Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähihoitajat, vuositulonne ja mitä teet työksesi

Lähettäjä: Tuleva läjäri 
Päivämäärä:   12.11.24 14:45:05

Valmistun jouluna lähihoitajaksi ja nyt pitäis katsella työpaikkoja? Onko paljon eroa palkoissa et missä on ja mitä tekee? Millaisessa työssä sä olet ja mitkä on tulot vuodessa?

Re: Lähihoitajat, vuositulonne ja mitä teet työksesi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 14:47:55

Hei mua taas kiinnostais paljonko ne lisät on? Sunnuntai kaksinkertainen palkka? Miten muut - ilta, yö, mitä noista saa?

Lähettäjä: Lh 
Päivämäärä:   12.11.24 14:49:40

. : Ilta 15%, lauantai 25%, su 100% ja yö 40%.

Päivämäärä:   12.11.24 16:00:31

Kiitos paljon!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   12.11.24 18:11:04

40 000e vuosi, noin. Kaikki lisät tossa ja hlökojtainen lisä. Normi kk palkka 2700e

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   12.11.24 18:15:59

29 000/vuosi. Päivätyö näytteenottajana labrassa.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   12.11.24 18:26:36

34 000 lisineen, teen 80% työaikaa vanhusten parissa. Ei yövuoroja. Yksityinen toimija.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.11.24 18:35:45

La lisä hv alueella 20 pros

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 19:37:05

Onko nuo palkat mielestänne huonoja? Kun aina tästä puhutaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.11.24 21:00:24

Hyvät palkat näyttää olevan vaikka aina vingutaan muka huonoista palkoista.

Päivämäärä:   12.11.24 21:02:34

Lähihoitajille kyllä ihan hyvät palkat.

Entäs sairaanhoitajien palkat? Pitäisi olla enemmän eroa lähihoitajien palkkoihin, kyseessä kuitenkin vastuullisempi korkeakoulututkinto.

Päivämäärä:   12.11.24 21:31:43

Lähihoitajan ja sairaanhoitajan työnkuvat on monissa paikoissa hyvin pieniä, toisaalla taas aivan valtavia. Aina siis lähihoitajan ja sairaanhoitajan palkassa suuri ero ei ole mitenkään perusteltua.

Olen itse myös hoitoalalla ja hoitoalan palkka on oikeestaan aika hyvä. Olen itseasiassa sh ja lisien kanssa ilman työvuorolisiä peruspalkka 3100€. Toki siis nämä palkat on nyt näiden korotuksien jälkeen tulleita. Onhan tuo alle keskitulon, en sitä sano mutta kyllä tuo nyt riittää varsin hyvään elämään jo. Aina nyt voisi tienata enemmän, kyllä mulle kelpais vaikka 4 tonnin palkka en sitä sano. Pistäkää kulunne kuriin jos tuo ei riitä jo hyvään elämään.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   12.11.24 21:35:12

2200e kk. Ei vielä lisiä

Lähettäjä: Jne 
Päivämäärä:   12.11.24 21:43:09

Noin 50 000 viime vuonna, tänä vuonna luultavasti sama tai enemmän. Oma kolmivuorotyö sairaalassa ja lisäksi keikkailen yleensä vähintään pari vuoroa viikossa lisää, kaikki pyhät töissä + viikonloput. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole joten en ehkä näe että olen kovin onnellinen. Maksan kuitenkin tärkeitä lainoja pois niin tällä vauhditan urakkaa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.11.24 21:47:49

Peruspalkka 2560 e. Minusta taas vuorotyö rasittaa ja haittaa vapaa aikaa niin paljon että siitä saadut lisät ovat lähinnä vitsi iltalisä 15 pros ja la 20 pros. Su ainut kannattava. Yötä ei onneksi enää tarvitse tehdä. Tuosta verot pois niin kyllä se aika nopeasti kuluu pakollisiin. Nytkin uusi auto pitäisi hankkia, niin autolaina vielä tuosta. Juuri pari vuotta sitten sai maksettua vanhan nykyisen romun pois.

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   12.11.24 21:51:15

Reilu 40 000€. Kaksivuoro työ kotihoidossa.
Meillä ainoa ero Sairaanhoitajiin on että he rokottavat ja vaihtavat kestokatetrit, muuten meillä täysin sama työnkuva. Ja toki sairaanhoitajat tekevät meillä vain ma-pe arkityötä, me lähihoitajat teemme nuo illat ja viikonloput.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   12.11.24 21:52:02

Minä olen ainakin tyytyväinen palkkaani. Hyvin maksaa elämisen ja saa rahaa säästöön sekä pääsee humputtelemaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.11.24 21:56:43

n. 46000€, ympärivuorokautisessa asumispalveluyksikössä töissä. Lisät tekee kyllä paljon, mutta vuorotyökin rasittaa ja sen vuoksi on mm unettomuutta ja muuta terveydellistä ongelmaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 22:00:46

Itse entisenä hoitajana en sanoisi että palkka olisi huono ja se olisi ongelma. Vaan ongelmat kaikessa muussa kuin palkassa, ihan jo henkilöstömitoituksessa. Jos ne muut ongelmat saataisiin kuntoon, olisi ala paljon houkuttelevampi ja itsekin voisin ehkä harkita paluuta.

