Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasviksia jopa 800g päivässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.24 07:57:12

Katsoin just MTVn uutisen asiasta ja videolla oli eri vaihtoehtoja kuinka saa 500g täyteen päivässä.
Kummastusta aiheutti minulla se että esim banaani punnittiin kuorineen, en kuitenkaan syö banaania tai mandariinia kuorineen. Lisksi siinä oli melkein pelkästään marjoja ja hedelmiä, taisi yhdessä vaihtoehdossa olla jäätävän kokoinen määrä porkkanaa ja avokado (kuorineen).

Ei taida suosituksen tarkoitus olla että aletaan syödä sokeripitoisia hedelmiä pitkin päivää, kyllä yksi tai kaksi hedelmää on riittävä määrä, niitä kasviksia ja juureksia olisi tarkoitus lisätä.

Re: Kasviksia jopa 800g päivässä

Päivämäärä:   13.11.24 08:06:53

Perästä kuuluu kun viikon syöt suositusten mukaan. Brööt

Lähettäjä: Ei puntareita 
Päivämäärä:   13.11.24 08:15:20

Mitä saat kasviksista? Antioksidantit, vitamiinit, kivennäisaineet.Ne pitäisi olla tärkein pointti.
Ei mitään yksipuolisia punnituksia sillä kaavalla että varmasti nyt tulee tietty grammamäärä täyteen.
Suosituksissa mennään pahasti metsään jos ainut määrite on puntari.

Mutta se tässä kai on takana että yksinkertaiset säännöt koetaan niin helpoiksi opettaa yksinkertaisilla ihmisille.

Päivämäärä:   13.11.24 09:25:13

Hedelmät on nykyihmisten makeisia. Syötkö Riku banaanisi kuorineen?

Päivämäärä:   13.11.24 09:32:08

Ne voi punnita ensin kuorineen ja kuorittua punnita kuoret uudestaan ja vähentää se määrä laskutoimituksella

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   13.11.24 10:03:06

Lähettäjä*Remontti Riku *
Päivämäärä13.11.24 09:34:09

"Hedelmät on nykyihmisten makeisia."

Mutta eivät ne epäterveellisiksi uuden termin keksimällä muutu.

Tämä!!

Päivämäärä:   13.11.24 10:08:29

Vaikka olisi parempi syödä vihanneksia ja juureksia tarvittavat 800 g päivässä, niin onhan hedelmät parempaa kuin ei mitään. Aikaisemmin kun uudesta suosituksesta oli puhetta, niin yllättävän moni sanoi, ettei saa edes sitä puolta kiloa täyteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.24 10:09:47

Hulluksi on maailma mennyt kun ei hedelmiäkään saisi syödä:')

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   13.11.24 10:39:07

Mä olen lähes aina syönyt sen vanhan 80-luvun lautasmallin mukaan, satunnaisesti vähentänyt hiilareita mutta perusperiaate on säilynyt samana. Mä en jaksa näitä muuttuvia ravintosuosituksia koska tuntuu, että usein ne mukailevat sitä mikä on muotia ja mikä ei.

Lähettäjä: jesus 
Päivämäärä:   13.11.24 11:07:18

"Ai nyt on jo hedelmienkin sisältämä sokeri saatanasta seuraava."

Tätä jaksan ihmetellä. Jossain ihmiset syövät jopa pussillisen hedelmiä päivässä, hui kamala!
En kyllä ole koskaan kuullut, että hedelmistä kukaan olisi sairastunut. :) Eli aloituksen esimerkki kasvistarpeen täyttämiseen on oikein hyvä.

Lähettäjä: Ala 
Päivämäärä:   13.11.24 12:03:02

Itse saan hyvänä päivänä 400g täyteen, huonona alle 100 kun perunaakaan ei lasketa mukaan.

Päivämäärä:   13.11.24 12:10:57

”Lähettäjä: Ala
Päivämäärä: 13.11.24 12:03:02

Itse saan hyvänä päivänä 400g täyteen, huonona alle 100 kun perunaakaan ei lasketa mukaan.”

Saako kysyä mitä sitten syöt?

Päivämäärä:   13.11.24 12:16:12

Ei kait kasvisten suositusmäärä voi olla vakio , kun yhden energiatarve voi olla tuplat, tai puolet. Oliko missään sanottu kelle tuo 800 g on laskettu ?

