Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia BoT-kaulurista?

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   11.11.24 19:37:20

Niska- ja selkävaivaisena tätinä bongasin botin mallistosta tuollaisen kaulurin, jossa se kangas jatkuu sekä edessä että takana kivan pitkälle.
Löytyykö täältä joku jolla olisi kokemusta tuosta? Vähentääkö niskajumia tai hartioiden kireyttä kylmillä keleillä?
Saa toki mielellään suositella jos on tiedossa jokin toinen vaihtoehto!

Re: Kokemuksia BoT-kaulurista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.11.24 19:41:01

Ei se ihmeitä tee. Tykkään itse enemmän kapsaisiinipitoisesta lämpölinimentistä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.11.24 19:41:29

Mulla ei auttanut yhtään mitään! Purentakaiskot auttoi sen sijaan paljon paremmin, eli syy niskojen kireyteen kannattaa selvittää!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 19:43:23

Juu tuo on ollut käytössä n. 10 vuotta, käytän koko valveillaoloajan syyskuusta huhtikuulle, ja oikein huonoina aikoina öisinkin. :) Ei siinä mitään taikaa ole, mutta kun omat niskani ei vetoa kestää yhtään, niin ilman ei pärjää.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   11.11.24 20:07:13

Olen käyttänyt jo vuosia syksystä kevääseen öisin. Mulla on makuuhuone aika viileä ja herään niska jumissa, jos ei ole yöllä ollut joko tuo tai korkeakauluksinen poolopaita päällä. Ja en siis usko että olisi pakko olla juuri bot, kunhan on jotain lisälämmikettä niskaan ja hartioille. Talvipakkasilla olen käyttänyt myös ulkoillessa, toimii siinäkin oikein hyvin.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   11.11.24 21:10:31

En pystynyt käyttämään ollenkaan. Mulla on niska ja hartiat aina umpijumissa ja kärsin vaikeista päänsäryistä. Kun laitoin tuon kaulurin niin ilmeisesti lähti veri edes auttavasti kiertämään niin tuli kauhea päänsärky. Loppui aina heti kun otin kaulurin pois.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.11.24 22:27:27

Käytän, toimii, tykkään!

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   12.11.24 15:31:47

Minä käytän myös ja tykkään.

Lähettäjä: Nata 
Päivämäärä:   12.11.24 20:51:26

Mulla on sellainen edestä kiinnitettävä Bot niskan lämmitin. Pidin töissä kun niska kipeytyi. Auttoi. Mutta enemmän auttoi kun ilmastointia säädettiin ja työpiste siirrettiin pois ilmastointilaitteiden alta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.24 21:00:40

Mulla on se paksumpi versio, joka kiinnitetään edestä tarroilla. On ihan pakollinen apuri syksystä kevääseen. Käytän joka päivä, jos en käytä niin niska lyö aivan jumiin ja aurallinen migreeni on 100% varma.

On vähentänyt migreenejä merkittävästi. Mulla niskan jäykkyys johtuu olkapäiden nivelrikosta.

Sanottakoon vielä että osa valmistajan höpötyksistä on huuhaata, teho perustuu puhtaasti lämpöön. Ei ole mikään ihmeparantaja, mutta kroonisiin vaivoihin lämpö on just se mitä tarvitaan.

Lähettäjä: Cheyenne 
Päivämäärä:   12.11.24 21:07:00

Käytän syksystä kevääseen varsinkin tallihommissa, joissa helposti tulee lämmin kunnon toppavaatteissa, mutta niska ei kestä yhtään vetoa, niin pitää niskahartia seudun lämpimänä, vaikka muuten olisikin kevyemmin päällä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.11.24 23:49:17

Onhan siinä se kiva lämmittävä vaikutus jonka vuoksi käytössä. Ei se tosin jumeihin auttanut.

Lähettäjä: käyttäjä 
Päivämäärä:   13.11.24 07:39:34

Mulla on ollut se jo varmaan 10 vuotta eikä ole mennyt pesuissa miksikään. Sopivan mallinen ja ihana kun menee selkään pitkälle. Ominaisuudet on kyllä varmaan hävinneet ajat sitten mutta edelleen käytän

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   13.11.24 08:21:27

"teho perustuu puhtaasti lämpöön. Ei ole mikään ihmeparantaja, mutta kroonisiin vaivoihin lämpö on just se mitä tarvitaan."

Näin mäkin pitkälti ajattelen ja meillä on näitä paljon kaulurin lisäksi käytössä, ihan koska muotoilu hyvä ja toimiva + se lämmön vaikutus.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   13.11.24 08:27:35

Mä ostin juuri tallikäyttöön tuon kaulurin, mutta vielä ei ole käyttökokemuksia. Tuubihuivi ei tunnu ajavan asiaa ja itse tehty villainen kauluri taas on liian paksu ratsastukseen.

Mutta pidempään ollut käytössä kotona etätyössä tuo muidenkin mainitsema edestä kiinnitettävä niskasuoja. Lisäksi suosittelen BOT-teippiä! Itsellä auttaa siihen, jos hartiat pääsee menemään jostain syystä niin kipeiksi, että ihan särkee, niin kun laittaa teipit kipeään kohtaan esim. pariksi päiväksi. Kaikilla ei tosin kuulemma toimi, esim. kaverini ei huomannut juurikaan apua teipistä.

Itsellä muutenkin hyviä kokemuksia BOT:ista, mutta en tiedä onko sitten jotain lumevaikutusta vai tiedettä :) Mutta ei kai sillä niin väliä, jos niistä saa kuitenkin helpotusta omaa elämään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.11.24 11:16:14

Puuilossa olikin puoleen hintaan bot-tuotteet, onko kokemuksia selkä tuesta? Toimiikohan, sen hain ja pari kauluria.

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   13.11.24 12:20:02

Minulla myös käytössä sisällä edestä kiinnitettävä niskasuoja. Kärsin kaularangan nivelrikosta / kulumasta, joka jumittaa niska-hartiaseudun lihasten lisäksi kallonpohjan lihakset. Niskasuoja on mulle riittämätön ja liian kuuma ulkoiluun. Ulkoillessa käytän aina kylmillä keleillä (eli heti kun "tuntuu kuin"-lukema menee miinukselle) merinovillaista kypärämyssyä. Enkä riisu sitä ratsastuksen jälkeen ennen kuin menen sisälle lämpimään.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   13.11.24 12:38:34

No se auttaa just niin hyvin kuin lämmin ja tiivis kangas nyt auttaa. Käytän maastossa ja pitää ihanasti viiman poissa. Eihän tuommoinen kangasriepu, vaikka laadukas onkin, voi tietenkään olla tavallista lämmikettä kummempi.

Lähettäjä: ./. 
Päivämäärä:   13.11.24 14:31:28

Mulla on sekä Botin kauluri että niskanlämmitin. Kauluri on tallilla ja ulkoillessa käytössä joka päivä syksystä kevääseen ja niskanlämmitin "sisäkäytössä" jos niska on erityisen jumissa. Niska-hartiaongelmaisen pelastus!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.