Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko vienyt lemmikin turhan takia sunnuntaipäi

Lähettäjä: poks 
Päivämäärä:   13.11.24 15:47:28

vystykseen eläinsairaalaan? Tarkoitan tässä, että oman vastaavanlaisen tollukointisi takia/osaamattomuutesi takia! En tarkoita sitä, että "söi vierasesineen" vaikkei ollutkaan syönyt ja silti kuvattiin :D

Vertaistukea haen, kun mieli mustana sunnuntaisesta erehdyksestä. Järkyttävä summa tällaisesta täysin hutikäynnistä. Kunnossa olevan eläimen kuumeen mittaus ja keuhkojen + pumpun kuuntelu 270 e lasku + taksit 60 e. Toki lääkärinlaskusta maksan vain 25 % , mutta silti. Olen opiskelija!!!

EN voi käsittää, mikä minuun iski kun hairahdin luulemaan, että kissani olisi kuivunut antibioottiripulinsa takia. Huom. aikuinen viimeksi pe lääkärissä hyväkuntoiseksi todettu kissa, joka oli syönyt hyvin su päivän aikana märkäruokaa. Vesiripuli x 2 la-su yönä. Ei sen enempää.

Johan minun olisi pitänyt käsittää, että ei em. hyväkuntoinen eläin kuivu kahdesta vesiripulista, kun söi hyvin su päivällä.

Su iltaa kohden alkoi vaikuttaa väsähtäneeltä (no, kyllä kai kun ei ollut pe-la juuri nukkunut, koska jostain syystä pe rauhoitus outoutti käytöksen todella levottomaksi siten että vasta la klo 15 malttoi edes silmät auki levätä. Väsähtäneeltä = apaattinen ja unelias, mutta todellisuudessa jälkiviisaana ei lainkaan kuiva.

Huom. En ollut koskaan katsonut kissan ikeniä kunnolla, koska en valitettavasti ole pessyt hampaita. Su illalla katsoin, ja a) Se antoi minun katsoa poikkeuksellisen pitkään suuta, mikä lisäsi huolta koska yleensä riuhtoo b) Toinen yläetuien oli valkoinen. FirstVetistä luin, että valkoinen ien ja apaattisuus ovat kuivumisen merkkejä ja se oli siis ne 2 vesiribbeä yli 12 h sitten tehnyt.
:D

Jotenkin niksahdin ja soitin päivystykseen, että kissani taitaa olla antibioottiripulin takia kuivunut, että ien on valkoinen ja kissa on normaalia paljon vaisumpi. joten minun pitää tuoda se sinne. Hoitaja ei kysynyt monestikko ripuloinut, vain että onko oksentanut.

Minä vein sinne taksilla, kissa oli poikkeuksellisesti hiljaa koko 8 km matkan autossa vaikka normaalisti ölisee. Tämäkin herätti minussa huolta :D

Ja se niskanahka. Voitteko käsittää miten möhlin sen kanssa. FirstVetissä lukee,että nosta niskanahkaa ja jos se jää pystyyn on eläin kuiva ja kiire on. No minä luulin että NISKA tarkoittaa todella niskaa eli tuossa kissani niskan ja kaulan ympärillä on tuuhea karvakaulus. Koitin siitä, ja enhän minä ollut kotona saanut selvää sen karvan alta, että jääkö iho pystyyn vai ei.

No, päästin aika nopsaan esitiedoilla lääkärin luo. Kissani ei ollut pätkääkään kuiva. Sitä nahkaa nostetetaankin paljon alempaa todellisuudessa, jolloin minäkin näin että iho palautui heti. Ja se PIIP ien. FirstVetissä lukee, että valkoinen on jo kiire tapaus. Jostain syystä kissani toisen yläetuhampaan ien on luontaisesti todella vaalea väriltään ja lääkäri sanoi myös että kissoilla on luonnostaan melko vaaleat ikenet. Kissani ikenissä(kään) ei todellisuudessa ollut mitään kuivumisen merkkiä, koska ei hitossa aikuinen hyväkuntoinen kissa kuivu kahteen (2 kpl) roiskuvaankaan vesiripuliin, kun se on syönyt hyvin.

