Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huono olo syömisen jälkeen/verensokeri?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.24 01:56:51

Syötyäni oloni tulee huonoksi. Sydän hakkaa nopeammin ja tulee öklöttävä olo. Sama olo kun söisin ateriakseni kulhollisen irtokarkkeja mutta syön ihan normaalia ruokaa. Tämä on alkanut nyt ihan tänä syksynä, inhottava juttu. Voiko olla joku verensokeriongelma? Verensokeri nousee liian nopeasti?

Esim. nyt söin iltapalaksi 1 ruisleipäpalan, leipäjuustopalan ja smoothieta jossa vadelmaa, puolukkaa, rahkaa, vehnäleseitä. Leipäjuuston päällä teelusikallinen hilloa. Aivan kamala yököttävä olo seurasi ja meni pari tuntia ennen kuin meni ohi. Eikä ole psyykkistä, mulla ei ole koskaan ollut syömisen kanssa ongelmia.

Siis tiedättekö se olon kun syö tyhjään mahaan pussillisen karkkeja? Oloni on just sellainen.

Vai onko nyt liikkeellä jotain pitkään kestävää mahatautia.. Mutta mikä tauti sellainen on joka kestää yli kuukauden ja ilmenee vain syömisen jälkeen?

Voisin kokeilla syödä jotenkin erityisen "verensokeriystävällisesti" mutta miten? Mielestäni esim. tuo iltapalani oli ihan terveellinen.

Re: Huono olo syömisen jälkeen/verensokeri?

Päivämäärä:   14.11.24 02:38:56

Jatkuu. Voisko olla myös närästysoire?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   14.11.24 02:51:21

Älä päästä verensokeria liian alas. Tonkin iltapalan olis voinu jakaa kolmeen eri osaan vaikka tunnin välein ja seurata miten kroppa reagoi. Tuleehan tosta sokeri-/hiilaripiikki.

Päivämäärä:   14.11.24 05:20:10

"Voisin kokeilla syödä jotenkin erityisen "verensokeriystävällisesti" mutta miten? Mielestäni esim. tuo iltapalani oli ihan terveellinen."

Vhh. Kokeile tehdä vaikka munakas ja kaveriksi kasviksia ja kuulostele oloa sen jälkeen. Ei leipää/hedelmiä/puuroa tms.

Päivämäärä:   14.11.24 05:32:28

No oletko käynyt mittauttamassa verensokerit milloin viimeksi? Kyllähän se diabetes voi puhjeta koska tahansa.

Päivämäärä:   14.11.24 06:37:20

Sulla voi olla diabetes. Nimenomaan aterian jälkeen diabeetikoilla sokerit nousee kun haima ei tuota verensokeria laskevaa insuliinia.

Päivämäärä:   14.11.24 07:06:57

Minä söin eilen 275g karkkeja noin kahdessa tunnissa. Olen epäillyt että minulla voisi olla jotain häikkää verensokereissa mutta tuo ei vaikuttanut mitenkään olotilaan.

Sen sijaan ruisleipä juustolla ja musta kahvi aiheuttaa huonoa oloa ja kylmää hikeä. Onko jotain muuta kuin verensokerista johtuvaa?
Miten voi itse seurata verensokeria, terveyskeskukseenhan ei todellakaan pääse jos ei ole hengenlähtö kyseessä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.11.24 07:14:49

Mittaamalla kotona, mutta välineet varmaan maksaa suunnilleen saman verran, kuin käynti yksityisellä. Onko mahista käydä sokerirasituksessa yksityisellä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.11.24 09:50:35

Tumma leipä ja leipä ylipäänsä muuttuu suoraan sokeriksi ja nostaa verensokeria myös samanlailla. Eli jos on tätä vikaa niin älä syö viljaa. Sama vaikka olis mitä kokojyvää niin vaikutus on sama. Osta sokerimittari ja liuskat ja totea itse.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.11.24 11:36:39

Kokeile verberiiniä ja VHH

Päivämäärä:   14.11.24 13:33:49

Maito? Maito aiheuttaa matala-asteisen tulehduksen kehoon eikä muutenkaan ole mikään terveystuote. Sen lisäksi leipäjuustossa on eläinrasvaa joka on ihan ykkönen ruokakooman/huonon olon aiheuttajana.

Päivämäärä:   14.11.24 14:38:23

"Miten voi itse seurata verensokeria, terveyskeskukseenhan ei todellakaan pääse jos ei ole hengenlähtö kyseessä."

Nykyisin on onneksi labrapalveluita (Puhti, Synlab jne), joihin voi vain kävellä sisään omalla lähetteellä. Käyn 1-2 kertaa vuodessa tsekkauttamassa perusverenkuvan, sokerit, kolesterolit, maksa- ja munuaisarvot, ferritiinin, d-vitamiinin, kilpparit jne. :)

Päivämäärä:   14.11.24 14:51:07

"Sen lisäksi leipäjuustossa on eläinrasvaa joka on ihan ykkönen ruokakooman/huonon olon aiheuttajana."

Höpöjä kirjoittelee toinen piste. Ei eläinrasva mitään ruokakoomaa tee, kysy vaikka ketoilijoilta/veehoohoilijoilta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.11.24 14:58:55

Maitotuotteet ja kananmuna ovat tulehduksen suhteen neutraaleja eli ne eivät lisää eivätkä vähennä matala-asteista tulehdusta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.