Päivämäärä:   13.11.24 12:19:42

Esimerkiksi aamulla jogurtin joukossa 50g mustikoita, sittem munakkaan, iltapäivällä ruoan jossa salaattia 200-250g (200g on muuten aika paljon Jäävuorisalaattipohjaista jossa kurkkua, tomaattia ja sipulia) iltapalaksi kaksi riisikakku jossa päällä tuorekurkkua joku 30g.

Punnitsen kaiken koska syön alle 1600kcal päivässä.

Päivämäärä:   13.11.24 12:21:43

Jos syön vaikka keittoa niin siinähän on aika vähän kasviksia. Sitten olen munakkaaseen laittanut muutaman viipaleen tomaattia ja kurkkua

Lähettäjä: Pineapple 
Päivämäärä:   13.11.24 12:32:39

Miksi sinä Ala vähän syöt?
Ja en siis tuomitse, vaan ihan aidosti siis aina ihmetyttää miten ihmiset jaksaa elää noin pienillä määrillä. Itse olisin ihan väsynyt zombi moisilla määrillä. Itse syön vähintään 2600 kcal/ päivä, yleensä enemmän. Olen suht pienikokoinen nainen (162/48) ja se kyllä välillä hävettää miten isoja annoksia syön, kun aina sanotaan että naisen tulisi syödä vähän. Hedelmiä ja marjoja menee melko paljon, mutta vihreää saisi olla enemmän.

Päivämäärä:   13.11.24 12:55:38

”Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.11.24 12:16:12

Ei kait kasvisten suositusmäärä voi olla vakio , kun yhden energiatarve voi olla tuplat, tai puolet. Oliko missään sanottu kelle tuo 800 g on laskettu ?”

Se on vähimmäismäärä. Enemmän voi huolettimasti syödä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.11.24 12:58:48

Puoli kiloa kasviksia menee helposti. Siihen hedelmät päälle. Rakastan mm. porkkanaa.

Lähettäjä: noni 
Päivämäärä:   13.11.24 13:01:45

Ja kyllä se hedelmäsokeri nostaa verensokeria ihan siinä missä sakkaroosikin. Mikä ei mm. ensimmäisenä aamusta tee elimistölle hyvää.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   13.11.24 13:01:46

miksi perunaa ei lasketa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.11.24 13:25:20

Mies, peruna luetaan hiilihydraatteihin, ei kasviksiin, kun ravintoympyrää koostetaan. Samoin bataatti.

Päivämäärä:   13.11.24 13:25:53

Jos on läski eikä liiku ja haluaa laihtua on syötävä vähän... oleellista laihtumisessa on syödä vähemmän kuin kuluttaa.

Päivämäärä:   13.11.24 13:27:26

Riisi, maissi, peruna, bataatti, ohra, venhä, kaura, ruis, tattari jne kuuluu tosiaan hiilareihin ravintoympyrässä. Toki nekin kasveja ovat, mutta niitä ei lasketa tähän suositukseen mukaan.

Lähettäjä: vaatetusala 
Päivämäärä:   13.11.24 13:34:53

Tuli vaan mieleen että köyhistä maista tulevissa hedelmissä on köyhät ruiskuttamassa torjunta-aineita ilman mitään suojavarusteita, ja on tutkittu että torjunta-aie aiheuttaa syöpää. Samoin kuin puuvillanviljelijät.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   13.11.24 13:37:53

Ällö, jätä kyseiset aineet pois ruokavaliosta, myös hedelmät ja korvaa puuttuva energia rasvoilla.

Siis viljat ja sokerit pois, myös hedelmäsokerit jotka ovat "nopeita" sokereita. Syö lihaa, kalaa ja kasviksia, myös hyviä rasvoja joihin kuuluu myös VOI.

Näin kun syö niin alkaa rasva kehosta häviämään ja loppuu verensokerin heittely!

Päivämäärä:   13.11.24 13:40:15

Jes, enkä jätä, normaali osa ruokavaliota. Syön kaikkea monipuolisesti eikä minulla ole normaalipainoisena mitään syytä pudottaa painoakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 13:40:57

"oleellista laihtumisessa on syödä vähemmän kuin kuluttaa."

