Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko lyönyt miestä?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.11.24 13:17:16

Kysymys otsikossa.

Re: Oletko lyönyt miestä?

Lähettäjä: killi 
Päivämäärä:   14.11.24 13:18:26

Olen. En ole ylpeä itsestäni ja pidän parhaani mukaan huolen, etten koskaan enää aja itseäni tilanteeseen, jossa voisin käyttäytyä väkivaltaisesti.

Lähettäjä: Löpö 
Päivämäärä:   14.11.24 13:18:28

Väestöliiton perhebarometrin mukaan varsin yleistä. Miehet kärsivät enemmän perheväkivallasta kuin naiset.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   14.11.24 13:21:26

Olen lyönyt aikoinaan miestä, joka tuli keikalla kourimaan, eikä ymmärtänyt sanaa ”ei”. Ei kaduta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.24 13:31:59

Kyllä, kun minut on nostettu ilmaan, seinälle tai tartuttu kiinni ilman lupaani tai haluani.

Ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta. Se pelko ei kyllä kaikkien kohdalla ole aina realistinen, mutta silloinkin pelätään vanhojen traumaattisten asioiden tapahtuvan uudestaan ja reagoidaan sen pohjalta vaikka se olisi tilanteeseen nähden liioiteltua.

Linkkaapa tuo tutkimus missä kerrotaan miesten kärsivän enemmän perheväkivallasta? Naisetko eivät sitten kärsi vaan kestävät "kuin mies" vai mitä tarkoitat tällä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.11.24 13:35:55

"Ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta."

Eksäni seurusteli jälkeeni jonkun titityynaisen kanssa, jolle joutui soittamaan vessastaan poliisit hakemaan sen, kun nainen riehui ja hakkasi.
Poliisit olivat luulleet kotiväkivaltatapausta selvittämään tullessaan että mies siellä pahoinpitelee, oli ollut selittäminen että olivat hoksanneet että se on nainen joka riehuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.11.24 13:45:44

https://www.mtv.fi/ohjelma/d83f6518a267e846def4/vakivaltainen-vaimoni

"Ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta."

Eipä.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   14.11.24 13:49:38

Olen. En tosin omaani. Puolustaakseni itseäni. Kerran rikoin leukaluun mieheltä joka yritti raiskata ystäväni. Rikos vanhentunut, en häpeä enkä kadu.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   14.11.24 13:50:43

En koska en halua, että minuakaan lyödään.

Kohtele lähimmäisiä samoin kun haluat itsesi kohdeltavan. Helppo sääntö !

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   14.11.24 13:54:23

Helppo, muttei aina toimiva. Kiltisti ja ystävällisesti käyttäytyvä ihminen saa usein kaiken mahdollisen paskan niskaansa kun luullaan ettei hän pysty puolustautumaan. Mutta kun kerran puhuu niinsanotusti kuuluvalla äänellä ja selkeästi artikuloiden, alkavat muutkin oppia käyttäytymään. Tämä nähty monesti ihan käytännössä.

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   14.11.24 14:03:10

Pari kertaa itsepuolustukseksi. Ei ole mitään tarvetta lyödä ketään ensin, mutta ei jäädä myöskään nyrkkeilysäkiksi jos mies käy päälle.

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   14.11.24 14:17:01

En ole, mutta taatusti löisin, jos joutuisin puolustautumaan. Pitäisikin treenata niin, että siitä lyönnistä voisi olla edes jotain hyötyä.

Päivämäärä:   14.11.24 14:21:35

Katsokaa sivulta 56 alkaen. Naisten kykyä pahaan ei ole myönnetty, mutta tutkimusten myötä se alkaa nousta esiin. Väli pois ennen uploads-sanaa.

https://www.vaestoliitto.fi/ uploads/sites/1/2024/10/faff0674-tahdotko-netti-saavutettava.pdf

Tuossa sama linkki lyhennettynä ja aktiivisena. https://t.ly/HWqOZ

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   14.11.24 14:32:34

Joo. 17-vuotiaana läimäisin poikkistani, joka oli jäänyt kiinni pettämisestä ja itku silmässä pyysi lyömään häntä. Ei olisi silti pitänyt lyödä, mutta nuorena, ensimmäisen poikaystävän pettämäksi tulleena impulsiivisena tyttönä tuli läimäistyä.

