Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksei saa olla omanlaisensa?

Lähettäjä: Noora 
Päivämäärä:   12.11.24 11:34:08

Elän erilaista elämää kuin suurin osa kavereistani. Olen ollut sinkku iät ajat. En ole edes deittaillut enää pariin vuoteen, kun ei siitä mitään tullut ja totesin, että elämäni on paljon mukavampaa ilman deittistressiä. En halua lapsia, ja todennäköisesti tulen aina elämään yksin. Minulla ei ole autoa. En juo alkoholia, en syö lihaa.

Nämä ovat kaikki omia valintojani, kaikille on hyvä syy. Kaverini ovat myös tietoisia siitä, mitä näiden päätösten takana on. Miksi ihmeessä silti pitää aina olla ihmettelemässä ja tyrkyttämässä? Alla muutama esimerkki viime viikonlopun juhlista:

-Ota olut. Mikset ota? Sähän et edes ole autolla. Mitä teet huomenna? Ai et mitään, no sitten voit ottaa kännit. Heh heh hee.
-Ootko kuullut uudesta deittisovelluksesta nimeltä XXX? Kokeile sitä.
-Mulla on auto myytävänä. Osta se.
-Kato tässä on makkaroita. Ei siihen kuole jos ottaa yhden.

Mikähän siinä on, että kaikkea, mistä olen monet kerrat sanonut etten käytä, en halua, en tarvitse, tyrkytetään minulle? Varsinkin alkoholia ollaan aina antamassa minulle oikein kuorossa. Joo, ota ota, siitä tulee hauskaa! No kun ei tule, en halua oksennella pitkin poikin ja päätyä katuojaan! Rahat riittävät juuri ja juuri nykyiseen elämäntyyliini, silti pitäisi ostaa auto jota en edes tarvitse vain koska muillakin on?

Vahvasti harkitsen sanovani näille, etten tule enää heidän juhliinsa. Ovat muuten mukavaa seuraa, mutta tämä ainainen länkyttäminen käy hermoon.

Re: Miksei saa olla omanlaisensa?

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   12.11.24 11:40:45

Lämpimikseen lörpöttelevät. Ajattelematonta ja tökeröä, mutta ei pahantahtoista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 11:43:17

Minustakin tuo kuulostaa vaan ihan tavalliselta small talkilta, tuskin sillä tarkoitetaan kyseenalaistaa valintojasi sen ihmeemmin. Ennemmin miettisin, miksi itse koet tämän niin vastenmielisenä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 11:43:56

Hanki parempia kavereita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 11:44:33

Ei ole small takia, herranen aika! Todella törppöä käytöstä.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   12.11.24 11:47:11

Noora, vaihda kaveripiiriä, jos nykyinen stressaa sinua! Toinen vaihtoehto on tehdä heille selväksi ettei tuollaista "tyrkytystä" hyväksytä!

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   12.11.24 11:47:37

Kaverisi ovat idiootteja, hanki parempaa seuraa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   12.11.24 12:53:05

Onhan tuo varmasti rasittavaa, mutta jos ovat muuten mukavia kavereita, niin voisikohan sen länkyttämisen sietää? Kun ei meistä kukaan ole virheetön, eikä osaa aina ajatella asioita toisen kannalta.

Oletko sanonut ihan suoraan ja painokkaasti että
sinua suututtaa nuo puheet? Se voisi auttaa.

Päivämäärä:   12.11.24 13:01:39

Eihän tuo mitään small talkkia ole vaan todella huonoa käytöstä. Erittäin epäkunnioittavaa ja kertoo enemmän sanojasta kuin sinusta. Olen itse karsinut tuollaiset ihmiset elämästäni, isänikin olen saanut kunnioittamaan minua ja valintojani.

Mutta niin, ikävä kyllä tässä maailmassa viestitään, että "ole oma itsesi, kunhan teet sen tietyllä tavalla".

Päivämäärä:   12.11.24 13:08:40

Eiköhän tuo ole ihan vaan huonoa huumoria ja ajattelemattomuutta.

Jos ovat muuten mukavia kavereita, niin väännä heille rautalangasta, että et siedä sitä. Tai voihan kaverit laittaa kierrätykseenkin.

Päivämäärä:   12.11.24 13:13:48

En ymmärrä, mikä näissä jutuissa on muka hauskaa, kun vitsejähän ne vain ovat kysyttäessä. Aina samaa pskaa. En ole heitä enää nähnytkään niin usein kuin ennen. Voi olla ettei kohta huvita enää ollenkaan. Kyllähän tuosta tulee vahvasti sellainen olo, että pitäisi olla samanlainen kuin muiden.

