Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ei saa sanoa rumasti takaisin?

Lähettäjä: Ihan oikeasti 
Päivämäärä:   15.11.24 12:59:47

En minä jaksa olla aikuismaisempi tai kääntää toista poskea jatkuvasti. Pari töräytystä siedän mutta en enempää, ja sitten olenkin hirveä kun pahoitan toisten mielen. Ai jaa, kiinnostaapa ihan hirveästi samoin kuin ne muutkin kommentit.

Re: Miksi ei saa sanoa rumasti takaisin?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.11.24 13:01:10

Kuka kieltää sanomasta?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   15.11.24 13:04:32

Antaa mennä vaan. Ongelma on varmaan siinä, että siedät ensin liikaa ja sitten kuormittuneena ns vedät yli kun annat takaisin samalla mitalla kerralla ne vanhatkin loukkaukset.

Opettele pikkuhiljaa vetämään rajasi jo heti alusta asti ja heti ilmoitat, että sinua ei kohdella noin/sinulle ei puhuta noin jne.

Lähettäjä: Jyvä 
Päivämäärä:   15.11.24 13:07:53

Kaikki eivät usko, kun toinen vetää asiallisesti rajansa. Silloin saakin sanoa rumasti. Jos tuli sanottua rumasti vähän liian kärkkäästi, niin anteeksipyytäminen, pahoillaan oleminen ja asian selvittäminen keskustellen voi auttaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.11.24 13:12:03

Tottakai saa ja pitääkin sanoa jos ei asiallinen puhe mene perille. Samalla mitalla takaisin muistuttaen kuka aloitti ja millä sanoin. Aloittaa ei saa mutta itseään pitää puolustaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.24 13:39:53

Miksi annat toisen ihmisen käytöksen muuttaa sinua? Miksi se toisen provosointi sinuun vaikuttaa? Miksi sinua kiinnostaa toisten rumat mielipiteet?

Minä en sano rumasti takaisin. Koska se on kuitenkin minun omaa käytöstäni eikä sen toisen, enkä anna toisen ihmisen muuttaa minua niin paljoa, että alkaisin käyttäytyä huonosti. Joku sinulla itselläsi on huonosti, jos et "jaksa olla aikuismaisempi" ja olla asiallinen. Keskittyisit oman henkisen tasosi parantamiseen muille äyskäilyn sijaan.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   15.11.24 13:43:32

Aika rumasti se pistekin toisille puhuu :D

Päivämäärä:   15.11.24 14:12:39

Saa sanoa. Mä olen ollut kiltti ja sietänyt kaikki älyttömyydet 50 vuotta. Mutta jatkossa sanon niin että lätinät loppuu. Ja tarvittaessa ne lopetetaan voimakeinoin. Sopii kokeilla :D tähän pisteeseen päädytään pitkällisen kiusaamisen tuloksena.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   15.11.24 14:38:59

Ongelma on siinä että se rumasti sanominen ei usein toimi yhtään sen paremmin tai vaikuta toisen käytökseen yhtään sen enempää.

Lisäksi aika moni kiusaaja muuten perustelee omaa käytöstään tuolla samalla, nut en anna kenenkään hyppiä nenille kun minua on niin pitkään kiusattu. Ja niin kierre jatkuu.

Päivämäärä:   15.11.24 15:40:43

Toiset ihmiset sanovat rumasti vähän "nokkimalla", itse yritän olla välittämättä mutta eihän se yleensä lopu. Nokkiminen sanotaan vielä siten, että jos sanot takaisin vaikka ettet pidä sanotusta, niin sulle sanotaan että mikä sua vaivaa, ootpa herkkis tai muuta vastaavaa. Sitten jos sanot kunnolla takaisin, olet mielipuoli. Ja jos nokit takaisin juttu vain jatkuu tai yltyy. Harvat uskovat ja ymmärtävät normaalia puhetta ja tulevat järkiinsä, jos asia selvitetään puhumalla selväksi.

Eli joidenkin kanssa toimiessa teit miten päin tahansa, vika on kuitenkin sinussa :)

Päivämäärä:   15.11.24 15:49:24

Ajattele miten tyhmiä ne ruman sanojat ovat, kun eivät hallitse käytöstään. Parempi vain naureskella sellaiselle.
Heillä varmaan olo korjaantuu, kun saa puhua rumaa kieltä ja rypeä syytöksissä. Varmaan on tosi hyvä olo.

Lähettäjä: nokey 
Päivämäärä:   15.11.24 16:31:54

Minä itse en koe voittavani sillä yhtään mitään, että vastaisin toisen rumaan puheeseen tai ilkeilyyn samalla mitalla. Päin vastoin siitä tulee paha olo sekä minulle että vastaanottajalle. En saa toisen satuttamisesta sanoilla mitään tyydytystä.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   15.11.24 16:46:09

“ Kaikki eivät usko, kun toinen vetää asiallisesti rajansa. Silloin saakin sanoa rumasti. ”

Juuri kun ei tosiaan uskota, kun asiallisesti sanoo. Sitten kun joutuu ärähtämään, olen ikävä ihminen. No voisko vaikka uskoa, kun nätisti sanotaan? No ei, kun pitää silti tehdä ehdoin tahdoin niin kuin itse haluaa ja sitten muut onkin ikäviä ihmisiä.

Olen todennut, että jos kaksi kertaa sanon nätisti eikä uskota, niin turha itkeä kun kolmannella kerralla ärähdän.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.11.24 16:52:48

Sama kuin edellisellä, en alennu törkyturpien tasolle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.