Lähettäjä: Jlm 
Päivämäärä:   14.11.24 14:35:32

Kerran baarissa löin avokämmenellä poskelle erästä tuttavamiestä, kun hän huoritteli ja lopulta sylkäisi minua kohti (ei onneksi osunut). Lopettipahan toimintansa.

Omaa miestäni olen häpeäkseni myös läväyttänyt, saatuani tietää hänen pettäneen minua reilun puolen vuoden ajan exänsä kanssa.

Ei saisi käyttää väkivaltaa, mutta mulla kiehahtaa yli silloin kun olen nauttinut alkoholia. Nuo molemmat tapahtui maistissa. En ole enää yli kymmeneen vuoteen ottanut tippaakaan monestakaan eri syystä, tuo on yksi niistä.

Lähettäjä: Pertti 
Päivämäärä:   14.11.24 14:45:54

"Ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta. "

Kyllä lyö. Sä olet tainnut nähdä varsin vähän erilaisia naisia erilaisissa tiloissa. Ja se, että nainen lyö ei johdu aina miehistä, tai ole miesten syy. Kyllä tuolla on pällivikaisia naisia siinä missä miehiäkin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.11.24 14:53:23

Kerran olen läpsäissyt näpeille ventovierasta miestä ruuhkabussissa, kun alkoi kosketella sopimattomasti. Siveli siis vyötäröä ja takapuolta eikä varmastikaan ollut vahinko häneltä.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   14.11.24 14:57:40

Olen, mutta miehen pyynnöstä. Hän halusi että lyön häntä vatsaan niin lujaa kuin lähtee. Löin ja hän siihen tokaisi, että siinäkö kaikki.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.11.24 14:58:26

En. Heikompana ei kannata yrittää edes- saisi vaan itse turpaan.

Lähettäjä: Ei oma 
Päivämäärä:   14.11.24 15:02:31

"Ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta. "

Olen lyönyt. Eikä syynä ollut pelko vaan raivo.

Jos vielä sekoan niin, niin apua/hoitoa on haettava.

Päivämäärä:   14.11.24 15:51:25

Usein, olen mies itsekin. Kyllä kännibileissä aina joku vetää jotain kaveria turpaan eikä niitä niin muistella.

Päivämäärä:   14.11.24 15:59:25

^
ei varmaan muistella, vaikka toiselta kallo halkeaisi tms. peruuttamatonta. Mitäpä niitä muistelemaan.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   14.11.24 16:05:43

Olen. En koskaan kasvoihin mutta olen lyönyt sekä potkinut. Olin nuorena erittäin provosoiva ja impulsiivinen. Se oli äärettömän huono yhdistelmä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.11.24 16:08:52

En ole lyönyt ketään, naista tai miestä. Läppäissyt ole vitsillä, tyylillä "olepas nyt siinä".

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.11.24 16:14:10

Olen, kun tuntematon mies alkoi lähentelemään eivätkä kiellot menneet perille vaikka työnsinkin hänet kauemmaksi monta kertaa. Lopulta hän yritti suudella väkisin, ja siinä vaiheessa annoin korville niin että raikui. Siinä kohtaa meni viesti perille ja hän jätti minut rauhaan.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   14.11.24 16:37:07