Olin kerran ruokakaupassa yhden näistä kanssa, ja hän naureskellen esitteli siellä minulle lihoja. Hah hah, katso, täällä on lihaa. Niin? Mitä ihmettä tällainen pelleily oikein tarkoittaa? Näytän kasvissyöjälle lihaa ja kyllä on aivan älyttömän hauskaa?! Näköjään suuri osa kavereistani on jäänyt lapsen tasolle.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   12.11.24 13:37:02

Suurempi kysymys tässä mielestäni on että kun yleisesti ottaen teet elämässä omia rohkeita valintojasi ja noudatat niitä, niin miksi ihmeessä edelleenkin kaveeraat tuollaisen törppöporukan kanssa? Itsekin olen nimittäin tietyillä tavoilla 'omanlaiseni' mutta eivät minun ystäväni nälvi ja piikittele minua niistä asioista noin tökerösti, vaan päinvastoin kunnioittavat, jopa tukevat minua niissä. Oho ja nyt tulikin juuri korvanappiini newsflash: Kaverinsa saakin kuulemma ITSE VALITA, ja heitä voi valita juuri vaikka sillä perusteella että kunnioittavatko he sinua ja elämäntyyliäsi vai eivät.

Lähettäjä: äh 
Päivämäärä:   12.11.24 13:48:42

Miksi sä olet kaveri tuollaisten kanssa? Miksi menet ryyppybileisiin, jos et juo?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.11.24 13:53:14

Persuille ei voi muuta kuin kiertää ne kaukaa.

Päivämäärä:   12.11.24 13:53:54

Kuulostaa, että he ovat tottuneet puhumaan näistä aiheista ja tällätapaa voivat sinuunkin näissä saada yhteyden, en usko että heille oikeasti on tärkeää saada sulle auto tms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 13:58:18

Oletteko jotain kakskyt plus ikäisiä? Koska näin nelikymppisenä en tunnista tuollaista, jokainen saa olla mitä on ja ketään ei enää kiinnosta.

Lähettäjä: Simppu 
Päivämäärä:   12.11.24 14:00:19

" Miksi menet ryyppybileisiin, jos et juo?" Seitkyluku soitti, nauraa röhötti ja pyysi vitsinsä takaisin.

Lähettäjä: Jeppis 
Päivämäärä:   12.11.24 15:21:38

Olet nostanut itsesi kevereidesi yläpuolelle. Mutta itsehän päätät kenen kanssa iltojasi istut.

Päivämäärä:   12.11.24 15:28:03

Viikonloppuna oli siis kaverini synttärit. Oma vika siis kun halusin käydä siellä istumassa muutaman tunnin :D Olemme lähempänä neljääkymppiä, uskokaa tai älkää. Ja kyllä, kuten sanoin ei kiinnosta enää juuri nähdä tätä porukkaa.

"Olet nostanut itsesi kevereidesi yläpuolelle."
Mitähän tämä tarkoittaa?

Lähettäjä: Kivaa 
Päivämäärä:   12.11.24 15:29:37

Kerrot luoneesi itsellesi elämäntavan joka sopii juuri sinulle. Toivot että sitä kunnioitetaan eikä kyseenalaisteta. Ethän sinäkään vaadi perusteluja kavereiden toiminnalle. Ethän?
Etsi kavereita joiden kanssa viihdyt.

Lähettäjä: Hg 
Päivämäärä:   12.11.24 15:36:46

He tuntevat itsensä sinua huonommaksi kun eivät itse kykene elämään ilman alkoholia ja ruokavalionsa on pelkkiä makkaroita ja eineksiä. Heidän autonsa on niin paska ettei sitä kukaan muu huoli niin yrittävät vain päästä siitä eroon ja saada sinusta itselleen kännikuskin. Heitä ärsyttää, kun haluat olla sinkku etkä kaipaa riippakiveä, kun itse ovat huonossa suhteessa tai eivät pärjäisi yksin. Heitä kaduttaa se, että menivät lisääntymään ja heitä ärsyttää, kun sinä et ole moista virhettä tehnyt.

Lähettäjä: juurinäin 
Päivämäärä:   12.11.24 15:39:08

Lähettäjä: Hg
Päivämäärä: 12.11.24 15:36:46

He tuntevat itsensä sinua huonommaksi kun eivät itse kykene elämään ilman alkoholia ja ruokavalionsa on pelkkiä makkaroita ja eineksiä. Heidän autonsa on niin paska ettei sitä kukaan muu huoli niin yrittävät vain päästä siitä eroon ja saada sinusta itselleen kännikuskin. Heitä ärsyttää, kun haluat olla sinkku etkä kaipaa riippakiveä, kun itse ovat huonossa suhteessa tai eivät pärjäisi yksin. Heitä kaduttaa se, että menivät lisääntymään ja heitä ärsyttää, kun sinä et ole moista virhettä tehnyt.

