Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia opiskelusta Saaren Kartanolla?

Lähettäjä: Mäntsälä 
Päivämäärä:   13.11.24 10:31:15

Tytär harkitsee hakevansa peruskoulun jälkeen opiskelemaan Keudaan. Miesvaltainen(?) ala jossa opiskellaan Saaren kartanolla. Oisko jakaa kokemuksia paikasta ja asuntolaelämästä?

Re: Kokemuksia opiskelusta Saaren Kartanolla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.24 10:39:16

Hyviä kokemuksia ja muutenkin niin paljon järkevämpiä aloja kuin yhdenkään hevoskoulun tarjonta

Päivämäärä:   13.11.24 10:49:26

Ei mitään pahaa sanottavaa. Opettajat on todella tunnollisia, ammattitaitoisia ja oikeasti kiinnostuneita oppilaantilasta. Joskus en ehtinyt hirveästi tehdä kouluhommia niin viikon päästä opettaja kysyi onko kaikki hyvin ja halusi oikeasti tietää miten voin. Minusta se oli hienoa nähdä. Koko henkilökunta on niin auttavaista ja jopa harmitti valmistautua kun siellä oli niin mukavaa ja kotoisaa :D

Olin itse naisvaltaisella luokalla mutta välillä piti lainata asuntolaa jossa oli paljon nuorempia poikia. Olivat kunniottavaisia ja ruoka ei kadonnut jääkaapista. Touhusivat paljon ja pitivät hauskaa mutteivät häirinneet minua ollenkaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.24 10:54:19

Oletteko tyttären kanssa miettineet mihin työllistyä valmistumisen jälkeen? Onko teillä oma maatila?

Lähettäjä: Mäntsälä 
Päivämäärä:   13.11.24 12:06:56

Kiitos, kuulostaa hyvältä! Laittakaa toki lisää kokemuksia, jos on.

Meillä on perheyritys jossa työskentely kiinnostaa tyttöä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.24 12:10:51

Olen opettanut siellä, mutta siitä on kyllä jo jonkin aikaa. Kivoimmat amisopiskelijat, joita mulla on ikinä ollut (opetin yhteisiä aineita, en ammattiaineita). Opiskelijat todella haluaa tulla sinne, kenenkään ei ole pakko. Sinne ei kukaan vahingossa päädy ja jos päätyy, lähtee aika pian pois. Kiva henkilökunta, hyvää ruokaa. Ainakin silloin opiskelijat viihtyi asuntolassa, mulla ei siitä sen kummemmin kokemusta.

Muihin amiksiin verrattuna siellä opiskelijat puhui traktoreista kun muualla mopoista ;). Maatalouspuolella pitivät äikän esitelmiä lehmistä ja esittelivät mulle lehmät navetassa. Oli opellekin rento ja mukava paikka.

Puutarhapuolella jo ne 16-vuotiaat teki tosi hienoja kukka-asetelmia yms. moni oli tullut yli ysin keskiarvolla, halusivat floristeiksi, vaikka olisivat päässeet hyviin lukioihin.

Päivämäärä:   13.11.24 12:46:07

Oliko se tämä oppilaitos jossa nuori jätkä harjoittelu jakson aikana katkoi naudoilta häntiä, hakkasi vasikoita, puukotti reikiä lehmiin ym muuta mukavaa??

Päivämäärä:   13.11.24 16:50:20

"Oliko se tämä oppilaitos jossa nuori jätkä harjoittelu jakson aikana katkoi naudoilta häntiä, hakkasi vasikoita, puukotti reikiä lehmiin ym muuta mukavaa??"

En ole itse kuullut, joten en usko että sama kyseessä. Keudassa puhutaan aika avoimesti tälläisistä tilanteista oppilaille eikä menneitä asioita hissutella. Joka on aika harvinaista eläinalalla. Tai jos on tapahtunut niin sitten niin kauan sitten, että opettajat ehtineet vaihtua ja eivät tiedä siitä.

Lähettäjä: ..- 
Päivämäärä:   14.11.24 00:31:18

Opetuksen laatu on tosi vaihtelevaa. Osa opettajista selvästi tietää, mistä puhuvat ja opetuksen suunnitteluun on panostettu paljon. Ja sitten oli pari sellaista, joiden opetus oli luokkaa tässä moniste, etsikää vastaukset googlesta.
Salpaukseen verrattuna Keuda on huomattavasti parempi ainakin oman kokemukseni mukaan. Toki olin molemmissa aikuispuolella. Keudasta jäi mieleen idyllinen ympäristö ja hyvä yhteishenki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.