Se väsymys oli todellista, mutta olisinpa saanut tolkun pidettyä mielessäni. Sunnuntaina päivystykseen oman törppöyden takia. Varjelkoon minun rahani. Olen (eri) pissaongelmista kustantanut 2 kk aikana nyt sitten jo 800 e , vakuutukesta huolimatta, sis. taksimatkat samaiseen sairaalaan.

Kaiken kukkuraksi pissatulehdusta ei ollut (näyte jäi pikkuklinikalle viljelyyn pe ja tulos tuli toissapäivänä negana) eikä idiopaattista kyst. :kään ollut. Ongelma on yhä, mutta niin on myös tunne karu rahan takia. Kaikki muut käynnit ovat olleet hyvästä syystä, mutta tämä sunnuntain huti!! Oppirahoja, oppirahoja.

Onko kellään käynyt vastaavaa? (Tiedän tämän foorumin nykytrendin ilkkua ja nokkavasti lytätä, koska porukalle itselleen ei koskaan mitään mokia tapahdu, mutta koittakaa olla ;)

Tämä on 8-vuotias elämäni ainoa lihansyöjälemmikki, jolla ei koskaan elämässään ole ollut ripulia. :D

Re: Oletko vienyt lemmikin turhan takia sunnuntaipäi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.11.24 16:11:34

Jotenkin outoja ajatuksia sinulla. Itse olen joka kerta tosi onnellinen, jos käynti on "turha" ja lemmikillä onkin kaikki hyvin. En koskaan antaisi itselleni anteeksi, jos olisi tunne, ettei kaikki ole kunnossa, enkä lähtisi lääkäriin, ja sitten olisikin asiat huonosti.

Oma koirani kävi just tänään "turhaan" lääkärissä, kun eilen oli kova vatsakipu ja ummetus, mikä menikin ohi kun ulosti jo normaalisti. Toki meillä on pienen vierasesineen syöminen viime viikolta tässä taustalla, joten tukosriski oli mahdollinen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.24 16:21:37

Ihanasti kirjoitettu aloitus.
Onhan tuossa nuita huolenaiheita ja muita outoiluja vaikka kuinka monta, itsekin olisin varmaan jo melkein kuoppaa kaivanut. Ölisikö autossa normisti sitten kotimatkalla? Olisi hyvin tyypillistä kissaa se.

Päivämäärä:   13.11.24 16:47:47

"Jotenkin outoja ajatuksia sinulla. "

Mielestäni ei ollut ihan tasaisen tolkullisen aikuisen ajatus minulla siitä, että kissan olisi ollut muka teoriassa mahdollista kuivua. :D Kaksi (2) ripulikertaa ilman oksennusta. Ja se että kyllähän -etäisesti- oli ajatus että kaipa sitä väsyttää, kun ei ollut nukkunut rauhoituksen pöllyn takia kunnolla.

"Ölisikö autossa normisti sitten kotimatkalla? "

Kyllä ölis. Lisäksi kotona kopan avaattuani, sieltä marssi silminnähden virkistynyt ja skarppi kissa ulos. Huom. 270 e maksaneen + taksiajelut päälle, kuumeen mittauksen ja stetoskoopin käytöstä virkistyneenä ja voimnaantuneena!!!

Päivämäärä:   13.11.24 17:03:01

Potilaskertomuksessa lukee, että X tuotiin sairaalaan, koska sillä oli alkanut antibioottikuurin aloituksen jälkeen antibioottiripuli.

En minä sen ripulin itsensä takia sitä vienyt, vaan siksi että luulin kissan kuivuneen nesteenmenetyksen vuoksi.

Se hiljalleen "paheva uuvahdus" oli muuten ruokalepo XD Ainahan se menee unille syötyään paljon ruokaa, kuten tuolloin.:'D Yleensä ei retkota keskellä ruokapöytää kyljellään, vaan mukavammalle paikalle.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.11.24 17:10:16

Taidat olla luonteeltasi aika neuroottinen. Relaa vähän. Nyt jouduit maksamaan oppirahat. Opitko jotain?

