Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  40 astetta kuumetta?

Lähettäjä: kuumettako? 
Päivämäärä:   12.11.24 23:11:26

Mittasin kuumeen kun olo kn ollut koko päivän super väsynyt ja otsa on kuuma. Huomenna oisi töitä, minne en toki mene jos kuumetta.
Mittasin ja näytti 40 astetta, mutta jotenkin tuntuu hieman oudolta että ois noin paljon. Mittasin aiemmin päivällä ja silloin ei ollut edes ihan 37 astetta. Kuumemittari on uusi, ostin tänään mutta en tiedä uskaltaako tohon luottaa.
Mittarin ohjeessa kehotetaan pitämään kainalossa 10 min minkä tein, mutta mietin että voiko silti jotenkin vääristää ja näyttää liikaa?

Re: 40 astetta kuumetta?

Lähettäjä: 2 
Päivämäärä:   12.11.24 23:16:53

Jos sulla olis 40 astetta kuumetta, sä kyllä tietäisit sen ilman mittariakin.

Päivämäärä:   12.11.24 23:18:07

2, no sitä mä vähän mietinkin, ja uskon että olo olisi varmasti melko paljon huonompi kuin nyt.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.11.24 23:50:56

Ei kaikille tule mitään järkyttävää oloa vaikka kuume olisi 40. Toki sen tuntee ja pää on yleensä kipeä, mutta itselläni esimerkiksi ei muuten hirveästi vaikutusta.
Kerran vedin asiakasmaastonkin ja ihmettelin kun vähän veltto olo, kuumetta oli 39.8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.24 00:09:17

Tuttavalla oli myös eilen 40°C kuume, laski parissa tunnissa 38°C. Puhelinlääkäri käski tk:hon ja siellä suoraan keuhkokuvaan ennen lääkärikäyntiä, epäili keuhkokuumetta. Tämän käynnin tulosta en tiedä, oli tänään pois töistä.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   13.11.24 06:12:00

40 astetta kuumetta on kyllä ihan päivystysasioissa varsinkin, jos ei Buranalla/Panadolilla lähde nopeasti laskuun.

Päivämäärä:   13.11.24 06:23:21

No mun oma lopputulos oli tohon että kun mittasin kainalosta niin se mittari oli onnistunut lämpiämään liikaa tai jotenkin seonnut, koska muilla mittaus kerroilla ei näyttänyt lähellekään noin paljoa.

Lähettäjä: Hys hys 
Päivämäärä:   13.11.24 06:59:26

"Tuttavalla oli myös eilen 40°C kuume, laski parissa tunnissa 38°C. Puhelinlääkäri käski tk:hon ja siellä suoraan keuhkokuvaan ennen lääkärikäyntiä, epäili keuhkokuumetta. Tämän käynnin tulosta en tiedä, oli tänään pois töistä"
Tää tuttava oli varmaan ollut muutenkin jo kipeä jos noin hyvin Sai palvelua.
Mulla kuume nousi jopa yli 42 kun olin keuhkokuumeessa pääsin keuhkokuvaan vasta 5 päivänä.
Mutta siis mulla yleensä ei oo kuumetta ikinä, mut jos on niin 40 on aika normaalia.
Kävin kerran 40 kuumeessa koulussa tekee kokeen, olin vastannut ihan mitä sattuu. Ja siis en vaan hoksannut, että on kuumetta. Se keuhkokuume alkoi silloin.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   13.11.24 07:05:26

Mulla on pari kertaa ollut 40 kuumetta näin aikuisiällä. Ei se tunnu siltä että oho, onpas minulla kova kuume vaan sitä on vaan tosi pihalla, tajunnantaso ei ole normaali ja itse en esim kovan kuumeen jälkeen muista mitä olen silloin tehnyt. Eli toimintakyky säilyy mutta ymmärrys ei.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   13.11.24 07:10:23

Mä olin kovassa kuumeessa, kun oli kohdun ulkoinen raskaus. Makasin päivystyksessä ja lääkäri kyseli, että onko ollu kuumetta. Minä sanoin, ettei mulla mitään kuumeita oo ollu. Löivät mittarin kainaloon ja se näytti yli 39. Että ihan hyvin voi muihin kiputuntemuksiin pikkukuumeet hävitä.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.11.24 07:29:36

40C kuumeessa mä olen omasta mielestäni paremmassa kunnossa kuin 38.5C:ssä. Että ei nyt kannata välttämättä ihan omiin tuntemuksiin luottaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.