Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita, jotka sairastuu heti kun "vilustuu"?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.11.24 16:18:23

Vaikka vilustumisestahan ei tieteen nimissä pitäisi voida sairastua, mutta etenkin näin syksyllä ja keväällä jos ei ole kunnon pipot,kaulahuivit ym niin heti on kurkku karhea seuraavana päivänä ja monesti tulee ihan kuumeinen flunssa perään.

Eli itse ainakin huomannut selkeän yhteyden. Silloin kun muistaa laittaa vähän liikaakin vaatetta niin ei mitään tauteja. Mutta heti jos roikistelee niin kipeäksi tulee. Kuivalla talvipakkasella ei niinkään mutta varsinkin näin kolealla syysilmalla.

Re: Muita, jotka sairastuu heti kun "vilustuu"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.24 16:22:19

Juu vilustuminen ei sairastuta, mutta antaa bakteereille ja viruksille tilaa rellestää.

Päivämäärä:   14.11.24 16:24:23

Totta kai sillä on yhteys, ei kai sitä kukaan tutkija väittänyt, että ei olisi yhteyttä. Ei kukaan väitä, että kuolet, jos menet veteen, mutta silti hukkumisella ja vedellä on aika selvä yhteys :D

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   14.11.24 16:26:56

Kylmä laskee puolustuskykyä. Tästä syystä tulet herkemmin kipeäksi; kylmä itsessään ei sairastuta, mutta keho ei pysty silloin yhtä hyvin puolustautumaan bakteereja ja viruksia vastaan.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   14.11.24 17:20:47

Mulla on sellainen kurkku, että jos siihen osuu yhtään vetoa, olen heti kipeä. Käytän kesälläkin melkein aina ohutta huivia. Autojen ilmastoinnit on myös pahoja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.11.24 17:41:30

Mun kurkku on kipeä aina, kun jalat palelevat. Ilmastoinnista tulee myös aina kurkku kipeäksi.

Päivämäärä:   14.11.24 19:31:33

Vilustun todella herkästi saadessani kylmää. Ja joo, tiedän että virus sen taudin aiheuttaa, mutta ilmeisesti kylmettyminen sitten laskee minulla vastustuskykyä hyvinkin rajusti. Muuten en sairastu oikeastaan koskaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.