Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rinnan alla hiiva tai sieni?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.11.24 14:05:02

Mitä ihmettä, olettaisin pitäväni hygieniasta ihan hyvää huolta eikä perussairauksia ole, mutta tissin (ehkä jopa molempien) alla on nyt jotain kutiavaa, jollain lailla pahalta haisevaa, punertavaa "ihottumaa". Itselle tuli mieleen hiiva tai sieni? Millä tätä nyt hoitaisi? Hiivatabletti apteekista?

Re: Rinnan alla hiiva tai sieni?

Lähettäjä: k4k 
Päivämäärä:   16.11.24 14:10:38

Hiiva ja sienet ei tykkää happamasta. Jos iho ei ole rikki ja kovin kipeä, pesisin sen ensin vedellä ja miedolla saippualla ja sitten liottaisin tai pesisin ihan vain etikkavedellä. Vaikka puolet tai 1/3 etikkaa ja loput vettä. Älä päästä etikkavettä lattialle jos on laattalattia, koska sauma-aine ei pidä etikkahaposta. Laita vaikka lavuaariin astia jossa on etikkavettä ja siitä pyyhkeellä tai pesusienellä etikkavettä iholle. Kastele lattia varmuuden vuoksi vedellä etukäteen kunnolla, jos lattialle menee etikkaa niin se ei pääse imeytymään saumoihin.

Jatkossa sitten pese hautuva (?) iho pH:ltaan vähän happamalla pesuaineella, jossa on hyviä pro- tai prebiootteja tai mitä ne nyt onkaan. Jotain on kai marketissakin mutta apteekeissa nyt vähintään.

Olen itse saanut toistuvan jalkasienen ja päänahan ja otsan seborrean rauhoittumaan etikkavedellä. Iho näyttää tykkäävän happamasta muutenkin. Etikkavesi on halpa vaihtoehto ja sitä löytyy lähes kaikilta kotoa jo valmiiksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.11.24 14:15:12

No nyt iho on vähän kirvelevä kun oon raapinut sitä. Tiedän toki ettei pitäisi. Mutta olisiko etikkaa syytä laittaa vaan ehjälle iholle?

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   16.11.24 14:18:12

Etikka kirvelee jos iholla on haavoja. Toki voi olla että jos ihon ensin pesee ja liottaa ja puhdistaa saippualla niin ei kirvele enää niin paljon? Kokeile. Minä joskus puristelin jotain tunkkaisia vaatteita ja rättejä etikkavedessä ja sormen haavassa se ainakin sattui :D Seborreaan olen sitä itsekin käyttänyt, hiivaa tai sienitulehduksia ei ole ollut.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   16.11.24 14:31:46

Mulla tuli raskaana hiiva tai sieni rintohen alle. Apteekista voidetta ja sillä selvä.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   16.11.24 14:51:16

Mullaki tulee tota aina välillä. Mä oon laittanu sinkkirasvaa sillä paranee nopeesti.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.11.24 14:56:28

Hiiva on sieni. Pidä kuivana ja puhtaana, jos on auki niin taitoksia apteekista ja pidä ne taitokset siellä. Liivit pesuun ja ole mahdollisimman paljon kotona niin että saa ilmaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.11.24 14:57:29

Ja siis ideana in se että ihon pitää olla kuiva, hiiva elää kosteassa ja pääsee helposti muhimaan tissien alla, nivusissa ym varisnkin lihavilla ihmisillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.