme ole tekemisissä kun vanhempansa ovat tuollaisia.

Päivämäärä:   16.11.24 21:10:00

Ja ollaan siis kyllä väleissä. Ei vaan niin lämpimissä kun aikasemmin ja varsinaisesti mitään ei oo koskaan tapahtunut. Hänkin joskus kyselee siis kuulumisiani että ei hän minua vihaa. Haluaa kyllä olla yhteyksissäkin.

Lähettäjä: *0* 
Päivämäärä:   16.11.24 21:10:35

Itse kyllä kysyisin suoraan, että onko joku syy miksi ei halua olla yhteydessä. Voihan olla, että joku asia on jo loukannut, tai joku muu on sekoittanut teidän välit, tai on joku väärinkäsitys sattunut. Nyt vähän tuntuu siltä, että olet itse valmiiksi loukkaantunut

Lähettäjä: Myyrä 
Päivämäärä:   16.11.24 21:10:46

Ystävät yleensä kysyvät toisiltaan, että hei onko kaikki hyvin, jos toinen yhtäkkiä vähentää yhteydenpitoa.

Päivämäärä:   16.11.24 21:17:41

"Et ala syytä kyselemään? Oletko 20-vuotias vai mistä syystä et meinaa hoitaa ihmissuhdekonfliktia aikuismaiseen tapaan eli keskustellen?"

Olisimpa vielä 20! En kysy siksi, että näihin harvoin saat rehellistä vastausta, joka johtaisi siihen että välit paranisi. Ihmiset ei joko vastaa rehellisesti, syyttää kiirettä yms tai sitten avaat pandoran lippaan ja päädyt tappelemaan jostain 4 vuotta vanhasta aivan typerästä jutusta jota toinen on hautonut koko tämän ajan ja kiukutellut. Jos toisella on asenneongelma sua kohtaan niin se lähes poikkeuksetta on ja pysyy. Todennäköisin mitä tuolla saat aikaan on että pilaat välit lopullisesti ja jatkossa keskusteluista tulee tosi kiusallisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.