Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä lehti on Kodin Pellervo?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.24 16:14:27

Eläkeläisvanhemmalle haluaisin tehdä lehtitilauksen ja tuo kuulostaa sisällöltään kivalta. Lehteä kustantaa Osuustoimintakeskus Pellervon osakkuusyhteisö ja rinnakkaisjulkaisu on jokin maatilan pellervo.

Kysyn että onko tämä jotenkin aatteellisesti/poliittisesti jonnekin kallellaan oleva julkaisu? Tietääkö joku? Tämä vanhempani ottaa nokkiinsa aika helposti ja on kiinnostunut politiikasta mitä itse en ole joten en halua mokata hankkimalla mitään aatejulkaisua.

Re: Mikä lehti on Kodin Pellervo?

Lähettäjä: Marenki 
Päivämäärä:   13.11.24 16:19:04

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Osuustoimintakeskus_Pellervo

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.24 16:19:40

Ei ole mielestäni aatteellinen. Hyvän mielen lehtenä olen pitänyt, maanläheisempi versio naistenlehdestä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 16:34:10

Mulla on iso pino mummovainaan vanhoja Kodin Pellervoja. Triplapisteen kuvaus maanläheisemmästä naistenlehdestä on hyvin osuva.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.11.24 16:41:26

Jos aloittajan vanhemman mielestä aatteellisuus tarkoittaa vasemmistolaisuutta niin osuuskuntatoimijan lehti voi olla liikaa, mutta noin muuten varmaan hyvä valinta.

Lähettäjä: ei maksa vaivaa 
Päivämäärä:   13.11.24 17:07:29

"Tämä vanhempani ottaa nokkiinsa aika helposti ja on kiinnostunut politiikasta mitä itse en ole joten en halua mokata hankkimalla mitään aatejulkaisua."

Tämmöiselle tyypille on oikeastaan ihan sama mitä tilaa, hän on löytävinään sen poliittisen kulman sieltä ennen pitkää joka tapauksessa oli lehti sitten kuinka neutraali tahansa.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.11.24 17:20:43

Ihan kiva lehti jossa on paljon juttuja tyyliin "vanhasta asemasta uusi koti" " Minnan metsäpuutarha" "Matti rupesi erakoksi" "anteeksiantamisen taito" "kyläyhdistyksen voimaporukka"

Lähettäjä: Hyvä mutta kallis 
Päivämäärä:   13.11.24 17:36:50

Jos yhtään on ns.maaseutuhenkinen ihminen niin tuo lehti sopii

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   13.11.24 18:34:40

Mulle tulee Kodin Pellervo. Hyvän mielen lehti tosiaan on, sellainen "Martta-henkinen". Hyviä käsityö ohjeita, ja loistavat ristikot, jotka ainakin mulle sopii aivojen askareeksi. Olen 60-vuotias maalla asuva nainen.

Lähettäjä: Marenki 
Päivämäärä:   13.11.24 18:35:38

Minä pidän myös lehdestä ja toivon sitä joululahjaksi.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   14.11.24 07:05:03

Käy kirjastossa katsomassa, onko sellainen kuin ajattelet. Ei siinä minun mielestäni mitään politiikkaa ole. Pikemminkin Pellervon emäntäversio.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   14.11.24 09:09:20

Kepulaisia näyttää olleen taustapuljussa johtoasemissa kautta linjan. Yllättävän monissa yhdistyksissä on aatteellinen tausta, mm. urheiluseuroissa ja eläkeläisyhdistyksissä. Meidänkin tuppukylässä on aikanaan ollut kaksi urheiluseuraa, kun porvarit ja työväenliikkeen kannattajat eivät ole mahtuneet samaan seuraan.

Nykyjäsenet eivät ehkä näitä enää ajattele tai tiedä, mutta toki poliittisesti valveutuneempi vanhempi polvi saattaa nämä kytkökset vielä muistaa.

Kodin Pellervo sinänsä on kiva lehti, mutta ehkä tunnetulle mielensäpahoittajalle en (sitäkään) ostaisi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.11.24 09:51:44

Olen kirjoittanut Pellervomedian lehtiin juttuja freelancerina. En ole kokenut minkäänlaista aatetaustaa jutuissa, enkä sellaisiin suostuisikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.