Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Antaisitko palautetta? Rokotustilanne

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.24 19:15:54

Kävin ottamassa rokotteen. Tein ajanvarauksen verkossa. Ilmottauduin tekstiviestillä ja vastauksena sain, että "hoitaja ottaa vastaan huoneessa x". No, kävelin sitten tuon huoneen luo ja istuuduin tuolille odottamaan vähän matkan päähän. Hetken kuluttua huoneesta tulee nainen siviilivaatteet päällä, huikkaa minulle, että "sä ootkin varmaan tulossa mun luo, odota hetki niin käyn hakemassa rokotteen". Vastaan vaan että joo..? No hän tulee takaisin ja kutsuu minut huoneeseen, selittää rokotteesta ja antaa sen minulle selittäen samalla rokotteesta. Ja sitten se vaan oli siinä, sain lähteä koska olin saanut rokotteen aiemminkin. Ei mitään kyselyä nimestäni, ei henkilötunnusta. Hän vaan oletti, että olen se. Tuli jälkeenpäin todella epämukava olo kun se oli minuutissa ihan ohi ja hyvä kun ei työntänyt minua ulos. Ja miksi hoitajalla oli siviilivaatteet? Hänellä oli siis ihan kaulahuivikin kaulassa. Mielestäni todella epäilyttävää, henkilöllisyyshän pitäisi ehdottomasti varmistaa? Mitä sanoo alan ammattilaiset tästä, onko ihan ok toimintaa? Ja saako oikeasti siviilivaatteissa työskennellä?

Re: Antaisitko palautetta? Rokotustilanne

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 19:29:20

Monet terveydenhoitajat työskentelee siviileissä ja terkkarithan pitkälti rokotteita antaa. Minutkin neuvolan terkkari rokotti siviileissä. Aikoinaan hoitoalalla terkkarit tuli työpaikalle rokottamaan ja niin ikään aina siviileissä.

Ja mitäpä siinä hoitohuoneessa enempää kun sen mitä tarvitsee. Jos et kerran pyörtynyt siinä tai muuta vastaavaa.

Mutta ihan asiallista olisi ollut kysyä henkilöllisyys, se on totta.

Lähettäjä: Zet 
Päivämäärä:   15.11.24 19:30:21

Halusit rokotteen ja sait sen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.11.24 19:30:24

Mielensäpahoittaja. Mitä palautetta tuossa nyt on.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.11.24 19:32:46

En antaisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.11.24 19:43:58

Menit hakemaan rokotetta ja sait sen.

Mistä antaisit palautetta? Rokottajan vaatteista? Olisko pitänyt olla valkoinen takki vai sellaiset hoitajavaatteet, joissa hoitajat on sairaaloissa?
Kuten sanottu, terveydenhoitajat yleensä työskentelee siviileissä ja he on hyvin usein siellä rokottavana osapuolena.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.11.24 19:44:27

Henkilöllisyyden varmistaminen on yksi tärkein, mitä lääkehoidossa pitää tehdä ja muistaakseni henkilöllisyys tulee varmistaa vielä kahdella tavalla esim. nimi ja henkilötunnus. Että ne jotka vähättelee tapahtunutta, niin miettikää itse olisiko kiva että te tai joku läheisenne saisi vaikka toisen asiakkaan/potilaan lääkkeen ja mitä siitä voisi pahimmillaan seurata.

Mielestäni palautetta pitää laittaa eteenpäin, jotta tämä hoitaja osaa jatkossa toimia tarkemmin ja herää itsekin. Kysehän ei enää ole pelkästään sinusta, vaan hoitajan tulevista potilaista.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.11.24 19:44:59

Kyllä se nyt varmaan suhun sen mikrosirun laittoi. Sinuna olisin kovin huolissani.

Päivämäärä:   15.11.24 19:46:00

Toivottavasti jokainen, joka vähättelee hoitajan toimia saa joskus väärän henkilön lääkkeet. Siinä voi sitten pienessä jännityksessä miettiä että mitenköhän kyseinen lääke mahtaa vaikuttaa juuri sinuun. Mutta ei kai se sitten niin justiinsa ole...

Lähettäjä: Bim 
Päivämäärä:   15.11.24 19:48:03

Joo, aloittaja saattoi nyt hyvinkin saada jonkun toisen henkilön rokotteen. Kannattaa laittaa foliohattu päähän varalta.

Lähettäjä: Naomi 
Päivämäärä:   15.11.24 19:50:14

Antaisin palautetta. Ainakin tuosta tunnistamisesta. Työskentelen noissa hommissa ja meillä on tullut tilanne, että joku on erehtynyt rokotteesta eli henkilö on vahingossa saanut koronarokotteen influenssarokotteen sijasta. Näistä on tullut isoja juttuja. Sehän on hoitovirhe. Sinunkin tapauksessa kuulostaa, että olisi iso vaara johonkin virheeseen

Päivämäärä:   15.11.24 19:56:12

Jos työnantaja ei tarjoa työvaatteita, kuten hoitoalalla usein on, hoitajat voi aivan hyvin olla siellä siviileissä.

Halusit rokotteen, sellaisen sait. Jos olisit ollut väärä henkilö ja et olisi halunnut rokotetta, olisit varmaan avannut suusi.

Päivämäärä:   15.11.24 20:16:52

Joo henkilöllisyys pitää varmistaa, siitä voit laittaa. Siviilivaatteissa minäkin työskentelen. Joskus on joku työnantajan liivi päällä. Mutta ei se rokotteen laittaminen ole työvaatteista kiinni.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   15.11.24 20:40:23

Aika huvittavia vastauksia, koska enhän minä tässä enää itseäni ajatellut, vaan hoitajan oman toiminnan tarkastelua ja työskentelyä seuraavien asiakkaiden kanssa. Joku teistäkin saattaa sellainen olla. Minä muistan kyllä, kenellä hoitajalla kävin eikä ole pakko toiste käydä.

Lähettäjä: j*lauta nimimerkki 
Päivämäärä:   15.11.24 20:54:19

Joo, kyllä aloittaja sai varmaan jonkun koiralle tarkoitetun lopetuspiikin.

Päivämäärä:   15.11.24 21:03:21

Olisi todellakin pitänyt henkilöllisyys tarkistaa. Ei siitä ole kauankaan kun joku hoitsu pisteli samoilla neuloilla montaakin ihmistä, nehän kaikki sitten mahdollisen tartuntavaaran takia jäljitettiin. En nyt muista rokottiko vai ottiko verikokeita. Sen jälkeen olen silmä kovana seurannut mistä se hoitsu neulansa kaivaa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.11.24 21:14:49

Se on ihan sama mitä mieltä te olette ja kuinka onnellisena aloittajaa piikittelette (pun intended). Henkilöllisyyden tarkastamatta jättäminen tuossa kohden on virhe. Sillä ei ole merkitystä mitä ollaan pistämässä tai sillä mitä luullaan tietävämme Todentamisen tulisi tulla automaattisesti aina ja joka kerta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.