Lähettäjä: nokey 
Päivämäärä:   13.11.24 17:11:32

Lisäksi kotona kopan avaattuani, sieltä marssi silminnähden virkistynyt ja skarppi kissa ulos. Huom. 270 e maksaneen + taksiajelut päälle, kuumeen mittauksen ja stetoskoopin käytöstä virkistyneenä ja voimnaantuneena!!!

Nauroin tälle (anteeksi), niin kissamaista :Dd Mutta älä aloittaja sure, sitä sattuu. Ihana, että kissasi oli kunnossa, vaikka ihan varmasti sapettaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.24 17:18:49

Lasten kanssa käynyt sama, se lähes 40 asteen kuumeessa reporankana kotona maannut taapero piristyy jo lääkärin odotushuoneen kivoista leluista ja ottaa tottakai hoitajalta odotellessa pillimehun ja juo sen yhdellä huikalla, toisin kuin kotona, kun mikään ei mennyt alas...
Kassan kautta ja kiitos hei, varmaan joku virus ja toipumaan päin.

Lähettäjä: hyvä 
Päivämäärä:   13.11.24 17:23:01

Olet hyvä kissanomistaja!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.11.24 17:31:12

Sinänsä ihan aiheellinen päivystyskäynti tapaninpäivänä, kun noin yksivuotias pentu oksensi niin ettei vesi pysynyt sisällä (kuivumishuoli aiheellinen ja nesteytettiinkin), mutta kun kysyttiin jatkotutkimuksista halusin kaikki, ja kun ne oli tehty, nestettä alkoi lentää toisestakin päästä. Jos olisi ollut ripulia ennen kuin tutkimuksista päätettiin, en olisi pyytänyt, mutta pelkäsin, että oksentaminen voi johtua vakavammastakin. Pääasia että koira tervehtyi nopeasti!

Päivämäärä:   13.11.24 18:17:14

Olipas halpaa sunnuntailta.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   13.11.24 18:35:40

Soitan kyllä aina ensin ja hoitaja tekee arvion. Kerran kävin koiran kanssa päivystyksessä, kun silmä rähmi ja siristeli sitä. Eläinlääkäri toki tarkasti ettei ole haavaa tms, mutta seuraavana päivänä silmä oli normaali. Käytännössä maksoin vain silmän huuhtelusta, jonka olisin voinut kotonakin tehdä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.11.24 19:32:40

Enemmän noita turhia käyntejä on tullut lapsen kanssa tehtyä. Kuumetta ja flunssan oireita. Kuunnellaan keuhkot, katsotaan korvat, katsotaan kurkku, ehkä otetaan labroja. Ei mitään, kaikki negaa, varmaan virustauti, lepoa ja Buranaa, kiitti hei, 200e yksityisellä pyhäpäivänä. :D Semmosta se on, kun noista lapsista ja eläimistä ei voi tietää, mikä se todellinen olo on. Siksi mikään käynti ei oikeastaan ole turha. Ainakin sillä saa mielenrauha itselle ja varmuuden, että kaikki on hyvin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   13.11.24 19:41:33

Olen.

Mutta parempi katsoa kuin katua.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   13.11.24 19:47:26

Jep, puhtaasti hermoheikkouttani. Vaiva siis oli olemassa, mutta sen kanssa olisi hyvin voinut odottaa maanantaihin asti...

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   13.11.24 19:48:16

En sunnuntaipäivystykseen, mutta noin muuten kyllä. Marsu oli tiineenä ja sitä ja sen vointia seurattiin tietenkin kotona silmä tarkkana. Marsu-emon takajalka meni veltoksi eikä enää kantanut, marsu ei päässyt kunnolla liikkumaan. Sen tiineys oli reippaasti yli puolessa välissä, joten sen maha oli jo melkoinen. Huolestutti emon ja poikasten hyvinvointi ja äkkiä lääkäriin, ensimmäinen aika mikä saatiin. No, elli laski marsun lattialle katsoakseen miten sen kävely sujuu, ja sujuihan se! Ihan hyvin tallusteli menemään! Oltiin vähän huuli pyöreänä siinä että ei se kyllä kotona päässyt liikkumaan itse mitenkään! Sillä oli vissiin poikanen ollut sellaisessa asennossa että se oli painanut jotain hermoa ja pistänyt jalan puuduksiin. Oltiin vain tyytyväisiä että kaikki oli hyvin. N. kuukauden päästä marsu synnytti 4 tervettä poikasta <3