Tää on jännä lause kun katsoo noita dieettejä, niin niissä nimenomaan syödään parin tunnin välein ja aika suuria määrä etenkin perunaa ja riisiä. Ja näyttää toimivan.

Päivämäärä:   13.11.24 13:48:10

Itse välttelen vehnää ja sokereita, en ole ehdoton mutta välttelen. Haluan syödä tavallista kotiruokaa mutta jätän karamellit kauppaan ja ostan riisi tai maissikakkuja ja katson että leipä on joko mahdollisimman täys kaura tai ruis ja niitäkin syön maltillisesti. Max 2 palaa päivässä enkä joka päivä. Sitten pyrin syömään jonkun hedelmän, joskus en yhtään ja joskus vaikka 5 satsuma tms.

Päivämäärä:   13.11.24 13:55:44

Ällö, oikein hieno juttu että kaikki on sinulla kunnossa. Suomalaisilla on paljon kakkostyypin diapetestä ja verenpainetta, näihin auttaa edellä mainitsemani asiat. Myös pätkäpaasto auttaa kyseisissä asioissa.

Päivämäärä:   13.11.24 14:05:06

Jes, en ole pyytänyt laihdutusvinkkejä ja tämä topic ei niitä edes koskenut, vaan tuota uutta ruokasuositusta. Vastasin nimimerkille mies, joka ihmetteli, miksei perunaa lasketa kasviksiin ja tarkensin vastaustani laajemmaksi.

Päivämäärä:   13.11.24 14:24:46

Riku, en itsekään syö lisättyä sokeria tai mitään makeaa satunnaisia salmiakkeja lukuunottamatta, mutta on tuo nyt aika random, kun tullaan yhtäkkiä pyytämättä jakelemaan laihdutusvinkkejä keskustelussa, joka ei edes koske laihduttamista. Mä itse koen voivani hyvin syömällä monipuolisesti kasvis/kalapainotteisesti. Ei hirveästi hiilarilisäkkeitä syödä, mutta eipä ne mikään mörkökään ole. Sitä paitsi tykkään perunasta raaka-aineena, se on tosi monipuolinen, saa niin paljon eri juttuja tehtyä.

Päivämäärä:   13.11.24 15:20:33

*Remontti Riku *, katsele ympärillesi niin näet onko ihmiset "lihavia vai normaali painoisia". Kyllä, lihavuuden puolelle kääntyy ja lääkekaappi täyttyy lääkkeistä.

Hiilareita voi syödä ns. terveet ihmiset, mutta verenpaine ja/tai diabetes "potilaat" ei, vain rajoitetusti.

*Remontti Riku *, tämä ei ole mikään uskonto!

Ällö, pipoa löysemmälle.

Päivämäärä:   13.11.24 15:22:52

Miten niin diabeetikot eivät voi syödä hiilareita?

Päivämäärä:   13.11.24 15:29:22

"Esimerkiksi aamulla jogurtin joukossa 50g mustikoita, sittem munakkaan, iltapäivällä ruoan jossa salaattia 200-250g (200g on muuten aika paljon Jäävuorisalaattipohjaista jossa kurkkua, tomaattia ja sipulia) iltapalaksi kaksi riisikakku jossa päällä tuorekurkkua joku 30g."

Siis onko tässä sun koko päivän syömiset?!? Tämähän on kuin jonkun syömishäiriöisen ruokapäiväkirjasta. Joku kurkku, tomaatti, sipuli salaatti on ihan yhtä tyhjän kanssa kalorien kannalta vaikka onkin paljon syömistä. Samoin 30 g kurkkua on niin vähän, että sitä nyt ei edes kannata mainita.

Päivämäärä:   13.11.24 15:31:39

-, jes lie näitä Antti Heikkilän lähettiläitä. Jokaisen ihmisen on hyvä syödä monipuolisesti esimerkiksi täysjyvätuotteita.

Päivämäärä:   13.11.24 15:37:24

Jes, kummallista, kun kohonneen verenpaineen hoitoon ehdotetaan mm nimenomaan hiilihydraattipitoista täysjyvää ja niitä sokeria sisältäviä hedelmiä.

