Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuparikierukka

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.11.24 20:07:26

Synnyttänyt ja mietteissä kuparikierukka.
Sanotaan että kuukautiset runsastuu,minulla 5pnä kesto ja siteitä vaihdan n3krt päivässä,eikö vuoto oli normaalia silloin?

Re: Kuparikierukka

Lähettäjä: Jutta 
Päivämäärä:   11.11.24 21:08:44

Mulla tulee kuparikierukan laitosta kohta vuosi täyteen. Menkat ennen kierukkaa kestivät 4-5 päivää ja kahtena ekana päivänä piti sidettä vaihtaa n 3x ja muina päivinä pärjäsi pikkuhousunsuojilla, vuoto oli lähes sellaista tiputtelua. Kierukan laiton jälkeen pari ekaa kiertoa olivat pituudeltaan vain 25 päivää. Kuukautiset ovat 7 päivää pitkät joista 3. ja 4. vuotopäivä ovat sellaisia että sidettä täytyy vaihtaa 4-5x pvä ja vessassa käydessä veri välillä oikein lorisee pönttöön. Mutta ei ole ollut mitään ohivuotamisen tai sotkun vaaraa kuitenkaan. Ekat 2 pvää vuoto on niukempaa mutta aika kivulias olo noin muuten. Joudun ottamaan 600mg buranan+ 1g panadolin 2x pvä. Kahden ekan päivän jälkeen kipuja ei enää ole. Vikat vuotopäivät saa sidettä vaihtaa aika lailla sen 3x pvä. Parin ekan kuukauden jälkeen kierto alkoi pidentyä kohti normaalia. Nyt se on 29 päivää aika tarkalleen. Olen tykännyt

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   11.11.24 21:17:01

Pientä vuotoa monta päivää, päivät 5 ja 6 runsaampaa vuotoa, sama kuin yllä kerrottu.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.11.24 21:18:22

Olen tykännyt. Ei mitään haittoja. Alkuun oli normaalia runsaammat ja pidemmät kuukautiset (7 vrk) mutta suht nopeasti tasoittui ja nyt tavallinen 4 päivää, joista eka ja vika vuotopäivä on tiputusta. Kuukautiskivut yllättäen poistuivat oikeastaan kokonaan. Käytän kuukuppia.

Lähettäjä: Emu 
Päivämäärä:   12.11.24 13:31:09

Kierukan laitoista ensimmäiset 6 kk olivat todella tukalia kun vuoto oli ihan järkyttävän runsasta ja kivut todella kovia, ei auttanut mitkään särkylääkkeet. Tuon jälkeen kuitenkin palautuivat melko normaaleiksi, kivut vähäiset ja vain pari päivää runsasta vuotoa, muuten normaalia. Mietin kuitenkin kuparikierukan poistamista kun ferritiini jatkuvasti matala eikä meinaa nousta rautakuureista huolimatta.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   12.11.24 14:19:28

itsellä jo yli 20 vuotta olllut käytössä. Ei mitään hankaluutta alun jälkeen.

Lähettäjä: kana 
Päivämäärä:   12.11.24 16:58:24

Hyvä kokemus omalla kohdalla. Laitto ei sattunut ja samana päivänä kouluvalmennukseen eikä tuntunut miltään. Ei yllätysraskauksia, eli hyvä ehkäisy! Vuodot samat kuin ilman kierukkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 17:44:43

Harkitse myös gynefix. Sen ei pitäsi lisätä vuodon määrää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.11.24 16:34:06

Kiitos vastauksista:)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.