Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vi-Siblin, ilmavaivat

Lähettäjä: milloin loppuvat? 
Päivämäärä:   12.11.24 22:33:47

Kokemuksia? Itselle aiheuttanut järkyttävät määrät ilmaa vatsaan. Ei tällaista jaksa. Kuulemma pitäisi ajan kanssa helpottaa, mutta siis milloin?

Tai onko kellään suositella jotain vatsaystävällisempää kuitulisää? Kokeiltu on myös pellavasiemenrouhe ja akaasiakuitu, mutta nuo eivät tehneet oikein mitään ulosteen koostumukselle (pitäisi siis olla mahdollisimman pehmeää, mutta ei ripulia).

Re: Vi-Siblin, ilmavaivat

Lähettäjä: .. .. 
Päivämäärä:   13.11.24 11:22:45

Kumpaa käytät, oranssiaa vai sinistä? Sinisessä makeutusaine voi aiheuttaa ongelmia. Itse käytän oranssia eikä ole ilmavaivoja.

Lähettäjä: neiti x 
Päivämäärä:   13.11.24 11:25:05

Kaikille ei psyllium sovi.

Päivämäärä:   13.11.24 12:03:30

Käytän sitä, mihin on lisätty sokeria, ei makeutusainetta. Kukahan tämänkin muuten keksi, että sekaan on tungettu sokeria tai makeutusainetta?? Ei kukaan noita maun vuoksi käytä, ja muutenkin ällö tuo makeutettu.
Nyt vasta luin, että psylliumkuitua olisi saanut ihan sellaisenaan, lääkäri vain suositteli tuota.

Ehkä tosiaan pitää vain luovuttaa ja todeta, ettei tuo psyllium sovi.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.11.24 12:33:47

Käytän Foodin psylliumkuitua, kun ei sisällä mitään muuta ja on gluteeniton.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   13.11.24 12:47:56

Kokeile ihan vaan tavallista talkkunaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 14:17:33

Omalla kohdalla auttoi kun otin vi-sibliniä vähän kerrallaan. Esim puoli mittaa aamulla kaurapuuron joukkoon ja illalla toisen puoli mittaa jugurttiin. Jos sen yhden mitan vetää kerralla huiviin ilman mitään totuttelua niin kyllä varmaan tulee huono olo. Lisäksi vettä pitää juoda rutkasti enemmän käytön yhteydessä. Itsellä Pellava ja luumu ajavat käytännössä myös saman asian.

Lähettäjä: .. .. 
Päivämäärä:   13.11.24 14:18:04

Miten te käytätte sitä pelkkää psylliumkuitua?

Minusta tuo oranssi Vi-Siblin on kätevää, kun ei maistu pahalle ja sekoittuu helposti jugurttiin.

Lähettäjä: tyrni 
Päivämäärä:   13.11.24 15:29:32

Osta tyrnirouhetta. Kuitupitoista ja todella paljon vitamiineja ym.
Syön hevosen kanssa samaa, eli chia de g. rouhetta :D ... ja on tosi hyvän makuista.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.11.24 16:42:45

Ainakaan Foodinin psyllium ei maistu miltään, sekotan lasilliseen vettä ja juon lasillisen aina aamupalan yhteydessä.

Päivämäärä:   13.11.24 19:36:20

Tuo sokeroitu maistuu (yllättäen) makealle. Itse en tykkää.

Ihana tuo hevosen kanssa sama rouhe :D Kiitos vinkistä, kokeilen tyrnirouhetta!
Joskus olen kokeillut chiasiemenrouhetta myös, mutta ei tuntunut olevan riittävän tehokas, ainakaan tuolloin. Tosin kokeilin tosi lyhyen aikaa.

Ja kahdessa erässä tosiaan olen tuota ottanut, aamulla ja illalla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 19:41:25

Mulla kans Foodinin psylliumkuitu, voi laittaa jogurttiin tai vaikka minkä sekaan, mutta itse hörppään sen itse pienen vesimäärän kanssa. Ei maistu oikein millekään ja koostumukseenkin tottui äkkiä. Helppo reissussakin ottaa noin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   13.11.24 19:54:48

Mulla ei vatsa kestä ollenkaan tuota Vi-sibliniä, menee vaan sekaisin ja tulee myös ilmaa. IBS-oireisiin lääkäri kehottanut sitä syömään mut eipä tosiaan auta, menee vain pahemmaksi. Kokeillut molempia versioita, ei vaikutusta. En myöskään voi syödä psyllimia sisältäviä sämpylöitä/leipiä kuin yhden päivässä. Että ei se vaan sovi kaikille sekään tuote.

Päivämäärä:   13.11.24 20:02:36

Veeras, kuulostaa niin tutulta. Itselläni myös ibs ja herkkä vatsa ja silti lääkäri suositteli tuota.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.