Lähettäjä: -
Päivämäärä: 12.11.24 10:03:24
Mistäköhän voisi johtua todella kiristävä ja pingottunut (ei siis iho vaan sisältä päin) vatsa vaikka viikkoja vasta 25 ja risat.
Vatsa lähtee jotenkin tasapaksuna heti rintojen alta ja ihan tavallinen istuminen on liki mahdotonta, etenkin jos on syönyt lähiaikoina, koska vatsa ottaa kiinni (kylkiluihin?). On pakko nojata taaksepäin ja oikeastaan vain makuulla on hyvä. Maha on jotenkin täysin ahdas ja pingottunut, mutta ei mitenkään erityisen ulostyöntyvä, kasvaa täysin keskikäyrällä ja ylipainoinenkaan en ole, lähtöpaino 167/51 ja nyt 57kg (toki painoa on jonkin verran tullut. Olen tosin tämän verran painanut ilman raskauttakin toisinaan, eli hyvin hoikassa kunnossa olin lähtötilanteessa)
En tiedä liittyykö tuo jotenkin ruumiinrakenteeseeni vai suolistooni (minulla on esimerkiksi suoliston endometrioosi ja taipumusta turvotukseen vatsassa) vai mihin, mutta en käsitä miten vielä vauva mahtuu kasvamaan ilman että ratkean tai menetän täysin liikuntakyvyn, olen nyt jo kuin joku hylje, täytyisi kieriä paikasta toiseen. Todella vaikea olo, vatsa-ja selkälihakset on jännittyneenä koko ajan kun en saa varsanseutua rennoksi kun on niin kireä.
|