Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen hajamielisyys piirre vai oire?

Lähettäjä: Penkele 
Päivämäärä:   13.11.24 08:23:40

Minulta lähtee järki kohta. Mies on niin hajamielinen. Kertoo itse että ei voi sille mitään, ettää ajatus vain katkeaa kun on tekemässä jotain ja sitten tavarat y jää siihen paikkaan. Kun on hänen kauppavuoro niin 99,9% kauppalista jää meidän pöydälle ja sitten hän pommittaa minua töissä että mitä piti ostaa lista unohtui. Tavarat jää niille sijoille, missä niitä käytetään. Korjaa ne pois joskus tai jouluna. Onko tämä vain piirre ihmisessä vai voiko olla oire jostain esim adhdstä?

Re: Miehen hajamielisyys piirre vai oire?

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   13.11.24 08:39:48

Onko hän ollut aina tuollainen, vai onko muuttunut tuollaiseksi jossain kohtaa?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.11.24 09:01:51

Piirre, jos noin on ollut aina. Oire, jos käytös on uusi. Iästä riippuen esim. muistisairauden ekoja oireita.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.11.24 10:57:36

Minulla nuo oireet johtuvat loppuunpalamisesta, mutta kuten yllä satottiin, jos mies on aina ollut tuollainen se on todennäköisemmin piirre. Toisaalta loppuunpalaminen voi jatkua vuosia jos sitä ei huomaa, joten myös se oireilu voi jatkua vuosia.

Käske miehen ottaa valokuva kauppalistasta (tai ota itse hänen puhelimellaan) niin se tulee mukaan automaattisesti ellei mies ala seuraavaksi unohdella puhelinta kotiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 10:58:56

Oli oire tai piirre, se tuskin tuon ikäisellä muuttuu. Jos eväät levällään eläminen on ainoa ongelma, sillä ei saa diagnoosia eikä lääkitystä eikä miehellä varmaan ole suurta painetta keksiä muita keinoja jos on elänyt noin koko ikänsä.

Kestä tai ole kestämättä, siinäpä ne vaihtoehdot on.

Lähettäjä: Sunshine 
Päivämäärä:   13.11.24 11:30:25

Tuo on aika oleellinen asia tosiaan onko muuttunut tuollaiseksi vai aina ollut tuollainen. Jos käytös on muuttunut, niin silloin oire (vaikka stressiä, burnista, masennusta, väsymystä, muistiongelmaa tms taustalla).
Oma mieheni on just tuollainen ja hänellä on ADHD. Ei siis tee niin tahallaan eikä oikeasti voi itselleen mitään vaikka yrittää parhaansa, se on hänellä piirre. Minulle asia ei ole ongelma, joten se ei häiritse suhdettamme. Mutta ymmärrän ettei kaikille vastaavan kumppanin kanssa eläminen olisi helppoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.