Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kestää epävarmuus (saattohoito)

Lähettäjä: lanttu 
Päivämäärä:   11.11.24 20:04:39

Miten olette pysyneet kiinni arjessa kun vanhempi on joutunut saattohoitoon? Tämä epävarmuus ettei tiedä onko viikko vai kuukausia nakertaa eikä ruoka maistu, ennen kivat asiat ei tunnu miltään ja ajatus aina menee sinne loppuun. Haluaisin kaikesta huolimatta keskittyä tähän ja nyt.

Re: Miten kestää epävarmuus (saattohoito)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 20:16:35

Alkushokin jälkeen se yleensä helpottaa.

Lähettäjä: Mötkö 
Päivämäärä:   11.11.24 20:19:40

Se on yritettävä vaan elää hetki kerrallaan. Kohdata asiat sitä mukaa kun ne tulevat vastaan. Oli tosi raskasta aikaa, oma perhe piti kyllä jotenkin arjessa kiinni ettei ihan vajonnut synkkään syöveriin.

Voimia sinulle tilanteeseen, elin samaa vuosi sitten.

Lähettäjä: MaaRit 
Päivämäärä:   11.11.24 20:21:59

Tämän saman käyny läpi isän että äidin kanssa :(
Raskasta,hyvin hyvin raskasta aikaa.
Mutta sen kanssa oli vaan opittava elämään. Voimia!

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   11.11.24 21:07:53

Voimia <3 vietä aikaa läheisesi kanssa nyt niin paljon kuin voit. Itse olin samassa tilanteessa viime kesänä. Virallinen päätös saattohoidosta tehtiin maanantaina, ja läheiseni menehtyi seuraavana viikonloppuna. Itse koin, että siinä ehti käsitellä asian. Loppu oli tavallaan helpotus.

Muista tehdä kuitenkin myös kivoja asioita. Itse kävin tuon viikon aikana mm
elokuvissa lasteni kanssa. Tuli tarpeeseen, että sai hetkeksi ajatukset pois kuolemasta.

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   11.11.24 22:32:31

Jos saattohoitopäätös on tehty, ei siinä yleensä kauan enää mene. Saattohoitopäätökset tehdään näin ammattilaisen silmin yleensä jopa myöhään. Tämä toki riippuu myös lääkäristä. Saattohoitopäätös on siis hyvä päätös, vaikkakin omaisille raskas. Voimia tilanteeseen ja asian käsittelyyn.

Kysy rohkeasti häntä hoitavilta mieltä askarruttavista asioista. Siellä ollaan myös omaisia varten.

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   11.11.24 22:53:48

Minäkin luulen, että aikaa ei ole kovin paljoa. Kysy millaista hoitoa saa ja miltä vaikuttaa. Eihän ne mitään ennusteita anna mutta, jos esim.läälkeitä jätetään pois, kun ei pysty nielemään, on kipupumppua, nukkuu paljon jne.niin... Muista, että et voi 24/7 nyt vain kuitenkaan odottaa. Yritä tehdä myös sellaisia normaaleja asioita mistä pidät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.