Tämä.

Päivämäärä:   12.11.24 15:41:45

Oletko hiljattain lopettanut alkon ja lihan syömisen, tai ovatko ystävät uusia? Kuulostaa erikoiselta toiminnalta, jos olet pitkään tuntenut nämä ihmiset ja olet ollut iäisyyden absolutisti ym. Siinä tapauksessa tuo on varmaan todella huonoa huumoria tai jotain.

Päivämäärä:   12.11.24 16:25:35

Hg:lta hyvä analyysi :D

Olen tuntenut nämä ihmiset kymmenisen vuotta. Sinkku olen ollut melkein aina, viimeiseen pariin vuoteen en ole käynyt enää edes treffeillä. Lihaa en ole syönyt koko aikana kun olen nämä ihmiset tuntenut, oikeastaan ainoa minkä olen tänä aikana muuttanut on se etten juo enää paljoa alkoholia. Ennen tuli ajoittain otettua hieman enemmänkin, nykyään saatan juoda yhden oluen illassa jos ollenkaan. Onkohan se sitten pääongelma, en tiedä. Alko kun tuppaa olemaan monille niin tärkeä asia elämässä...

Päivämäärä:   12.11.24 16:26:32

Lisätään nyt vielä, etten istu nurkassa naaman ***** ilman alkoa, koska monet aina ajattelevat niin. Olen takuulla parempaa seuraa kun en oksentele vessassa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.11.24 16:39:37

Olen lapseton, lihaton ja holiton. Auto on, ikää 30+. En omassa tuttavapiirissä tunnista ilmiötä yhtään. Hanki parempaa seuraa. Toimiva taktiikka idioottien kanssa on myös kysyä riittävän monta kertaa, että voisivatko selittää mikä vitsissä oli hauskaa.

Lähettäjä: Ob 
Päivämäärä:   12.11.24 16:41:31

"Miksi menet ryyppybileisiin, jos et juo?" Seitkyluku soitti, nauraa röhötti ja pyysi vitsinsä takaisin."

No kun aloittaja kirjoitti, ettei halua oksennella pitkin poikin ja päätyä katuojaan, niin kyllä tuo ihan ryyppybileiltä kuulostaa ja ilmeisesti hänen kaverinsa sellaisia harrastavat. Ei tuollaisiin bileisiin hullukaan selvin päin mene, enkä esimerkiksi itsekään menisi, vaikka alkoholia muuten käytän.

Päivämäärä:   12.11.24 16:43:51

Eihän sitä voi tietää, jos joku haluaisikin tutustua johonkin jonka joku tuntee eikä deitti sovellusten kautta, missä unelmien mies olikin feikki.
Voihan sanoa, että kiitos, en ole etsimässä seuraa tällä hetkellä ja that's it.

Lähettäjä: Ecg 
Päivämäärä:   12.11.24 17:10:49

Minullekin yksi kaveri tyrkytti aina jotain deittiappeja, kunnes yksi kerta keskeytin hänet tylysti, ja vaadin selittämään, miksi HÄN haluaa, että seurustelisin, kun MINÄ en halua seurustella.

Tyypiltä meni ihan pasmat sekaisin. Ei vaan ollut tajunnut, että joku ei halua seurustella. Ei ole sen jälkeen palannut asiaan ja tästä on 2 vuotta.

Päivämäärä:   12.11.24 17:21:17

Minäkin olen lapseton, holiton, autoton, lihaton ja vielä miehetönkin ja TODELLAKIN tunnistan aloittajan ongelman.

Ihan näistä kaikista valinnoistani kuulen todella usein. Valintojeni kyseenalaistaminen on ollut jatkuvaa koko aikuisikäni. Niin tuntemattomat kuin perhe, suku, tuttavat, työkaverit ihan sanallistavat ihmettelyjään miten voi olla etten halua miestä, lasta, autoilua, miten pystyn olemaan kasvissyöjä, miksen edes juo onko sulla ongelma?

Ihmettelen etteikö muut oman elämänsä kulkijat muka kohtaa tätä ihmettelyä kuten moni ketjussa väittää. Itselle nimittäin erittäin normaali ilmiö

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.11.24 17:24:35

Osa ihmisistä ei osaa yhtään suhtautua erilaisiin valintoihin.