Mulla oli lähärinä hyvä palkka ja sillä tuli oikein hyvin toimeen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.11.24 22:03:33

Tänä vuonna tulee oma ennätykseni, 52 000 e.
Olen pelkkää keikkaa tekevä hammashoitaja, ja teen paljon töitä (myös iltaa ja viikonloppua).

Kunnalla ma-pe virka-aikaan töitä tehdessä vuositulo oli noin 30 000 e.

Kunnalla ollessa olin töissä n. 168 h/kk, nyt tulee paljon reilun 200 tunnin kuukausia.

Lähettäjä: oops 
Päivämäärä:   12.11.24 22:18:41

Tänä vuonna tähän mennessä olen tienannut 27000e. Tuohon tulee vielä marras- ja joulukuun palkka, sekä lisiä vähän pidemmältä ajalta. Teen 80% työaikaa, en yövuoroja, ja olen myös pitänyt palkatonta vapaata ehkä viikon verran.

Palkalla tulen loistavasti toimeen, mutta vastuuseen ja kiireeseen nähden se on aivan liian surkea. Ollaan kuitenkin vastuussa vanhuksista ja heidän hengestä, joka vuorossa ei todellakaan ole sairaanhoitajaa paikalla. Työssä siis vanhuspuolella.

Ilta- ja lauantailisät ovat yhtä tyhjän kanssa.

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   12.11.24 23:17:47

Lähettäjä: Lola
Päivämäärä: 12.11.24 21:51:15

Reilu 40 000€. Kaksivuoro työ kotihoidossa.
Meillä ainoa ero Sairaanhoitajiin on että he rokottavat ja vaihtavat kestokatetrit, muuten meillä täysin sama työnkuva. Ja toki sairaanhoitajat tekevät meillä vain ma-pe arkityötä, me lähihoitajat teemme nuo illat ja viikonloput.

Nyt on pakko kommentoida, että välillä menee hermo näihin lähihoitajiin, joiden on pakko päästä sanomaan että tekevät samaa hommaa kuin sairaanhoitajat. Terveisin lähihoitaja ja ensihoitaja AMK. Ehkä ymmärtäisit jos kävisit itse AMK:n, että lähihoitajan koulutus on melko pilipalikoulutus kun vertaa sairaanhoitajaan. Molemmat työt ovat tärkeitä. Ehkä ero on siinä että sairaanhoitaja on enemmän kouluttautunut, omaa enemmän tietoa, osaa perustella miksi tekee mitäkin ja tuntee ihmisen anatomian sekä fysiologian. Usein sairaanhoitajat toimivatkin tiimin vetäjinä. Joskus kun olin kotihoidossa töissä niin sairaanhoitajat kyllä toimivat tiimin vetäjinä ja huolehtivat esimerkiksi lääkärin kierrot. Koska sairaanhoitajat han ovat tottuneet toimimaan lääkäreiden työparina. Kiitos ja anteeksi.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   13.11.24 01:42:26

Lähärinä ensin töissä vierailla lähes kymmenen vuotta, sen perään yrittäjänä yli 10 vuotta. Viimeiset 5 vuotta vilkaisin läpi ja vuositulot olleet 65-82 000€.

Lähettäjä: Kivaa 
Päivämäärä:   13.11.24 04:55:12

No ei ole näköjään vika palkoissa vaan elämäntavoissa jos ei rahat riitä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.11.24 05:58:47

Ihan turha hermostua siitä jos lh:n ja sh:n käytännön työtehtävät ovat joissain paikoissa pitkälti samoja koska niin se vain on. Ei se vähennä kenenkään arvoa eikä ole tarpeellista vähätellä kenenkään koulutusta.

Minä olen ollut töissä paikassa jossa suurin ero oli se että sh tiputti suonensisäiset lääkkeet. Hoidettiin jopa niitä hurjan jännittäviä lääkärikiertoja ihan samoin kuin sairaanhoitajatkin. Ihminen se lääkärikin oli, ihan samalla tavalla hänenkin kanssaan toimitaan kuin muiden.

Päivämäärä:   13.11.24 06:28:11

Vanhuspuolella lh ja sh tekee hyvin pitkälti samoja asioita. Sh:lla on lääkärinkierrot, pistot ja jaettujen dosettien tarkistus. Lh:t tekee öitä, sh:t ei.

Päivämäärä:   13.11.24 06:36:59

N. 49 000. Teen pelkkää yövuoroa, joten lisistä tulee paljon.

Päivämäärä:   13.11.24 06:41:31

Ja ei, lisineen palkka ei ole mielestäni huono. Mutta vuorotyö syö niin paljon, että en kyllä euroakaan pienemmällä rahalla tekisi. Peruspalkalla en pystyisi rahoittamaan elämäntyyliäni. Pakko tehdä yötä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.11.24 07:28:44

Oho, onpa hyviä palkkoja!

