Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä esimies näkee alaisensa Teamsista

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.11.24 11:07:06

On alkanut mietityttämään uudessa duunissa se, kun aina kun avaan Teamsin ja vaihdan vihreä palluran, pomo laittaa viestiä noin minuutin kuluessa siitä. Tuleeko esimiehelle joku ilmoitus koneelle, miten hänen alaistensa värit vaihtuvat Teamsissa?

Mitä muita kyttäämistyökaluja esimiehillä siellä on? Olisi kiva kuulla ihmisiltä, jotka esimiestyötä tekevät.

Re: Mitä esimies näkee alaisensa Teamsista

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.11.24 11:10:45

Ehkä esihenkilösi ei halua häiritä sinua jos et ole vihrenänä. En laske kyttäämiseksi tuollaista.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   12.11.24 11:11:36

Sinäkin voit kytätä ja laittaa hälytyksen, kun joku "tulee vihreäksi".

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   12.11.24 11:11:58

Tuskin tuossa on taustalla mitään muuta kuin se, että pomosi on jo muutenkin Teamissa (puhuu jonkun muun kanssa) ja näkee sinun olevan aktiivinen > laittaa saman tien viestiä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.11.24 11:12:22

Ei tarvitse olla esimies, ihan kuka tahansa kontaktisi voi valita Teamsin ilmoittavan, kun olet paikalla. Samoin kuin sinä voit asettaa ilmoitukset muille.

Päivämäärä:   12.11.24 11:17:18

Mitenkä se alertti sitten oikein tehdään? En ole tällaisia valikkoja mihinkään törmännyt.

Päivämäärä:   12.11.24 11:23:45

Keskustelusta menet henkilön kohdalle, kolme pistettä vasemmalla: ilmoita kun henkilö tavoitettavissa

Päivämäärä:   12.11.24 11:24:09

Kolme pistettä olikin oikealla, sori

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 11:26:14

Teamsin vasemmasta reunasta keskustelu , painat päädyssä olevaa kolmea pistettä ja sieltä ilmoita kun tavoitettavissa. Ja tämän voi tehdä ihan jokaisen teams keskustelun kanssa, ei tarvitse olla mikään esimies. Mulla on tämä työbestiksen kanssa käytössä :D

Päivämäärä:   12.11.24 11:26:42

Ja pakko sanoa, että en mäkään viestittele mielellään ihmiselle joka on punaisena. Ne viestit jää usein jonnekin informaatiotulvaan ja odottelen, jos vaan voin, että bongaan ihmisen vihreänä paikalla.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   12.11.24 11:32:26

Minä useinkin käytän toimintoa, sillä en halua teams pingauksien häiritsevän kenenkään varattua aikaa. Ai oikein kyttäystyökalu, voi jeesus... pientä paranoidiaa, onko sille sitten syynsä jos pelästyy joka kerta esihenkilön yhteydenottoa?

Päivämäärä:   12.11.24 11:38:06

Missä minä sanoin, että pelästyn? Mukavahan se on, että esimies on yhteydessä säännöllisesti. Kunhan ihmettelin tätä joka aamuista sattumaa, että juuri silloin laittaa viestiä. Ja tästä keskustelusta se selvisi :D

Jos minä odottaisin että laittaisin viestiä vain vihreällä, suurimmalle osalle en voisi koskaan laittaa viestiä. Useimmat meistä käyttävät kalenteria jatkuvasti varattu-tilassa, itsekin teen niin aamuisin. Eli kun vaihdan vihreälle, automaatio kääntää sen samantien varatuksi aamutöitäni varten.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 11:38:13

"en halua teams pingauksien häiritsevän kenenkään varattua aikaa"

Jokainen voi mykistää oman teamsinsä, jos kokee sen häiritsevänä.

Meillä on osalla porukasta niin paljon kokouksia ja lisäksi keskeytyksetöntä työaikaa, että teams ei käytännössä ole koskaan vihreällä. Siksipä tuo en häiritse punaisella ajattelutapa ei toimi, kun jotku ovat aina punaisella. Itse laitan aina viestiä, vastaa sitten kun ehtii on se sitten heti tai parin päivän päästä.

Päivämäärä:   12.11.24 11:41:11

Ja lisään nyt vielä että "kyttäystyökalu" nimitys on jäänyt vanhasta työnantajasta joka seurasi mm. meidän wc-taukojen pituutta. Työni on ns. ajatustyötä.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   12.11.24 12:04:34

-: Niin voi, ja sitten jos muistaa ja päivän päätteeksi ehtii, voi siivota sieltä sen 50 äänetöntä viestiä tai ap:ta pois.

Teams on meillä pikaviestin tai tarkoitettu yhteisten dokkareitten työstään - sähköpostilla menee ne asiat jotka luetaan kun ehditään ja puhelimella viestitään kun pitää saada ihminen kiinni ja asia ratkottua nopeasti. Punaisella olijat on meillä syystä punaisella ja tarkoitus onkin rauhoittaa tuo aika keskeytymättömälle työlle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 13:16:07

Palautuu traumaattisia muistoja mieleen toimistoajalta kun piti neuroottisesti vahtia että pallukka pysyy vihreänä eikä mene afkiksi kun heti tuli noottia, vaikka istuit koneen äärellä työstämässä jotain asiaa dokumentti auki konnella käyttäen ajatustyön apuna ruutupaperia jolloin luonnollisesti en hiirtä heilutellut. :F

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   12.11.24 13:25:53

"ilmoita kun tavoitettavissa."

Ja tän takia "appear offline" on oikein kätevä, koska saa tehdä rauhassa töitä

Lähettäjä: jop 
Päivämäärä:   12.11.24 14:49:46

Tietääkö joku, miten Teams-pallon saa pysymään vihreänä koko ajan, vaikka siis poistuisi koneelta?

Päivämäärä:   12.11.24 15:05:44

Ei saa pysymään vihreänä, ellei hanki jotain fyysistä "liikutinta" hiirelle. Ei auta esim. YouTube-videon pyörittäminen, testattu on :D Vanhassa duunissa näitä asioita tuli pohdittua kun tosiaan minuutti koneelta poistumisen jälkeen vaihtoi keltaiselle ja aina sain pelätä, että tulee sanomista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.