"Kohonneen verenpaineen ravitsemushoidon keskeiset tekijät
Ylipainoisen ja lihavan henkilön laihtuminen (erityisesti vyötärölihavalla)
Suolan käytön rajoittaminen*
Runsaasti (vähintään 500 g/vrk) kasviksia, marjoja ja hedelmiä*
Täysjyväviljatuotteiden suosiminen*
Maitovalmisteista rasvattomien ja vähärasvaisten vaihtoehtojen suosiminen*
Siipikarjan, kalan, kasviproteiinien lähteiden ja pähkinöiden suosiminen proteiininlähteinä*
Pehmeiden rasvan lähteiden suosiminen*
Punaisen lihan käytön vähentäminen*
Makeisten ja sokeripitoisten juomien ja ruokien välttäminen*
Alkoholin käytön rajoittaminen tai lopettaminen
Lakritsiuutetta sisältävien tuotteiden välttäminen"

Lisättyä sokeria ei kukaan tarvitse, mutta täysjyvätuotteet ovat edelleen kaikille hyväksi. Ja hiilaria nekin.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   13.11.24 15:56:45

Mä olen lähes aina syönyt sen vanhan 80-luvun lautasmallin mukaan, satunnaisesti vähentänyt hiilareita mutta perusperiaate on säilynyt samana. Mä en jaksa näitä muuttuvia ravintosuosituksia koska tuntuu, että usein ne mukailevat sitä mikä on muotia ja mikä ei.

- sama täällä!

Päivämäärä:   13.11.24 16:00:37

Mulla sama. Ysärillä näin lapsena koulussa jonkun lautasmallin ja sen mukaan oon koittanut syödä tähän asti.

Ravintohommat pitkälti nykyään vaihtuu trendien ja muodin mukaan.

Päivämäärä:   13.11.24 16:01:41

Viivalle tiedoksi että kirjasin kasvikset lähinnä ylös. Salaatin kaverina menee oikea ruokaa, välillä se on makaroonilaatikkoa, perunaa ja jauhelihakastiketta, riisiä ja kanakastiketta jne.. syön tosiaan sen 1600 kcal max, yleensä aika tarkkaan sen, joskus lipsahtaa 1800. Jos on 25kg ylipainoa, tekee toimistotyötä eikä liiku ei voi syödä paljoa

Päivämäärä:   13.11.24 16:05:48

Ällö, toimiiko mielestäsi nämä ravintosuositukset? Ihmiset ovat entistä sairaampia.
Kirkkaat kullankeltaiset kasvisöljyt uutetaan heksakeeneillä (huom. liuottimilla) syöntikelpoiseen muotoon. Näiden pitäisi olla terveellisiä? Wikipediasta lisää, jos haluatte tutustua.

Päivämäärä:   13.11.24 16:14:44

Wikipedia ei ole kelvollinen lähde, kun kuka vaan voi sitä muokata.

Ja kyllä, luotan tutkimustietoon enemmän kuin hötönetin asiantuntijoihin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.11.24 16:28:30

"Vaikka olisi parempi syödä vihanneksia ja juureksia tarvittavat 800 g päivässä, niin onhan hedelmät parempaa kuin ei mitään. Aikaisemmin kun uudesta suosituksesta oli puhetta, niin yllättävän moni sanoi, ettei saa edes sitä puolta kiloa täyteen."

Näin =)

Lähettäjä: wien 
Päivämäärä:   13.11.24 16:51:56

Tuo on kyllä hämmentävää, että jokaiseen ruokaan liittyvään keskusteluun aina joku tulee pyytämättä ja yllättäen tuputtamaan toisille laihdutusneuvoja, vaikka aiheessa ei ole ollut lainkaan kyse laihduttamisesta eikä keskustelijoilla välttämättä tarvetta pudottaa grammaakaan kropastaan

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   13.11.24 17:07:14

Onko se Antti Heikkilä vielä hengissä?

Päivämäärä:   13.11.24 17:34:05

Hah, miksei olisi?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   14.11.24 06:47:25

