Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huutopalaute töissä…

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   15.11.24 19:44:21

Olen selkeästi liian herkkä, mutta en voi itselleni mitään.

Olen kotihoidossa sairaanhoitajana. Minulle soitti omainen, joka kirjaimellisesti huusi puhelimeen. Minulla meni useampi minuutti, ennen kuin edes sain selvää kuka soittaa.

Hän raivostui siitä, kun jouduin siirtämään kiireettömän verikokeen ottamisen. Torstaina oli siis ylimääräistä hässäkkää, soitin asiakkaalle ja pahoittelin, että joudun siirtämään verikokeen ottamisen perjantaille. Korostan edelleen, että kyseessä oli kiireetön kontrollilabra. Asumme pienellä paikkakunnalla ja täällä labrat täytyy olla pakattu 11:30, kun ne kuljetetaan yli 70 km päähän. En siis voinut saman päivän aikana käydä myöhemmin.

Kävin tänä aamuna ottamassa ko labrat, asiakas oli tyytyväinen ja luulin että kaikki on ok. Kunnes sain tuon puhelun, jossa omainen haukkui minut idiootiksi, kyseenalaisti mistä olen saanut koulutukseni ja ihmetteli miten täällä ihmisiä hoidetaan, kun sovittuja käyntejä perutaan. Yritin selittää mutta lopulta hän löi luurit. Minun piti oikeasti mennä hetkeksi vessaan itkemään.

Jotenkin nyt tuntuu että olen loppu. Meillä on huonot resurssit, silti yritämme kaiken hoitaa ja kiitos on tässä. Yhtään ei ole kiva fiilis viettää viikonloppua.

Anteeksi, oli johonkin pakko purkautua.

Re: Huutopalaute töissä…

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.11.24 19:53:31

Et ole liian herkkä, olet inhimillinen. Ja noita idiootteja nyt vaan välillä tulee vastaan. Väärinhän se on joutua niitä kuuntelemaan mutta ei noista varmaan millään pääse.

Lähettäjä: ??7 
Päivämäärä:   15.11.24 19:54:27

Olipas moukka soittaja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 19:59:00

Ensi kerralla kun joku huutaa niin sanot napakasti että et kuuntele mitään huutamista ja sinulle saa soittaa kun osaa keskustella asiallisesti ja sitten katkaiset puhelun. Mikäli et saa edes tuota sanottua niin katkaise puhelu. Kun soittaja soittaa uudestaan niin sanot saman. Sinun ei tarvitse kuunnella mitään huutamista ja esimiehellesi kerrot että sinulle on huudettu kurkku suorana ja ettet saanut edes selvää mistä oli kyse.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.11.24 20:00:30

Minkäänlaista huutoa ei tarvitse kuunnella. Jos ei osaa asiallisesti puhua, ja kehotuksesta huolimatta ei rauhoitu, saa pyytää ottamaan yhteyttä esimieheen ja lyödä luurit.
Mitään vahinkoa ei tapahtunut, sun pitää nyt vaan kovettaa itsesi sen verran, että noita omaisia tulee vastaan vielä paljon. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ja tiedän sen tunteen, se on kamala ja inhottava, mutta yritä päästä siitä yli. Mene vaikka juttelemaan esimiehelle asiasta, jos se painaa.
Teet arvokasta ja tärkeää työtä, ja tää omainen nyt sattui olemaan melkoinen kökköpää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 20:11:53

Tuommoset tyhjästä valittavat omaiset ovat todella kuormittavia hoitoalalla. Toivottavasti olet aloittaja käynyt tilannetta jonkun kollegasi tai esimiehesi kanssa läpi, minusta noiden tilanteiden läpikäyminen on tärkeää. Ymm hyvin että paineen alla kun tekee parhaansa ja jonkun on pakko siitä noin valittaa, tottahan se ottaa tunteiden päälle. Ollaan vain ihmisiä tämän mädän systeemin keskellä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.24 20:13:16

Olin 5 vuotta kotihoidossa sairaanhoitajana ja pari samanmoista hullua omaista tuli vastaan. Yksi tuli toimistolle asti huutamaan. Opin sen jälkeen sanomaan myös puhelimessa, että jos et pysty asiallisesti keskustelemaan, niin suljen puhelimen. Joillekin mikään ei koskaan vaan ollut hyvä. Sitten jossain kohtaa vaan riitti ja vaihdoin työpaikkaa.

Päivämäärä:   15.11.24 20:14:48

Mutta. Vika ei todellakaan ole sinussa. Käy läpi vielä esihenkilön kanssa ja työterveyshuollon, jos asia painaa. Ja sitten jatkossa vaan suljet sen puhelimen.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   15.11.24 20:23:22

Et ole ilmeisesti ollut kauaa alalla? Näitä tulee, ei ole mitenkään erikoista. Ei tarvitse olla ihmeellinen asia, että saat huudot ja haukut päällesi. Jotkut asiakkaat ja omaiset purkaa sen oman turhautumisensa hoitajiin. Tiedät kuitenkin että vika ei ole sinussa. Mutta jos tuntuu vaikealta, tiedät varmasti että moni vaihtaa alaa, ja se kannattaa, jos yhtään tuntuu siltä.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.11.24 20:34:26

"Et ole ilmeisesti ollut kauaa alalla?"