Lähettäjä: N36 
Päivämäärä:   13.11.24 08:08:24

Eskarissa lastenhoitajana, työaika klo 7-17 välillä. Peruspalkka bruttona 2 300€/kk + nyt marraskuusta lähtien 1. työkokemuslisä 3% peruspalkasta. Vuositulot vähän alle 28 000€.

Päivämäärä:   13.11.24 09:34:20

Teen pelkkää yötyötä ja keikkaa lisäksi, tulot olleet viime vuodet n. 65te.

Päivämäärä:   13.11.24 09:36:39

Toki mulla on kaikki kokemuslisät ja ok palkka omassa yötyössäni. Keikat sit sellaisiin paikkoihin ja vuoroihin mistä maksetaan edes kohtuullisesti. Alle 16,5e tuntipalkalla en persettäni nosta.

Päivämäärä:   13.11.24 09:57:25

Vuosituloja ihan mahdoton verrata ja miettiä niillä omaa mahdollista tulotasoa. Tai täällä huudella, että onpas hyviä palkkoja!! Tienestit kun hoitoalalla riippuu ihan puhtaasti siitä, kuinka paljon on valmis tekemään.

Vaihteluväli kun tässäkin topicissa on 27000e - 65 000e, jos ei huomioida ylläolevan yrittäjän vuosituloja, jolloin yläraja nousisi jo 82 000e. Kuukausiansioissa vaihteluväli siis on 2250e - 5400e.

Lähihoitajan peruspalkka kunnilla on siellä 2500e/kk tietämillä, joten aina yli mennessä ollaan tehty extraa. Ja sehän riippuu sitten ihan itsestä, kuinka paljon töissä haluaa viettää aikaa. Siinä sitten valvotaan velaksi, unohdetaan ihmissuhteet (kaverisuhteet, parisuhteet, lapset) ja vedetään äärirajoilla. Joillain se raja tulee jossain vaiheessa vastaan ja sitten ollaankin pitkällä saikulla.

Päivämäärä:   13.11.24 10:06:48

Täytyy sen verran kommentoida että tervetuloa lähihoitaja kouluttautumaan sairaanhoitajaksi jos ajattelet että sh ei ansaitse parempaa palkkaa ja saman työn teet. Itse työskentelen keskussairaala tasoisessa sairaalassa päivystysalueella. Työ sisältää todella paljon iv ja pkv lääkehoitoa jota lh ei saa toteuttaa. Sairaanhoitajana siis kannan vastiun myös lähihoitajan potilaiden lääkehoidon toteuttamisesta. Kyse ei ole lh aliarvioimisesta vaan ihan puhtaasti luvista ja koulutuksesta.

Terveisin lähihoitaja taustainen sairaanhoitaja.

Päivämäärä:   13.11.24 10:11:11

Minusta täällä ei kukaan ole sanonut etteikö sh saisi ansaita enemmän palkkaa. Tässä on kerrottu vain että miten paljon tai vähän sh ja lh työt missäkin yksikössä eroaa. Ei tarvitse olla noin herkkä.

Päivämäärä:   13.11.24 10:33:17

”Minusta täällä ei kukaan ole sanonut etteikö sh saisi ansaita enemmän palkkaa. Tässä on kerrottu vain että miten paljon tai vähän sh ja lh työt missäkin yksikössä eroaa. Ei tarvitse olla noin herkkä.”

Tämäpä. Itse olen sh ja työssäni ei ole lääkejuttuja ollenkaan. En anna edes buranaa.

Aiemmassa työpaikassa annettiin lääkkeitä po ja im, mutta ei iv. Siellä toki olin myös pkv-lääkkeiden kanssa tekemisissä, mutta lähihoitajatkin saavat antaa pkv-lääkkeitä sekä pistää lihakseen.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   13.11.24 10:46:19

Kyllä minä lähärinä olen osallistunut lääkärinkiertoihin ja osallistun, vaihdan kestokatetrit tarvittaessa. Ainoa missä meillä eroaa on se että lähärit eivät kanynoi eikä anna iv:sti eikä ns huumelääkkeitä. Myöskään ei toimita vuoronvastaavina. Anatomia pitää olla hallussa myös lähärillä kuten myös lääkehoito. Meillä lähärit jakaa omien potilaiden pillerit ihan siinä missä sairaanhoitajatkin. Palkka 2700 plus ikälisät ja vuorolisät

Päivämäärä:   13.11.24 10:58:56

Aloitin sairaanhoitajanopinnot syksyllä. Luokastamme ehkä 2/3 on lähäritaustaisia, loput 1/3 sitten alanvaihtajia tai lukiosta tulleita. Itse olen alanvaihtaja. Ja tiedättekö mitä, kaikista eniten ulapalla tuntuu olevan nämä lähihoitajataustaiset. Kokoajan Whatsapp ryhmässä kysellään, että "kuuluuko tämä tehtäväkin tehdä", "mikä on oikea Zoom linkki" jne. Jotenkin se opiskelu tuntuu olevan todella vaikeaa heille. Ja kitistään sitä, kuinka on niin paljon tehtävää. No aijaa, amk on ehkä ja toivottavasti vähän vaativampi kuin lähihoitajakoulu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.