Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauppojen sisälämpötilat alas

Lähettäjä: Treptootti 
Päivämäärä:   12.11.24 16:06:35

Ärsyttää aina talvella, kun pukeutuu pakkasia varten ja menee kauppaan, niin siellä on lämmintä noin 20 astetta. Lämpötilat pitäisi talveksi pudottaa alle kymmeneen asteeseen.

Kun kävelyn jälkeen on vielä vähän hikinenkin, niin talvikamppeissa sisälle mennessä hiki oikein valuu.

Re: Kauppojen sisälämpötilat alas

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 16:37:43

Siellähän olisikin oikein mukava olla töissä, jos noin jäätäväksi lämpötila laitetaan!
Ottaa takin pois ja laittaa sen kärryyn ostosten ajaksi, ei ole vaikeaa.

Lähettäjä: 2 
Päivämäärä:   12.11.24 16:40:12

Ratkaisu: ota takki pois kun astut kauppaan. That's it.

Lähettäjä: sinikka 
Päivämäärä:   12.11.24 17:28:38

Minä ja minun napa, työntekojöistä viis. Joskus voisi edes sekunnin miettiä, vaikuttaako aivopieru johonkin toiseen ja jos, niin miten.

Lähettäjä: jääpala 
Päivämäärä:   12.11.24 17:32:02

Onneksi on kylmäaltaita, sinne vaan viilistelemään ;)

Lähettäjä: yök 
Päivämäärä:   12.11.24 17:33:45

Miten tollo minäminäminä tyyppi aloittaja onkaan.

Lähettäjä: Kokemusta 
Päivämäärä:   12.11.24 17:45:49

Ei ole 20 astetta vaan lähempänä 15 astetta. Jos siinä aloittajalle tulee kuuma talvitakissa niin takki pois päältä tai kauppareissulle kevyempi takki päälle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 18:08:27

Minäminäminäminäminä MINÄ M-I-N-Ä!!!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.11.24 18:20:24

Kyllä ne työntekijät siellä mielellään alle kymmenessä asteessa on, eikun…

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   12.11.24 18:42:33

Minä taas lähes koko vuoden palelen ruokakaupoissa. Kesällä niissä on ihan sairaan kylmä. Keväisin ja syksyin erittäin kylmää, talvisin lähes siedettävää.

Siksi käytän usein kauppojen verkkokauppoja ja noutopalveluita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 18:48:31

Takin voi ottaa pois kun tulee kauppaan, jos kovasti ahdistaa. Kauppareissu on lyhyt. Tärkeämpää on hyvät työolot niille, jotka ovat siellä työpäivän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 20:05:57

Meillä on kaupassa 14-18 talvella, usein palelen kun ovesta tulee vielä vetoa. Useamman saikun saa pitää talven aikana. Että takkia vaan pois jos kuuma tulee. Meillä ei kyllä kaikki asiakkaat ota talvella edes hanskoja pois :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 20:24:37

Minä teen ulkotyötä ympäri vuoden eikä meillä porukka paljoa saikuttele. Jos 14 asteen työlämpötila aiheuttaa jatkuvia saikkuja, niin kannattanee miettiä pukeutumista toisen kerran. Vaan veikkaan kyllä, että se sairastelu johtuu ennemminkin siitä, että talvisin tauteja nyt vaan liikkuu enemmän kuin kesäisin ja kaupassa työskennellessä niille myös altistuu helpommin kuin vaikka meillä pihatöissä.

Ei kaupoissa kyllä mitään +20 astetta olisi pakko olla etenkään talvisin, meneehän siinä sähköäkin hurjat määrät. Mutta sen verran lämpöä pitää kuitenkin olla, että työntekijät pystyvät toimimaan ilman hanskoja. Ne ohuet työhanskat eivät paljoa lämmitä ja paksummat hanskat tekevät varmasti esimerkiksi seteleiden käsittelyn haastavaksi.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   12.11.24 20:28:48

Kauppakeskuksissa on usein todella lämmin ja sinne onkin kiva mennä shoppailemaan ulkovaatteissa. Olen useamman kerran jättänyt shoppailut kesken, kun ei vaan kerta kaikkiaan pysty kiertämään kauppoja, kun hiki valuu. Ja ei, ei ole ostoskärryjä, joku lokerikko jossain toisella puolella, joten sitä takkia pidetään joko päällä tai käsivarrella, tuskaa.

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   12.11.24 23:09:04

"Minä teen ulkotyötä ympäri vuoden eikä meillä porukka paljoa saikuttele. Jos 14 asteen työlämpötila aiheuttaa jatkuvia saikkuja, niin kannattanee miettiä pukeutumista toisen kerran."

On ihan eri asia tehdä ulkotyötä, jossa on pienessä liikkeessä koko ajan, kuin istua paikoillaan viileässä koneellisesti ilmastoidussa tilassa, jossa parhaimmillaan vielä vetää. Teen myös ulkotöitä ja vielä pärjäilee ilman takkia jos ei tuule, mutta vanhemmilla käydessä palelen ihan aina, vaikka sisälämpötila on vain vähän alle 20 astetta...

Altistuminen taudeille on tietenkin kaupassa ihan eri luokkaa kuin ulkoilmassa, siitä ollaan samaa mieltä.

Lähettäjä: T-paita 
Päivämäärä:   12.11.24 23:13:27

Kävin viikonloppuna halpakaupassa, jossa käyn vain muutaman kerran vuodessa. Ulkona oli pari astetta pakkasta, minulla kevyttoppatakki. Kassalla (melko lähellä ulko-ovea) oli miesmyyjä ja toinen miesmyyjä tuli vastaan hyllyjen välissä. Molemmilla oli t-paita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.