Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joululahja aikuisille nuorille

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.11.24 08:06:45

Veljen lapsille olen aina ostanu joululahjat, kaksi heistä on kummilapsiani.

Nyt heistä kolme on jo parisuhteessa ja töissä, yksi vielä opiskelee. Tuntuu hölmöltä ostaa Lidln tai s-ketjun lahjakortti aikuisille työssäkäyville ihmisille.

Kumminkin haluaisin olla tasapuolinen, jos tuolle opiskelevalle kummitytölleni jotain ostan.

Mitä kivaa pientä keksisin kaikille tasapuolisesti? Pyyhesetit vai mitä ihmettä?

Re: Joululahja aikuisille nuorille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.24 08:10:56

Itse olen ostanut suihkugeelejä, namia, teepaitoja ym käyttötavaraa ja laittanut sen lahjakortin. Meidän nuorilla ei ole liikaa rahaa etteikö kaupankin lahjakortti olisi hyvä, välillä olen antanut kivempiakin lahjakortteja, esimerkiksi elokuvaliput että pääsevät puolison tai kaverin kanssa käymään tai muuta sellaista.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   12.11.24 08:13:30

Se lahjakortti (tai riihikuiva) on edelleen ihan hyvä ;) Lämmittää ihan näin keski-ikäistäkin, joka ruokkii, vaatettaa ja kustantaa harrastukset kolmelle lapselle.

Jos ei ekstraa tarvitse peruselämiseen, niin se vihreän liikkeen lahjakortti käy sitten vaikka hotellilomaan.

Päivämäärä:   12.11.24 08:49:15

Tuntuu vaan hassulta kun yhdellä pojista on paremmat tulot kuin meikäläisellä...

Noh, ehkä elokuvalippuja ostan niin ei ole suoraan sitä rahaa, mikä tuntuu vähän hölmölle.

Lähettäjä: Lahjoita Ukrainaan 
Päivämäärä:   12.11.24 08:59:45

Sitten se poika ostaa sulle pyyhesetin niin onpa somaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.11.24 09:20:12

Mä, anna vaikka jotain suomalaisen yrittäjän tekemiä joulukarkkeja ja tosi kiva kortti, jossa kauniita sanoja. Lämmittää työssäkäyvää paljon enemmän kun leffaliput

Päivämäärä:   12.11.24 09:22:27

Miksi pitää kettuilla tällaisessakin viestissä? Ihanaahan se olis ostaa kaikille satasen lahjoja, mutta itseä mietityttää tässä taloustilanteessa ihan omien rahojen riittävyys näin jouluna.

Lähettäjä: Lahjoita Ukrainaan 
Päivämäärä:   12.11.24 09:45:16

En kettuile vaan neuvon miettimään mikä on tärkeintä.
Lahjoitan kamiinan joka joulu sodassa viruville ja
väitän että menee parempaan tarkoitukseen. En usko että olet eri mieltä.

Päivämäärä:   12.11.24 09:58:05

Sitten se poika ostaa sulle pyyhesetin niin onpa somaa

No tämä kuullosti kyllä meikäläisen korvaan pelkältä kettuilulta....

Päivämäärä:   12.11.24 10:01:15

Sille varakkaammalle jotain muuta sitten. Linnunpönttö jonka sisällä on yllätys (jos heillä on mökki tai piha), jos marjastavat niin marjaämpäri jonka sisällä on hilloa "siemeneksi" ja hyvää kahvia evääksi. Nuo ovat halpoja mutta on jokin idea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.24 10:01:31

Kyllä oma perhe on tärkeintä. Sori nyt vaan, vaikka Ukrainan sotakin toki meitä kaikkia koskettaa.

Lahjan ei tarvitse olla kallis. Kysyisin suoraan nuorilta, mitä tarvitsevat. Jotain kodintavaraa, lahjakortti urheiluliikkeeseen.. Ajatus on tärkein ja se ettei osta jtn turhaa.

Lähettäjä: Noh? 
Päivämäärä:   12.11.24 10:57:10

Itse annan monelle hyvälaatuista teetä tai erikoiskahvia

Päivämäärä:   12.11.24 10:59:37

Lahjoita Ukrainaan: miksi sitä sädekehää pitää päästä kiillottamaan jouluna? Lahjoita vaikka viisi kamiinaan ja omat lahjasi voit toivoa hyväntekeväisyyslahjoina.