Olen kerran. Häirikkö oli terrorisoinut iltaa vietäessä koko seuruetta ja lopulta tarttui silloista puolisoani kurkusta ja siihen loppui lopulta minunkin kärsivällisyys jolloin löin tätä tuntematonta häirikköä. Toivottavasti koskaan en löydä itseäni samanlaisesta tilanteesta ja edelleen toivon ettei tuotakaan olisi koskaan tapahtunut. Läheisteni puolustamista itsessään en kadu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.11.24 16:39:15

Monesti ja monenlaisella mitä on käteen sattunut, myös sellaisella millä voi henki lähteä. Litsareita en muista jaelleeni, ehkä joskus on ollut aikomus mutta kuitenkin huomannut humauttaneeni nyrkillä.
Todella typerä uskomus että ei nainen lyö miestä muuten kuin pelosta. Esimerkiksi minä olen lyönyt nimenomaan niitä miehiä joista olen ollut varma että ei lyö takaisin. Tosin nuorena hulluna humalassa olen lyönyt myös tuntemattomia, mutta en pelosta.
Arvaatte varmaan että en ole humalaan hankkiutunut moneen kymmeneen vuoteen, mutta olen lyönyt selvinpäinkin (niitä tuttuja ja turvallisia).
Mutta ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin: en ole koskan lyönyt naista. Kerran piti saada eräs neiti irrottamaan otteensa tukastani, en muista tarkkaan miten mutta en lyönyt. Ehkä purin, ehkä meni sormi silmään...

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   14.11.24 16:41:17

En ole lyönyt koskaan ketään.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   14.11.24 16:43:06

Olen. Puolustukseksi ja kun meni vaan hermo.

Lähettäjä: wooow 
Päivämäärä:   14.11.24 17:26:13

Olen. Ihan tarkoituksella. Itseäni puolustaakseni ja kerran kaveriani puolustaakseni. Enkä todellakaan kadu.

- Olin teini kun minua muutamaa kymmentä vuotta vanhempi mies ahdisteli minua seksuaalisesti. Hän ei lopettanut ennen kuin mottasin kyynärpäällä naamaan ja silloinkin tarrasi minuun uudelleen, jolloin raavin hänen silmäänsä ja potkaisin munille kahdesti. Toinen kerta ei osunut.

- Sama mies ahdisteli minua seksuaalisesti pari vuotta myöhemmin. Tarrasi tisseistäni kiinni naureskellen "Anna kaverille vähän. Anna kaveri vähän koittaa". Huitaisin häntä ja hän väisti nauraen "No älä nyt, anna kaveri vähän koittaa". Potkin munille kolmesti joista vain toinen osui, ensimmäinen ja kolmas meni huti.

- Löin isääni kun hän kiusasi minua eikä lopettanut. Naureskeli vain, että kyllä kosketusta pitää oppia sietämään eikä kivusta pidä valittaa. Hän pisti ja tökki minua terävällä ruuvimeisselin tapaisella työkalulla niskaan, kaulaan ja selkään eikä lopettanut vaikka itkin vtutuksesta ja kivusta. Istuin sohvalla katsomassa telkkaria. Haukkui, kun aloin itkeä vaikka hän käyttäytyy ihan normaalisti. Löpsäytin kämmenselällä häntä poskeen kun taas yritti pistää minua sillä pistotyökalulla johon hän dramaattisesti reagoi "Ai jai. Nyt kävi pahasti. Suusta tulee verta" ja jatkoi valitusta ja sitten haukkui minua, että koskaan ei saa lyödä ketään ja minäkään en olisi sanut lyödä häntä. Ei hänestä edes mitään verta tullut, esitti vain. Se läpsäytykseni ei edes kunnolla osunut ja oli yhtä kova kuin jos heität nenäliinalla jotakuta päähän. Ja jopa nauroi, että läpi meni ja minä uskoin sen. Sanoin, että jos minä en saa lyödä häntä niin miksi hän sitten saa kuristaa minua. Hän esitti, ettei tiedä mistä puhun. Sanoin, että kun olin 5 v ja hän huusi että tule sisälle syömään, niin en tullut heti ja hän sitten raivostui kun nosti minut kurkusta/kaulahuivista ilmaan, roikotti ja ravisti ja huutoraivosi. Syynä tosiaan se, että en tullut välittömästi. Ja perusteluna se, etten ensin kuullut kun hän huusi ja sitten palasin hakemaan kintasta jonka pudotin, eli isän mielestä hidastelin tarkoituksella. Väitti, ettei noin ole koskaan käynyt ja kysyin, että eikö. Miten sitten isäni lopetti sen kuristamiseni vasta kun äiti tuli ovelle huutamaan, että mitä täällä tapahtuu. (Isän kuolema oli elämäni paras asia. Valitettavasti ei kuollut jo tuolloin vaan vasta kun olin jo aikuinen. Ja äiti oli liian kiltti sanomaan isälle vastaan ja me lapsetkin siitä kärsimme.)

