Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä banaanikärpäsansa?

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   12.11.24 08:32:28

Banaanikärpäset ovat taas tulleet ja vanha ansa hajosi; mistä olette ostaneet banaanikärpäsansan? En ole googlella löytänyt, mutta luulen, että hakusanana pitäisi olla jotain muuta.

Re: Mistä banaanikärpäsansa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 08:47:11

Tee itse? Netissä on kasapäin ohjeita mutta itse käytän omenaviinietikka, vesi ja pari tippaa fairya.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   12.11.24 08:48:16

Tiputa hakusanasta banaani pois, niin alkaa löytymään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.11.24 10:58:49

Omenaviinietikkaa 2/3 lasiin, vettä sekaan 1/3, pari tippaa fairya pintajännitteen poistoon.
Kelmu päälle, siihen muutama reikä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 11:13:22

Helpoimmalla pääsee kun poistaa kärpäsiltä syötävän.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.11.24 11:14:28

Lähettäjä-

Päivämäärä12.11.24 08:47:11

Tee itse? Netissä on kasapäin ohjeita mutta itse käytän omenaviinietikka, vesi ja pari tippaa fairya.

Tämä,toimii.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 11:22:06

Ja jos haluat ihan valmiin ansan kuitenkin niin vaikka lähimmästä prismasta löytyy. Nimi on hedelmäkärpäspyydys

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   12.11.24 13:12:57

Kiitos vastanneille. Meillä oli sellainen lasinen ripustettava pullo, jossa oli alhaalla reikä, josta kärpyt pääsivät pulloon, mutta eivät osanneet pois. Etikkaa siellä oli houkuttimena - erittäin toimiva!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.11.24 14:12:26

Ihan tavallinen kärpäspaperi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.11.24 16:19:20

Kaada joka päivä kiehuvaa vettä keittiön viemäriin, kuolevat pois eivätkä pysty lisääntymään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 16:21:15

Tykkään laittaa pullon pohjalle etikkaa/viiniä ja vähän sokeria ja sitten rullata paperia ja työntää pullonsuusta sisään aika syvälle mutta niin ettei koske nesteeseen. Kärpäset pääsee sisään mutta eivät osaa enää ulos kun kiipeävät pullon reunoja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.11.24 16:23:49

Moni kehui tätä vinkkiä:

Ota banaaninkuori ja laita se lasiin. Pyöräytä paperi suppiloksi lasiinniin, että suppilon kapein pää on lasin pohjaa kohti. Kärpäset menee lasiin ja jää jumiin, vie lasi ulos ja vapauta kärpäset.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.11.24 16:27:26

Kärpäsansan tekee itse tyhjästä limupullosta.
Leikkaa pullon kaulan alapuolelta poikki, kääntää kaulan ympäri ja tökkää pullosta jääneen kupin päälle, jos ei ole tarpeeksi tiivis, niin kierros teippiä.
Sitten pohjalle minkä kokee parhaimmaksi, jotain sokeripitoista ja pari tippaa fairya.

Lähettäjä: Paula 
Päivämäärä:   13.11.24 16:50:48

Meillä kans loppu kärpäset kun kaataa kiehuvan vesikannun päivittäin viemäriin. Siellä ne pesivät.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.11.24 16:59:26

Kiehuva vesi sitten saattaa rikkoa putken, kyllä hanakuuman pitäisi piisata.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.11.24 17:00:09

Paula, hedelmäkärpäset asuu ihan niissä hedelmissä.

Lähettäjä: höps 
Päivämäärä:   13.11.24 17:24:01

Lähettäjä: J
Päivämäärä: 13.11.24 16:59:26

Kiehuva vesi sitten saattaa rikkoa putken, kyllä hanakuuman pitäisi piisata.

^^Tämä on osaksi ihan kukkua. Kysyin kesällä putkiremppoja tekevältä mieheltä asiasta ja hän sanoi, että esim. perunan keitinveden voi huoletta kaataa viemäriin, ei riko putkia, mutta isoja määriä jos kiehuvaa vettä kaataa, niin sitten saattaa putket haljeta.

Kerrostaloissa asuessani ihan säännöllisesti kaadoin kiehuvaa vettä lavuaariin sokeritoukkien takia. Ja omakotitalossanikin ihan huoletta olen pottujen keitinveden viemäriin kaatanut. Ehjänä on putket kestäneet ja todistetusti kestävätkin.

Mutta asiaan: banaanikärpäset eivät viemärissä asustele, vaan biojätteessä. Biojäte siis kannelliseen astiaan ja riittävän usein tyhjennys. Mulle tuli valtava banaanikärpäspopulaatio sisälle oman pihan omenoiden mukana. Vaikka säilytinkin omenoita jääkaapissa (ne muuten pörrää sielläkin). Lasiin vettä, väkiviinaetikkaa, tippa astianpesuainetta ja loraus mehua -> ensimmäisen 12h aikana parikymmentä raatoa lasin pohjalla. Tämä cocktail oli tiskipöydällä, mihin saattaa kasaantua likaisia astioita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.