Lähettäjä: Autopesu 
Päivämäärä:   12.11.24 10:59:39

Lahjakortti autopesuun (sellainen vähän parempi pesu) oli kiva yllätys. Auto on minulle vain kulkuväline, en jaksa siihen panostaa. Käyn pesemässä sen joskus ja jouluna. Toki moni autofriikki pesee auton vain itse, ei pesulassa tai vain tietyssä pesulassa ja tietyllä ohjelmalla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.11.24 11:04:36

Tee ja kahvi on siitä hyviä, että ne on helppo antaa eteenpäin, mutta esimerkiksi meillä ei juoda teetä ollenkaan ja kahvi tehdään koneella pavuista, joten ei ole käyttöä suodatinjauhetulle kahville (vastaavasti jos ei ole mitään millä jauhaa, ei ole käyttöä pavuille).

Samaten kosmetiikka: monella on ne omat jutut mitä käyttää, eikä joku Rexona tai Body Shopin suihkugeeli tule käytettyä.

Tuon ikäisillä on jo omat värit sisustuksessa, joten en uskaltaisi pyyhesettejäkään (eikö ne sitä paitsi ole aika kalliita?).

Kallistuisin leffalippuihin tai ravintolalahjakorttiin.

Päivämäärä:   12.11.24 11:04:57

Onko sinulla hyvää valokuvaa esimerkiksi yhteisestä joulusta tai lapsuuskuvaa tai jotain sellaista? Niistä voi teettää vaikka mitä, ihan kuluvaa tavaraa siis, en tarkoita mukeja vaan esim suklaata tai tarraetikettiä mehupulloon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 12:17:14

Paljon riippuu ihan mistä kukin tykkää. Itse tykkäisin:
-laadukkaat nättikuosiset puuvillasatiinilakanat
-suklaa
-alkoholiton viiniglögi
-antikvariaattikirjat (mitkä on antajan lempikirjoja)
-antajan lempitee

Päivämäärä:   12.11.24 13:20:20

Osta joku valmis lahjapakkaus kaupasta? Sellaisia harva itselleen raaskii ostaa.

Lähettäjä: Viuhti 
Päivämäärä:   12.11.24 13:36:30

Mitenkä olisi villasukat?
Jostain kuvasta teetetty palapeli?
Aikuisten värityskirja?
Lautapeli?

Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka, eikä kaiken tarvitse aina maksaa maltaita. Jos on itse kätevä käsistään niin joku oma tekemä tuotos ihastuttaa aina.

Päivämäärä:   12.11.24 13:51:47

Viime vuonna hommasin villasukat kaikille, mutta kiitos ideoista, ehkä näistä joku kristallisoituu vielä!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.11.24 14:30:41

En ostaisi karkkia/suklaata (jouluna saa muutoinkin noita), vaatteita (tätäkin joku mainitsi ostaneensa) tai ihonhoitotuotteita (edes sitä suihkugeeliä!), ellei niitä ole pyydetty. Noissa tulee suuremmalla todennäköisyydellä annettua huti kuin hitti. Pyyhesetti aikuiselle on nyös aika outo lahja - omaan kotiinsa muuttanut on varmasti jo hankkinut mieluisat ja harva haluaa lisää, varsinkin, joa omat ovat yhteensopivat ja nätit, sitten tulee yksi täysin erilainen kaappiin...

Lahjakortit on varma valinta. Jokin elämyslahjakortti, vaikka pakohuonepeliin, rentoutuskelluntaan, hierontaan, kokkauskurssille, ravintolaan ms. Tai ihan vaikka kirjakauppaan. Moni on myös innostunut noista myHeritagen DNA-testipakkauksista.

Lautapeli kuulostaa kivalta idealta, jos tykkäävät niistä. Nuo kuitenkin vie aikalailla tilaa. Villasukat on aina kiva lahja.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.11.24 14:33:07

Niin, eipä näihin mitään uskalla ehdottaa, kun kaikki ei käy kaikille. Paitsi tietty ne villasukat.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.11.24 14:41:58

Huoh, monilla on aika tarkka maku asioiden suhteen, joita kotiinsa haluaa ja tavaraa kertyy helposti. Tuskin kukaan haluaa ostaa turhaa toiselle? Aikuinen osaa myös kysyttäessä kertoa, jos erityisesti haluaa jotakin tavaraa. Jos toisen makua ei tiedä, ei kannata ostaa mitään materiaa. Aineettomat lahjat ovat hyviä, ei jää tavaraa nurkkiin ja saaja saa esim elämyksen tai voi valita mieluista.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   12.11.24 20:13:46

Toivottavasti lahjottavat ovat sen verran läheisiä, että heidän makunsa tuntee. Aina voi myös ostaa "näkymätöntä" kodin tavaraa, kattilan, paistinpannun, vessapaperia tai vaikka pesuaineita.

Päivämäärä:   12.11.24 20:48:59

Lahjakortti balettiin tai teatteriin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.