Muutama vanhoista ystävistäni huomautteli autovalinnastani silloin, kun oli auto. Autossani oli ehdottomasti aihettakin hilpeään kuittailuun, mutta näiden kohdalla kommentit tuli välillä oudon tuomitsevaan sävyyn aidon yhdessä naureskelun sijaan. Yksi näistä sitten alkoi käytännöllisesti katsoen suoraan vittuilla ja kiukutella siinä kohtaa, kun autosta luovuin kokonaan, enkä tarvinnut toista tilalle. Hän ei tyyliin voinutkaan enää tavata työpaikkansa vieressä lounaalla tai kahvilla, hän voi tavata vain satojen kilometrien päässä vuokramökillä, jonne ei sovi tulla hänen kyydillä. Kaupungissa kävelyetäisyydellä tapaaminen oli kyllä sopinut niin kauan kuin minullakin oli auto.

Ja yksi pitkäaikainen ystävä lakkasi pitämästä minuun lapsettomaan yhteyttä päätettyään haluta lapsen (ei edes kertonut päätöksestään, tämä on muualta kuullun perusteella päätelty ajallisen yhteensopivuuden perusteella). Raskaaksi tultuaan ei vastannut edes kaveriporukan ryhmäviesteihin, joissa molemmat olimme. Yhteisiä kavereitamme oli kieltänyt kertomasta raskaudestaan, mitä kaveritkin jälkikäteen ihmetteli, heillähän siis oli ollut lapsia jo kauan, eikä mitään ongelmaa olla edelleen ystäviäni :D Hekään ei tuntuneet ymmärtävän salailun tarvetta.

Sisarukset taas, sekä omat että puolison, on tyrkyttäneet lasten sänkyjä ja huomautelleet iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen kuin muistisairaat, vaikka jo vuosia olin kertonut aiheen puheeksi tullessa, ettei lapsia ole odotettavissa. Nyt alan ilmeisesti olla tarpeeksi vanha päättämään omista asioistani, kun vaihdevuodet alkaa kohta kolkutella :D

Päivämäärä:   12.11.24 17:39:57

"No kun aloittaja kirjoitti, ettei halua oksennella pitkin poikin ja päätyä katuojaan, niin kyllä tuo ihan ryyppybileiltä kuulostaa ja ilmeisesti hänen kaverinsa sellaisia harrastavat. Ei tuollaisiin bileisiin hullukaan selvin päin mene, enkä esimerkiksi itsekään menisi, vaikka alkoholia muuten käytän."

Olen siis itse lopettanut alkoholin enemmän käytön, koska en sitä enää kestä vaan homma menee helposti oksenteluksi. Kaverini ottavat selvästi enemmän kuin minä, mutta en minä noita ravintolasynttäreitä silti ryyppybileiksi sanoisi. Kaverini ovat myös joskus nähneet minut huonossa kunnossa, ja silti aina jaksavat jauhaa että joisit enemmän. En voi ymmärtää. Ilmeisesti se oli heille elämänsä parasta ja hauskointa aikaa kun minä olin hirveässä kännissä ja sitä nyt tavoittelevat takaisin?

Ecg: hyvin sanottu sinulta! Viikonloppuna kysyin että miksi kaikki haluavat mun ryyppäävän, vastaus oli että koska se on hauskaa. Asia selvä. Minulla kyllä on hauskaa ilmankin, ainakin siihen asti kunnes alkaa taas kerran nämä tivaamiset.

"Ei vaan ollut tajunnut, että joku ei halua seurustella."
Ihmeellinen juttu, että ei tajuta vaikka asia olisi sanottu kymmeniä kertoja. Luulevatko nämä, että asian sanominen on vain jotain oman pahan olon peittelyä, ja että ihan oikeasti ihminen totta kai haluaisi kaiken mistä sanoo että ei halua?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.11.24 18:31:35

"Ihmettelen etteikö muut oman elämänsä kulkijat muka kohtaa tätä ihmettelyä kuten moni ketjussa väittää."

Silloin tällöin, mutta aika harvinaista se on. Yleensä ihmettelijät ovat jotain puolituttuja tai tuntemattomia persuja tai muuten konservatiiveja ja suvaitsemattomia, ja monesti kännissä. Ikä auttaa, kun on muutaman kymmenen vuotta ollut oman tiensä kulkija niin harva jaksa enää ihmetellä samoja juttua :D Päinvastoin yhä useampi on tullut vuosien varrella tunnustamaan että tuntee pikemminkin hienoista kateutta siitä että joku uskaltaa ja jaksaa vuodesta toiseen olla rehellisesti sitä mitä on ja tehdä omaa juttuaan. Että uskaltaisivatpa hekin olla yhtä rohkeita ja epäsovinnaisia.

Nuorempana tähän törmäsi paljon enemmän mutta vesi hanhen selästä-taktiikalla siitäkin selvisi.

Päivämäärä:   12.11.24 18:52:49

Älä ole sellaisessa seurassa joka ei sinulle kelpaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.