Lähettäjä: Öhm 
Päivämäärä:   13.11.24 19:52:27

Ei ollut sunnuntai mutta olen vienyt lääkäriin niskassa olevan pienen patin takia. Todettiin sitten yhteen ääneen lääkärin kanssa että tämä on tullut rokotuksesta jonka sai noin viikko takaperin.. Hävetti vähän :')

Kaveri on vienyt koiran lääkäriin mahassa olevien mustelmien takia. Koiralla oli vaan pigmenttiläiskiä ihossaan.

Päivämäärä:   13.11.24 19:57:10

"Ainakin sillä saa mielenrauha itselle ja varmuuden, että kaikki on hyvin."

Siinä kohtaa joo ettei se ollut kuiva. Kyllä.

130 e on vaan tällaiselle opiskelijalle (1 x vk töitä) summa, jonka olisi mieluusti välttänyt olemalla menemättä älyvapaaseen hätämoodiin ja opettelemalla etukäteen miltä ne ikenet sillä omalla kissalla normaalisti näyttää

Päivämäärä:   13.11.24 20:00:38

Lääkäri kysyi multa kun intin siitä valkoisesta että ikenestä että katsotko usein tonne sen ikeniin :D

Lähettäjä: messi 
Päivämäärä:   13.11.24 20:14:24

Tuo marsutarina oli ihana <3 Onneksi kaikki meni hyvin!

Mä en oo koiraa kauheesti vienyt lääkäriin turhan takia mutta hevosta senkin edestä! Ai, että! Ei oo pari saturaista riittänyt kun on tutkittu ties sun mitä olematonta! Kerran oon saanu yhelle (hevos)klinikalle kanta-asiakaskortin kun kävin siel niin usein :D

Lähettäjä: mieltongi 
Päivämäärä:   13.11.24 20:42:02

Mun lempparikäynti on ollut lauantaina päivystyksessä ja kissan kurkusta otettiin yksi heinä pois. Siinä on heinällä hintaa kun käynti maksoi 290e ja lääkäri sanoi että se olisi luultavasti tullut pois ihan itekseen.
No, eipä ollut ainakaan mitään vakavaa eikä käynti sinällään turha kun piti kuitenkin ihan operoida jotain :')

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   13.11.24 22:47:41

Ei nyt ollut mikään sunnuntain hätätapaus, mutta kaveri käytti joskus uuden hevosensa klinikalla pippeliä näyttämässä kun kaverin mielestä siinä oli näkynyt jotain epäilyttävää kun hevonen oli sitä vehjettään roikotellut. No eihän siinä mitään ihmeellistä ollut ja ollaan naureskeltu sitä että harva varmaan vie hevosensa pippelipesuun eläinlääkärille. Oli eläinlääkärikin aika huvittunut tästä tutkimuksesta. :D

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   13.11.24 22:50:59

Ja lisättäköön että muuten kaverilla on ideologia vähän sellainen, että klinikka on se viimeinen vaihtoehto. Että ensin kokeillaan kaikki mahdolliset kotikonstit jos tuntuu että hevosilla jotain ongelmaa on koska tutkimuksen kalliita. Niin sitten pitää viedä hevonen vehjettä näyttämään. XD

Päivämäärä:   14.11.24 00:45:07

Koetin tässä tsekata oman kissan ikeniä, että minkä sävyiset ovat noin niinkuin normaalisti. Ei tykännyt yhtään, iski hampaat ranteeseeni. Tämä tarkastus saa kyllä odottaa virka-aikaa kun päivystys on 60kilsan päässä niin eläimille kuin ihmisillekin.