Kuinka saatanasta nämä hedelmät oikeasti ovat? Minä kuulun tähän joukkoon joka ei juurikaan hedelmiä tai kasviksia ole syönyt ja painoa on kertynyt. Aikaisemmin söin aamupalaksi kaksi ruisleipää juustolla sekä jogurtin. Jokin aika sitten aloin korvaamaan toisen leivän hedelmällä, banaani tai omena. Mielestäni oloni on muuuttunut pirteämmäksi ja energisemmäksi. Toki olen koittanut syödä vihanneksiakin kaikilla aterioilla. Jostain kuitenkin luin tai olen ajatellut, että hedelmiäkin olisi hyvä syödä, mutta kuinka paha on jos joks päivä syö sen omenan tai banaanin? Olen vähän joko tai ihminen. Joko syön sen hedelmän joka aamu tai sitten en syö ollenkaan hedelmiä koska syön joka päivä samanlaisen aamiaisen. Minulla siis ongelma se, että syön tai olen syönyt ihan valtavat määrät leipää. Aamupalalla jogurtti joskus leivän lisänä ja lounaalla jotain lämmintä ruokaa leivän lisäksi, mutta aaamupala, päivällinen ja iltapala on ollut pelkkää pääasiassa leipää juustolla ja margariinilla. Nyt kun koittaa monipuolistaa syömisiä ovat esim nuo hedelmät turhaa sokeria monen mielestä. Vihanneksia ei tee mieli aamusta eli kannattaako vain siirtyä asmuisin taas pelkkään leipään?

Päivämäärä:   14.11.24 06:56:53

"Hedelmien ja marjojen runsas käyttö edistää tutkitusti terveyttä, ja ne sisältävätkin runsaasti terveydelle hyödyllisiä vitamiineja ja hivenaineita. "

https://hmlry.fi/ajankohtaista/ hedelmia-ja-marjoja-voi-syoda-huoletta-vaikka-niissa-on-sokeria/

Päivämäärä:   14.11.24 06:58:41

Hedelmät eivät ole turhia, voit syödä hyvin 1-3 hedelmää päivässä. Lisää myös kasviksia niin saat helposti ravitsemuksesi terveellisemmäksi.
Ota vaikka tavoitteeksi päällystää joka ppäivä 1-3 leipää kasviksilla (omat suosikkini tuorekurkku, tomaatti, porkkanaraaste, hummus ja avokado).

Lähettäjä: helli 
Päivämäärä:   14.11.24 09:30:37

Hedelmät on on terveellistä ja oikein hyvää syötävää! Loistava osa ruokavaliota. Jos ei nyt satu sairastamaan jotain erityistä ruokavaliota vaativaa hedelmät poissulkevaa sairautta, niin ihmisellä ei ole mitään tarvetta vältellä hedelmiä.

Päivämäärä:   14.11.24 09:39:00

https://hmlry.fi/ajankohtaista/ hedelmia-ja-marjoja-voi-syoda-huoletta-vaikka-niissa-on-sokeria/

Sivua ei löydy :(

Päivämäärä:   14.11.24 11:03:42

Ota väli pois niin löytyy

Lähettäjä: satsu 
Päivämäärä:   14.11.24 12:21:22

"kuinka paha on jos joks päivä syö sen omenan tai banaanin?"
Miksi ihmeessä olisi paha?? Siis järkyttävää, jos hedelmiä demonisoidaan näin, että ihminen pitää "pahana" syödä YHDEN omenan tai banaanin päivässä. Huhhuh. Googleta vaikka pikaisesti se omena tai banaani ja huomaat heti, mitä kaikkea elimistölle tärkeää vitamiinia ym. niistä saa.

"Minulla siis ongelma se, että syön tai olen syönyt ihan valtavat määrät leipää."
Todellakin kannattaa korvata tuosta leivästä osa niillä hedelmillä, paljon terveellisempiä ne hedelmät on. Leivästä saat liikaa suolaa ym.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.11.24 22:14:29

Aloittajan sisäistä pahaa oloa kutsutaan ortoreksiaksi, se on sairaus, hae hoitoa.

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   14.11.24 22:26:50

Mielestäni hyvä suositus. Ehkä ihmiset alkaa kokeilemaan enemmän vaikka kasvisruokia, lisää aamu- tai iltapalalle vaikka marjoja, vihanneksia ja juureksia. :)

Lähettäjä: Mai 
Päivämäärä:   14.11.24 22:55:48

olen tehnyt uusien ravintosuositusten perustelujen perusteella johtopäätelmiä:
- elohopeakala on terveellistä aivan kuten myös tsernobylsienet, kunhan ne on poimittu ekologisesti
- liha ja kana (kana ei kait ole enää liha) ovat epäterveellisiä, koska ovat epäekologisia
- kasvikset, olkoot ne tuotettu miten ja missä vaan millä energiamäärällä tahansa, ovat terveellisä, koska ovat ekologisia
eli ruoan terveellisyys on suorassa suhteessa ekologisuuteen eikä ravintoarvoihin

