Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lelujen säilytys

Lähettäjä: Nb 
Päivämäärä:   14.11.24 20:08:21

Mitä mieltä? Äiti säilyttänyt ikänsä vanhoja lelujani, koska ei niitä voinut ottaa mukaan aikoinaan opiskelija-asuntoon. Nyt heittää niitä pois kysymättä mitä haluan itselleni ja vielä kun lapsenlapsi voisi niistä nyt kiinnostua, kuten pehmoleluista, heittää niitä menemään, koska ei leikkinyt niillä 0-vuotiaana, kun niitä tarjosi. Oli säilyttänyt mm. yhden lempileluni lapsena ja totesi vain että meni roskiin.
Tämä kuvastaa hyvin äidin julmuutta, ensin hilloaa ravaraa ja sitten, kun sen voisin ottaa ja antaa omalle kaoselle, hän pistelee menemään. Syynä käyttää, ettei minun tarvitse siivota hänen kuoltuaan niin paljon.

Re: Lelujen säilytys

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.11.24 20:12:49

Siis oletat, että äitisi varastoi vanhoja tavaroitasi iät kaiket siksi, että ehkä joskus haluat lapsellesi mahdollisesti ne?

Hae roinasi pois äläkä nillitä. Kaikki äidillä olleet lapsuuden lelut, joita olen halunnut pitää, olen säästänyt itse. Tuskin sub opiskelijavaihdon ja lapsen saamisen väli on niin lyhyt ollut, ettetkö olisi ehtinyt hakea tavaroitasi.

Päivämäärä:   14.11.24 20:26:50

Olen aiemmin kysynyt, mutta niitä ei ole saanut, koska oli pakannut ne jonnekin kaapin perukoille ylös ja mitään ei saanut vetää alas ettei tule sotkua. Siellä olleet vuosikaudet ja nyt kun ne voisin ottaa, hän ilmoittaa heittävänsä roskiin. Tarjosi niitä siis aiemmin 0-vuotiaalle lapselle, mutta kun lapsi ei niistä kiinnostunut tietenkään koska ei ollut sopivan ikäinen, menetti hermonsa ja heitti roskiin kaiken.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   14.11.24 20:45:19

Mökkiäiti taas. Katkaise nyt jessus sentään jo se napanuora. Tuo on sairasta.

Lähettäjä: Hys hys 
Päivämäärä:   14.11.24 22:23:50

Kuolinsiivous ois hyvä tehdä aikanaan

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   15.11.24 01:03:49

Ihan turha kitistä, olisit ottanut ne silloin lapsen ollessa pieni. Ja tuollaiset äidit tietäen ei taatusti ole mitään heittänyt oikeasti pois.

Lähettäjä: Kukkuu 
Päivämäärä:   15.11.24 07:33:41

Joo ehkä vähän hölmöä säilöä tavaraa ja kun niille olisi "tarvetta" niin heittää mäkeen nenän edestä, mutta kyllä minustakin kerta niillä tavaroilla on sinelle jotain tunnearvoa niin sinun olisi ihan itse pitänyt ottaa ne itsellesi tulevaisuutta varten säilöön sen sijaan, että laitat muut säilömään tavaroitasi. Koska ne eivät sinua ole ennenkään kiinnostaneet niin toisaalta se on se ja sama jos ne lentää roskiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.24 08:41:02

Kerrankin kysymykseen yksinkertainen ratkaisu: hae romusi omaan varastoon.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.11.24 09:05:29

Ikävää käytöstä äidiltäsi, mutta kun hän niitä tarjosi, olisit ottanut omaan kotiisi säilytykseen kunnes lapsi on tarpeeksi vanha. Toki äitisi olisi voinut sanoa, että jos et ota, laitan pois. Hän taitaa olla marttyyrityyppiä, eli kun ei silloin kelvannut, heitti hän ne loukkaantuneena roskiin.

Ymmärrän kyllä harmituksesi. Omat vanhemmat asuu ok-talossa ja äiti on säilönyt paljon leluja alkaen helistimistä ja kirjoista legoihin asti. Nyt kun omat lapseni vanhenee, löytyy ikätasoisia leluja. Tällä hetkellä esillä ovat vauvalle vauvalelut ja 4-v. Brion junarata, pikkuautoja ja paljon duploja. Pikkulegot ovat vielä varastossa odottamassa. Ja lelut pysyvät mummolassa, jotta siellä on omat lelut ja kotona leikitään kotiin hankituilla leluilla.

Päivämäärä:   15.11.24 10:05:52

Kyllähän se on äiti, joka on aikanaan päätyänyt ne säilöä enkä minä. Hän on itse jemmannut niitä varmaan 20 vuotta kotonaan. Sitten kun tulee aika, jolloin niille olisi uudelleen tarvetta, hän heittääkin roskiin. Itse en ymmärrä tätä ajatuksen juoksua. Kyllä hän selvästi kimpaantui kun yritti 1-vuotiaalle tarjota palapelejä ja ihmetteli, miksi ei leiki niillä. En silloin ottanut, koska lapsi ei tosiaan niillä leikkinyt, eikä äiti silloin sanonut, että nämä menevät nyt roskiin. Hän olisi voinut sanoa että ota mukaan mitä haluat, loput menevät nyt roskiin, kun taaperosi ei leiki näillä 5-vuotiaan leluilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.