Päivämäärä:   14.11.24 06:30:42

Olen. Olen jopa vienyt koiran päivystykseen toiseen kaupunkiin ystävän kyydillä opiskelijana, kun ei olisi ollut millään varaa edes ruokaan. Olin silloin vain äärimmäisen helpottunut, että koiralla ei ollutkaan hätää. Pelkäsin mahalaukun pullistumaa. Seuraavat viikot syötiin sitten puuroa ja makaronia, mutta ei mua haitannut. Mielummin mielenrauha, koska koiralle olisi voinut käydä pahasti jos olisi oikeasti ollut mahalaukun pullistuma.

Lähettäjä: swgln 
Päivämäärä:   14.11.24 06:36:49

Parempi katsoa kuin katua.
Pidit hyvää huolta lemmikistäsi, älä kadu sitä.

Lähettäjä: pilvi 
Päivämäärä:   14.11.24 13:44:40

Epäilin koirallani vatsalaukun kiertymää ja eiku lääkäriin. Koira pieraisi lääkärissä ja hintaa tuli 200€ sille pierulle. Muuta ei ollut.

Just luin jossain kun oli kans koira viety kiireellisenä päivystykseen kun omistaja oli löytänyt kovan kasvaimen koiran mahasta. Eläinlääkäri leikkasi huopuneen karvatollon pois. Melko kallis parturointi oli

Päivämäärä:   14.11.24 14:22:50

Minun kissani on saanut 40e hieronnan eläinlääkärissä, ei ollut tosin kiireaika. Mutta nauratti kyllä kun luultiin sillä olevan kasvain, mikä helpotus että käynti olikin turha!

Patti sisäelimissä oli läskiä suoliluun päällä, jakaantunut vain jostain syystä toispuoleisesti.

Toisella oli ihon alla viinirypälemäinen patti jota käytin näytillä myös. Ei johtanut toimenpiteisiin sekään.

Päivystykseen joskus soitin viikonloppuiltana, ei vastannut vaan soitti 45min päästä takaisin. Minulla oli auto huollossa ja taksisovellus näytti taksin saapumisajaksi 45min ja kissa vaikutti tekevän kuolemaa, olin vasta poistanut siltä katetrin edellisen virtsatietukoksen jälkeen. Olin niin hädässä kissani tuskasta kun kouristeli, läähätti ja suusta tuli vaahtoa, että olin ihan paniikissa että on saatava kissa hätälopetukseen.... Eläinkääkärin soittaessa takaisin kun lehmähommilta ehti ja kysellessä tietoja kissa laahusti laatokolle ja pissasi n. ruokalusikallisen ja muuttui taas ihan normaaliksi ja tuli pyörimään kehräten jalkoihin. Olin ihan valtavan kiitollinen eläinlääkärille siitä miten eli mukanani tämän kissan pissareissun ja oli omistajan tukena. Kiitin myös hänen ihmeellisistä parannusvoimistaan kun kissa tokenee jo puhelimesta eläinlääkärin äänen kuullessaan. :D Oli varmaan jotain viimeisiä virtsakidesakkoja jotka onneksi tulivat ulos.

Päivämäärä:   14.11.24 14:24:08

Aina vähintään soitto eläinlääkäriin ja arvio hoidon tarpeesta jos mikään epäilyttää. Joskus se eläinlääkärikäynnin hinta maksetaan siitä, että itsellä on mielenrauha asian suhteen.

Päivämäärä:   14.11.24 16:48:57

"Olin ihan valtavan kiitollinen eläinlääkärille siitä miten eli mukanani tämän kissan pissareissun"

Hymyilyttää kun yritän kuvitella sen keskustelun.
Tämä on paras eläinaiheinen topa piiitkään aikaan.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   14.11.24 17:38:11

Kerran hevosen silmänympärys oli turvonnut noin tennispallon kokoiseksi ja silmä itsessään oli enää vähän raollaan. Tämä oli saatu aikaiseksi yksin tarhassa reilun kahden tunnin aikana. Silmävammoissa kun ei kannata odotella, niin päivystävä heti paikalle. Hevonen piti rauhoittaa ja oli huulipuristimet ja kaikki, ja 45 minuutin painin jälkeen silmästä löytyi tasan yksi (1) karva, luultavasti vielä hevosen oma. Illalla turvotus oli poissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.