Ja mitä aion tehdä
- pyrin kaikessa toiminnassani valitsemaan aina sen vaihtoehdon, joka jättää suurimman mahdollisen hiilijalanjäljen. Mm mahdollisimman kauas kauppaan, mahdollisimman raskaasti tuotettua ruokaa enkä lajittele vaan kaikki sekajätteeseen ja valmistan ruoan hartaasti käyttäen fossiilisia lämmönlähteitä.
- pyrin lämmittämään taloani enemmän kuin ennen ja panostamaan fossiilisiin polttoaineisiin ylipäätään.
- tilaan Kiinasta, vaikka en tarvitse, koska rahtilaivat ja jäteöljy.
- en edistä toimillani mitään elokapinoille ja piiperöille tärkeitä asioita vaan pikemminkin päinvastoin.

Kun piiperyys ja elokapinointi kriminalisoidaan raskain rangaistuksin, muutan elintapani ekologisiksi.

Päivämäärä:   14.11.24 22:57:44

Hitler oli koulupoika verrattuna näihin ekoterroristeihin.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.11.24 23:02:58

Hitler oli muuten kasvissyöjä.

Päivämäärä:   14.11.24 23:20:03

Sopii tosi hyvin omaan viiteryhmäänsä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.11.24 23:26:59

Lupsakkaa porukkaa.
https://luolasto.org/m/37036/

Lähettäjä: YIT 
Päivämäärä:   14.11.24 23:29:00

Katsokaas joskus FB Suomen Susi, siinäkin Hitlerin esikunta kalpenisi.

Päivämäärä:   14.11.24 23:55:53

” Nyt kun koittaa monipuolistaa syömisiä ovat esim nuo hedelmät turhaa sokeria monen mielestä.”

Anteeksi mitä? Kenen mielestä? Onko sinulla ihan terve suhde ruokaan?

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   15.11.24 00:32:52

Mai mitä on piiperyys? Ja miten se kriminalisoidaan?

Lähettäjä: Halo 
Päivämäärä:   15.11.24 00:35:11

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 14.11.24 23:55:53
” Nyt kun koittaa monipuolistaa syömisiä ovat esim nuo hedelmät turhaa sokeria monen mielestä.”

Anteeksi mitä? Kenen mielestä? Onko sinulla ihan terve suhde ruokaan?

Siis samaa mietin. Hedelmiä ei tarvitse pelätä tai vältellä!

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   15.11.24 07:35:53

En ole laskenut paljonko painavat mutta olen tehnyt smoothien pensasmustikoista, reilu puoli litraa per annos. Ei varmaan kovin epäterveellistä. Syön muutenkin kasviksia mutta on kyllä paljon päiviä milloin aika vähiin jää, tuon smoothien koitan joka päivä imuroida.

Päivämäärä:   15.11.24 07:53:46

En ymmärrä tätä hiilareiden demonisointia. Minä olen koko ikäni ollut mitoissa 170cm/55-60kg ja samaan aikaan syönyt lähes koko ikäni 2-4 palaa ruis- tai kauraleipää päivässä. Perunaa, bataatti ja riisiä myös syön säännöllisesti. Ja en voi sietää rasvaa/rasvaista ruokaa tai voita. Käytän lähinnä kasvirasvoja. Punaista lihaa en syö lainkaan, kalaa satunnaisesti. Kasviksia syön järjettömästi. Herkuttelenkin säännöllisesti.

Hiilarikammoisten mielestä minun pitäisi olla lihava,. mutta tällä ruokavaliolla olen ollut koko ikäni normaali.

Lähettäjä: päärynä 
Päivämäärä:   15.11.24 09:42:03

Jos ihmisellä on omassa ruokavaliostaan liikaa sokeria, niin kyllä se tulee kyllä siihen ihan jostain muualta kuin hedelmistä. En ymmärrä hedelmien demonisointia minäkään.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   15.11.24 11:37:24

En rupea urakalla syömään tuollaista määrää jos se ei luontevasti täyty päivän aikana syömisistäni ja siinä olevista mahdollisista kotimaista kasviksista ja juureksista.
Harvemmin täyttyy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.