Yhtään millekään alalle ei kuulu kuunnella huutamista. Itse olen ihan eri alalla ja tuon tyyppiset asiakkaat ohjataan suoraan esimiehille tai vielä ylemmäs.

Päivämäärä:   15.11.24 20:47:46

Mutta. Vika ei todellakaan ole sinussa. Käy läpi vielä esihenkilön kanssa ja työterveyshuollon, jos asia painaa. Ja sitten jatkossa vaan suljet sen puhelimen.

Jep, huutamista ei kannata jäädä kuuntelemaan. Asiallisesti mutta napakasti ilmoittaisin, että puhelu päättyy nyt tähän, koska sävy on asiaton.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   15.11.24 20:49:03

En ole kauaa ollut alalla. Olen vasta 23 ja valmistuin viime kesänä. Ehkä siksi tämä tuntuukin niin raskaalta :/

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   15.11.24 20:56:55

Huutomöykkää tai muuta asiatonta raivoamista ei tarvitse kenenkään töissään kuunnella. Kertavaroitus, ja sen jälkeen luuri kiinni VÄLITTÖMÄSTI.

Päivämäärä:   15.11.24 21:54:14

Noita mouhoojia tulee vastaan muillakin aloilla ja kuten täällä jo neuvottiinkin niin sellainen napakka ja tympeä vastaus, että puhelu loppuu jos ei asiallisesti puhuta. Ja tietyt märisijät ohjeistettiin suoraan esihenkilölle(voi raukkaa).

Oon joutunut lyömään luuria ja lähtemään tilasta pois, mutta mun linja on se, että huutamalla ja asiattomuuksilla ei asioita hoideta ja jos on mielenterveysongelmainen omainen niin heidät hoitaa esihenkilö koska muuten terrorisoivat koko yksikköä.

Lähettäjä: oiettä 
Päivämäärä:   15.11.24 22:17:59

10v hoitajauran aikana olen lyönyt luurin kiinni n. 5krt. Heti huudon alettua sanon puhelimeen" valitettavasti en voi jatkaa keskustelua, kun käyttäydyt epäasiallisesti". Yksi huutaja valitti minusta pomolle asti ja vaikka pomo alkuun lähti huutajaomaisen puolelle, en silti saanut varoitusta, puhuttelua tms. Huutaja yritti saada muilta työntekijöiltä tietoonsa minun koko nimeni ja osoitteen, joten ilmoitin samantien kaikille hoitajille ja pomolle että mun tietoja ei sitten omaiselle anneta tai vien asian laillista tietä eteenpäin. Tänä päivänäkään en kenenkään häirintää suostu kuuntelemaan, siitä en palkkaa saa. Minulla on tosin mulkun maine töissä tästä syystä, sillä joka ikisen työpaikkakiusaajan vien pomon puheille ja kolmisin mietimme miten työkaverille puhutaan asiallisesti. Työkaverilta olen huutoa kuullut useammin kuin omaisilta. Eli pidä sinäkin puolesi, hoitotyön nurja puoli on se, että kaikki jyrää yli jos olet tossu. Ja pidä puolesi myös pomon kanssa tai vaihda työpaikkaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.11.24 22:23:17

"Yhtään millekään alalle ei kuulu kuunnella huutamista. Itse olen ihan eri alalla ja tuon tyyppiset asiakkaat ohjataan suoraan esimiehille tai vielä ylemmäs."

Ei se toki paperilla kuulukaan, mutta hoitolalla sitä on niin paljon, ettei esimiehille ohjaaminen paljoa auta. Sieltä tulee vaan viesti että tämä on vaikea asiakas, kohdelkaa kuin kukkaa kämmenellä. Hoitoalalla saa osakseen paljon muutakin paskaa mitä ei muilla aloilla katsottaisi hetkeäkään: väkivaltaa, haukkumista, kasvoille sylkemistä, onpa joku heittänyt ulostettakin. Ja tämä on _arkea_ alalla, eikä aiheuta erityisempiä toimenpiteitä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.11.24 22:41:57

Otan osaa aloittaja että olet joutunut tuollaisen mulkeron omaisen kanssa tekemisiin. Teit ihan oikein ja asiat ovat hoituneet hienosti. Noita pässiä omaisia riittää eikä heillä ole mitään oikeutta huutaa teille työntekijöille, varsinkaan tällaisesta täysin mitättömästä asiasta. Juttele tästä pomosi tai kollegoidesi kanssa ja pura asia. Näitä tulee varmaan jatkossakin eteen mutta kuten joku aiemmin totesi, sinun ei tuollaista tarvitse kuunnella. Tsemppiä <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.