Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Takaisin satulaan - miten?

Lähettäjä: Kikkura 
Päivämäärä:   12.11.24 18:42:08

Olen ratsastanut pienestä pitäen ratsastuskoulussa. Viimeiset 15 vuotta ilman opetusta epäsäännöllisesti vain puskaratsastanut kavereiden hevosia. Kaikki taidot varmasti unohtuneet. Just rupesin miettimään että olen unohtanut miten se kevennyskin tapahtui jaloista katsomalla. :D joten, mitä kautta pääsisi taitoja harjoittamaan? Kannattaako olla yksityistunti vai onko tuntitoimintaa yleensä tämmöisille satulaan palaaville aikuisille? Asun pohjoissavossa. Jotenkin jännittää ihan hirveesti mennä toisen silmän alle ratsastamaan. Vakiotuntia en voi ottaa koska työvuorot vaihtelevat viikottain. Kolmivuorotyö siis. Onko ihan mahdoton yhtälö?

Re: Takaisin satulaan - miten?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.11.24 18:44:35

Monella tallilla on paluu satulaan ryhmiä mutta kyllä niissä pitäs säännöllisesti sitten käydä. Äkkiä ne kevennykset yms mieleen tulee, ei se ole ongelma, vuorotyö on.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   12.11.24 18:56:39

Itse suosin yksityistunteja aina kun mahdollista, ne ovat tehokkaampia kun opettajalla on vain yksi ratsukko mihin keskittyä. Luulen kuitenkin, että perusasiat palautuvat mieleesi automaattisesti kun kiipeät hevosen selkään. Olet ratsastanut niin kauan että avut ovat varmasti niin syvällä selkärangassa että ne kyllä muistaa kun niitä tarvitsee. Itselleni vaikeinta oli pitkän tauon jälkeen se, että hevonen tuntui niin kiikkerältä paikalta istua. Siihen tottui veryttelyn aikana ja sitten olokin kävi taas luontevaksi ja luottavaiseksi, mutta alkuun sitä kauhisteli, että mistä asti hevoset ovat olleet näin huteria, kun eivät ne ennenkään..!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 20:21:00

Mä aloitin juuri 7v tauon jälkeen. Löysin kivan pikkutallin, jossa tunnilla on max 3 ratsukkoa samaan aikaan. Muutama vakiryhmä ja muuten sitten vaihtuvuutta jonkun verran. Itse en ole vakkaripaikalla missään, käyn yleensä kyllä viikottain samana päivänä ja samaan aikaan mutta sovin seuraavan tunnin aina ratsastustunnin jälkeen tai sitten viestillä myöhemmin.

Perusjutut muistui kyllä yllättävän äkkiä mieleen. Niin se opettaja kyllä sanoikin, että ratsastus on vähän kuin pyörällä ajo - kerran kun sen oppii niin kyllä sen aina osaa kun vaan uskaltaa lähteä kokeilemaan.

Vuorotyö on sen verran yleistä, että eiköhän siihenkin joku ratkaisu löydy kun vaan kysyy asiasta sitten kun löytää sellaisen tallin missä haluaisi käydä :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.