- Kerran löin erästä kaverimiestä, kun hän hyökkäsi tyttöystävänsä Minden kimppuun pahoinpitelemään tätä. En siis puolustanut itseäni vaan kaveriani. Siinä oli kaksi muutakin kaveria näkemässä tilanteen ja myös Tinden vanhemmat tulivat ihmettelemään ja heittivät tuon poikaystävän pihalle. Olimme siis Tinden vanhempien luona viettämässä iltaa ja tuo poikaystävä tuli sinne riehumaan ja hyökkäsi Minden kimppuun koska häntä raivostutti, että tyttis viettää aikaa tyttöporukassa eikä hänen luonaan kahdestaan kotona.

En todellakaan ole sitä mieltä, että ketään saa lyödä muuten vain, mutta itsepuolustuksena se on ihan sallittua jos joku ensin hyökkää fyysisesti, eli on tarve vastata fyysisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.24 17:27:20

Olen.

Minut kasvatettiin sellaisissa oloissa että luulin väkivallan olevan vaan miten ihmiset kommunikoi toistensa kanssa tietyissä tilanteissa. Ihan kauhistuttava harhaluulo.

Päivämäärä:   14.11.24 17:33:52

Kerran. En kovaa, mutta kai se lyönniksi silti lasketaan. Kaduttaa. Olin henkisesti todella epävakaa silloin.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   14.11.24 17:40:56

Muistaakseni kerran olen lyönyt lättäkämmenellä poskelle, en muista tilannetta eikä ollut nykyinen mies.
Siinä vähän kulmakarvat kohosi, kun luin jotain lehtijuttua Sara Siepin kirjasta, missä hän sanoi "läpsineensä siihen järkeä", kyseessä oli ex-kumppani. Mikä haloo nousisi jos joku mies näin kertoisi..?

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   14.11.24 19:02:56

” Sä olet tainnut nähdä varsin vähän erilaisia naisia erilaisissa tiloissa. Ja se, että nainen lyö ei johdu aina miehistä, tai ole miesten syy. Kyllä tuolla on pällivikaisia naisia siinä missä miehiäkin.”

Totta. Minä olen lyönyt kahdesti, eri miehiä eikä kumpikaan oma. Kumpikin kävi käsiksi, eikä lopettanut muuten.

Ja naapurustosta muistan tapauksen, jossa pällivikainen nainen pieksi miestään ja poliisit ja ambulanssit kävivät pihassa melkein päivittäin. Lopulta joutui suljetulle.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   14.11.24 19:14:17

En ole, mutta muutamaa ahdistelijaa olisi kyllä pitänyt lyödä. Nykyään varmaan löisinkin. Mielestäni itsepuolustus tuollaisissa uhkaavissa tilanteissa on täysin OK. Missään muussa tilanteessa en tietenkään ikinä löisi yhtään ketään.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.11.24 19:35:07

En. Osaan pitää käteni kurissa ja näin on osanneet tehdä myös kaikki muut mun seurassa.

