Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä auttaa vatsakipuun?

Lähettäjä: prööt 
Päivämäärä:   11.11.24 20:19:55

Mahatautia on liikkeellä ja itselläni on nyt aika kova vatsakipu. Olo on terve, ruoka maistuu ja olen syönyt ihan normaalisti tänään. Kipu ei ole ilmasta johtuvaa, tämä on erilaista, vatsassa ei kuitenkaan kierrä. Vatsa toimi aamulla ja oli ihan normaalia.

Mulla ei ole aikuisiällä ollut kuin kerran vatsatauti, niin nyt olen ihan sormi suussa, että auttaako vatsakipuun mikään? Nukkumaan pitäisi päästä. Onko panadol ainoa toimiva konsti vai toimiiko edes? Maitohappobakteereja olen ottanut, niinkuin joka ilta.

Re: Mikä auttaa vatsakipuun?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 20:39:43

Auttaa kun ottaa sormen pois suusta, niin saa vähän vähemmän bakteerialtistusta ympäristöstä. ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 20:42:23

Selinmakuulle, vatsan päälle pyyhe ja sen päälle kylmäkalleja. Ulkoinen kylmä puuduttaa ja vie vatsakipua aika tehokkaasti.

Päivämäärä:   11.11.24 20:57:24

Itse tehty yrttitee esim basilika ja korianteri ja meirami ovat tehokkaita (ja pahanmakuisia) ja auttavat nopeasti. Mutta ei pidä laittaa paljon. Ehkä 1/4 tl kutakin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.11.24 21:16:07

Yrttiviinat, jos niitä kaapista löytyy. Underberg paras, mutta Fernet-Branca, Unicum tai Jägermaister ajaa saman asian. Ja 2 cl riittää, ei tarvii vetää kännejä.

Mulla on aina Underbergiä kaapissa, siltä varalta että maha kerää ilmaa, kiertää, sattuu tmv. tarvii ottaa ehkä neljä kertaa vuodessa, mutta auttaa ihan vartissa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.11.24 21:32:02

Pitäisikin hommata jotain noista viinoista. Moni sanonut että hyvä konsti on ottaa ryypyt. Nenästä on ehkä pakko pitää kiinni mutta jos alas saa niin auttaa :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   11.11.24 21:37:08

Ainakin kuukautiskipuihin auttaa huikka tai pari viinapullosta, tehoaa paremmin kuin mitkään särkylääkkeet.

Likööritkin toimivat hyvin. Lievittävät kipua, ja ovat sen verran makeita ettei tarvitse pitää nenästä kiinni ja irvistellä kun nielaisee.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.11.24 21:37:46

Vatsassa vok olla muitakin kipuja kuin vatsatauti. Vatsassa voi oireilla haima, sappi, maksa, ibd, munasarjat, kohtu, umpilisäke, kasvaimet you name it...

Päivämäärä:   11.11.24 21:49:18

Suihku, jogurtti.

Lähettäjä: prööt 
Päivämäärä:   11.11.24 22:04:32

Hitsi vie, nyt onkin hyvä syy lähteä Alkoon :D Ei löydy viinoja eikä liköörejä nyt kotoa. Mutta nyt muistan, että yrttiviinojen nimeen moni vannoo. Mulle on juotettu laivalla Jekkua, kun tulin merisairaaksi, ja se kyllä tehosi pahoinvointiin.

Ja mitä tulee yrttiteehen, niin kiitos, pidän mielessä. Nyt en yötä vasten halua enempää juoda, ettei tarvi vessassa juosta.

Mulla oli päivällä laitetut chian siemenet likoamassa, join geelin joku aika sitten ja enin kipu hellitti. On vielä kipeä, mutta ehkä antaa jo nukkua. Kylmähoitoa vielä mietin, josko tarkenisi.

Ja tosiaan, muistakaa käsihygienia! Olen aina ollut kova pesemään käsiä, nyt se on tehostunut. Sormia imeskellään sitten vain kotioloissa ;)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.11.24 03:36:13

Litalgin, mutta tarvitsee reseptin.

Lähettäjä: Hmm. 
Päivämäärä:   13.11.24 11:49:27

Gaviscon

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.11.24 12:30:44

"Litalgin, mutta tarvitsee reseptin."

Vedetty markkinoilta.. oli kyllä hyvä !

Päivämäärä:   13.11.24 14:05:25

Ehkä kannattaa paikallistaa kipu ensin, onko ylävatsa, alavatsa, keskellä, toispuoleinen. Äkillinen ja paha kipu pitäisi olla syy hakeutua lääkäriin, ellei tunnista esimerkiksi kuukautiskivuksi. Ylävatsakipuna voi oireilla mm. sappirakko, sappikivet. Oikealla puolella alhaalla umpisuoli. Keskellä alhaalla virtsarakko.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.11.24 16:26:07

Rela-maitohappobakteerivalmistetta voi kokeilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.