Lähettäjä: poks
Päivämäärä: 13.11.24 15:47:28
vystykseen eläinsairaalaan? Tarkoitan tässä, että oman vastaavanlaisen tollukointisi takia/osaamattomuutesi takia! En tarkoita sitä, että "söi vierasesineen" vaikkei ollutkaan syönyt ja silti kuvattiin :D
Vertaistukea haen, kun mieli mustana sunnuntaisesta erehdyksestä. Järkyttävä summa tällaisesta täysin hutikäynnistä. Kunnossa olevan eläimen kuumeen mittaus ja keuhkojen + pumpun kuuntelu 270 e lasku + taksit 60 e. Toki lääkärinlaskusta maksan vain 25 % , mutta silti. Olen opiskelija!!!
EN voi käsittää, mikä minuun iski kun hairahdin luulemaan, että kissani olisi kuivunut antibioottiripulinsa takia. Huom. aikuinen viimeksi pe lääkärissä hyväkuntoiseksi todettu kissa, joka oli syönyt hyvin su päivän aikana märkäruokaa. Vesiripuli x 2 la-su yönä. Ei sen enempää.
Johan minun olisi pitänyt käsittää, että ei em. hyväkuntoinen eläin kuivu kahdesta vesiripulista, kun söi hyvin su päivällä.
Su iltaa kohden alkoi vaikuttaa väsähtäneeltä (no, kyllä kai kun ei ollut pe-la juuri nukkunut, koska jostain syystä pe rauhoitus outoutti käytöksen todella levottomaksi siten että vasta la klo 15 malttoi edes silmät auki levätä. Väsähtäneeltä = apaattinen ja unelias, mutta todellisuudessa jälkiviisaana ei lainkaan kuiva.
Huom. En ollut koskaan katsonut kissan ikeniä kunnolla, koska en valitettavasti ole pessyt hampaita. Su illalla katsoin, ja a) Se antoi minun katsoa poikkeuksellisen pitkään suuta, mikä lisäsi huolta koska yleensä riuhtoo b) Toinen yläetuien oli valkoinen. FirstVetistä luin, että valkoinen ien ja apaattisuus ovat kuivumisen merkkejä ja se oli siis ne 2 vesiribbeä yli 12 h sitten tehnyt.
:D
Jotenkin niksahdin ja soitin päivystykseen, että kissani taitaa olla antibioottiripulin takia kuivunut, että ien on valkoinen ja kissa on normaalia paljon vaisumpi. joten minun pitää tuoda se sinne. Hoitaja ei kysynyt monestikko ripuloinut, vain että onko oksentanut.
Minä vein sinne taksilla, kissa oli poikkeuksellisesti hiljaa koko 8 km matkan autossa vaikka normaalisti ölisee. Tämäkin herätti minussa huolta :D
Ja se niskanahka. Voitteko käsittää miten möhlin sen kanssa. FirstVetissä lukee,että nosta niskanahkaa ja jos se jää pystyyn on eläin kuiva ja kiire on. No minä luulin että NISKA tarkoittaa todella niskaa eli tuossa kissani niskan ja kaulan ympärillä on tuuhea karvakaulus. Koitin siitä, ja enhän minä ollut kotona saanut selvää sen karvan alta, että jääkö iho pystyyn vai ei.
No, päästin aika nopsaan esitiedoilla lääkärin luo. Kissani ei ollut pätkääkään kuiva. Sitä nahkaa nostetetaankin paljon alempaa todellisuudessa, jolloin minäkin näin että iho palautui heti. Ja se PIIP ien. FirstVetissä lukee, että valkoinen on jo kiire tapaus. Jostain syystä kissani toisen yläetuhampaan ien on luontaisesti todella vaalea väriltään ja lääkäri sanoi myös että kissoilla on luonnostaan melko vaaleat ikenet. Kissani ikenissä(kään) ei todellisuudessa ollut mitään kuivumisen merkkiä, koska ei hitossa aikuinen hyväkuntoinen kissa kuivu kahteen (2 kpl) roiskuvaankaan vesiripuliin, kun se on syönyt hyvin.
Se väsymys oli todellista, mutta olisinpa saanut tolkun pidettyä mielessäni. Sunnuntaina päivystykseen oman törppöyden takia. Varjelkoon minun rahani. Olen (eri) pissaongelmista kustantanut 2 kk aikana nyt sitten jo 800 e , vakuutukesta huolimatta, sis. taksimatkat samaiseen sairaalaan.
Kaiken kukkuraksi pissatulehdusta ei ollut (näyte jäi pikkuklinikalle viljelyyn pe ja tulos tuli toissapäivänä negana) eikä idiopaattista kyst. :kään ollut. Ongelma on yhä, mutta niin on myös tunne karu rahan takia. Kaikki muut käynnit ovat olleet hyvästä syystä, mutta tämä sunnuntain huti!! Oppirahoja, oppirahoja.
Onko kellään käynyt vastaavaa? (Tiedän tämän foorumin nykytrendin ilkkua ja nokkavasti lytätä, koska porukalle itselleen ei koskaan mitään mokia tapahdu, mutta koittakaa olla ;)
Tämä on 8-vuotias elämäni ainoa lihansyöjälemmikki, jolla ei koskaan elämässään ole ollut ripulia. :D
|