Lähettäjä: Nilli 
Päivämäärä:   14.11.24 19:35:57

Olen lyönyt ja se pelasti henkeni. Lyön toistekin jos minun tai perheeni henki tai turvallisuus on uhattuna.

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   14.11.24 20:11:22

En ole lyönyt, mutta olen huitaissut itsepuolustukseksi kun hän hakkasi minua joka ilta.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.11.24 20:14:47

Tuhansia kertoja.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   14.11.24 20:20:16

Kahdesti olen lyönyt. Kerran omaa ex-miestä kun tarttui mua riveleistä kiinni, löin avokkaalla korvaan niin kovaa kuin kädestä lähti ja korva soi kuulemma monta päivää.

Toinen kerta oli kun naapurin (onneksi jo edesmennyt) sekopää tuli meidän pihalle riehumaan. Alkoi uhkailemaan tappamisella ja tuli päin, mies veti sen maihin ja meni painiksi. Mun koirakin lähti jossain vaiheessa "auttamaan" eli haukkuen pyöri lähinnä niiden jaloissa. Puhuin juuri hätäkeskukseen samalla kun näin että naapuri kuristaa koiraani kaksin käsin. Silloin pimeni. Juoksin sinne, huusin, itkin, löin nyrkillä mihin tahansa vaan osuin eli naamaan, päähän, johki kaulaan. Multa murtui rystynen ja kädestä jänne katkesi mutta en tuntenut raivoltani edes kipua.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.11.24 20:21:12

En ole

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.24 20:22:16

En. En näe realistisena, että ikinä löisinkään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.11.24 20:30:21

"Puhuin juuri hätäkeskukseen samalla kun näin että naapuri kuristaa koiraani kaksin käsin."

Voi *karkea kirosana* mullakin melkein pimeni tuon lukemisesta. Ihme juttu: jos olisit kirjoittanut että naapuri kuristi miestäsi, ei olisi edes kulmakarva kohonnut täällä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.11.24 22:13:03

En

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   14.11.24 22:25:48

Kyllä. Enkä koe siitä yhtään pahaa oloa. Mies oli minua jo aikaisemmin tuuppinut, näytellyt nyrkkiä ja uhannut hakkaavansa. Kerran tuli minun luo syyttämään humalassa pettämisestä. Vei puhelimeni ja "nukahti" sen kanssa sohvalle. Lopulta meni hermot. Lämäytin miestä toiselle korvalle/kädelle että antaa puhelimeni että voin vaikka soittaa apua. Seuraavana päivänä oli kuulemma sanonut kavereilleen että vedin häntä turpaan. Oli viimeinen näkeminen se.

Lähettäjä: Silli 
Päivämäärä:   15.11.24 02:35:15

Saisikohan tuplakyssäri nokkaansa yhtään pystympään?

Lähettäjä: Rgu 
Päivämäärä:   15.11.24 02:52:52

Nuorena muutaman kerran päädyin joukkotappeluun. Tilanteet alkoivat niin nopeasti, ettei sieltä päässyt tappelematta pois.

Päivämäärä:   15.11.24 09:05:53

Kyllä. Olen aina lyönyt takaisin, joskus heti ja joskus parin päivän päästä, täysin yllätyksenä niin sain kunnon mustan silmän aikaiseksi. Eli silloin kun minua on ensin lyöty.

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   15.11.24 10:01:43

Kyllä,yhden ainoan kerran.Exää kun oli jäänyt kiinni pettämisestä.Oli yli 6kk pitänyt toista naista selän takana ja siinä välissä olimme ostaneet asunnon(velkaa paljon),myös 2 pientä lasta oli.Ja kun olin pakannut hänen kamat,hän kehtasi vielä sanoa,että ehkä me joskus vielä palataan yhteen,sit tuli läpsästyä ja sylkästyä vielä perään.Eikä olla palattu yhteen,lapset jo aikuisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.