Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pankin vaihtaminen

Lähettäjä: Pois Nordeasta 
Päivämäärä:   11.11.24 15:46:10

Nordean toiminta mennyt niin epävakaaksi, että edessä on pankin vaihto. S-Pankki on yksi vaihtoehto, puolison nimissä s-etutili siellä jo, mutta muutkin kiinnostavat.
Mukana siirtyisi kaksi vanhaa lainaa.

Suositelkaa.

Re: Pankin vaihtaminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 15:52:13

"Mukana siirtyisi kaksi vanhaa lainaa."

Nämä ei varsinaisesti siirry vaan neuvottelet nämä lainat uusiksi uuden pankin kanssa.

Pankin vaihto on vähän sellainen homma, että se pitää jokaisen hoitaa itse ja löytää itselleen se paras ja toimivin vaihtoehto. Se mikä toimii naapurin Mirkkulille ei välttämättä toimi sulle. Tai sinä et saa yhtä hyvää lainatarjousta kuin joku toinen on saanut.

Mutta oma vinkkini olisi, että en edes miettisi noita pienempiä pankkeja. Jos Nordea ei toimi, niin mun valinta olisi OP. Itseasiassa olisin vaihtanut jo, mutta tiedän ettei yksikään pankki anna mulle enää lainaa noin hyvillä ehdoilla niin nordean kanssa olen naimisissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.24 15:53:33

Nordeaa halvempaa lainanantajaa ei helposti löydä, nyt kun Danskellakin on asuntolainakamppanja loppunut. OP:lla on aika hyvä bonusjärjestelmä, joka voi olla edullinen vaikka lainaehdot olisivat hitusen kalliimmat. Etenkin jos on samassa talossa vakuutuksia. Ellei bonusehdot vakuutuksista juuri muuttuneet, en ole seurannut.

Lähettäjä: Kilpailuta 
Päivämäärä:   11.11.24 15:53:48

Kannattaa kilpailuttaa pankit. Lainaehdot voivat olla hyvinkin erilaiset eri pankeissa.

Nostatteko käteistä automaatista? Jos käytätte Otto-automaattia, kannattaa valita pankki, joka omistaa osan Otosta (S-pankki ei taida omistaa), jolloin rahan nostamisesta ei mene erillistä veloitusta. Jos käytätte Nostoa, niin kannattaa valita pankki, joka omistaa osan Nostosta.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   11.11.24 16:39:30

S-pankin tililtä voi nostaa kassalta, Prisma. Ei tarvita mitään automaattia :)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   11.11.24 17:21:01

Meillä vaihdettiin nordeasta OP:hen seitsemän vuotta sitten. Tuli kans mitta täyteen sitä nordean sekoilua. Eivät mm. pitäneet kiinni kirjallisesti sovituista asioista ja sen takia olin vähällä joutua vaikeuksiin kun en tiennyt että muutoksia oli tehty vastoin sitä mitä oli sovittu eikä muutoksista edes ilmoitettu minulle millään tavalla.

Siirryttiin OP.hen ja saatiin nopealla aikataululla lainaneuvottelut järjestettyä ja myös haluamamme laina. Ei ole ollut mitään moitittavaa ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Sivumennen sanottuna, saatiin OP:lta paremmat lainaehdotkin kuin nordealla.

Lähettäjä: Miuku 
Päivämäärä:   11.11.24 17:36:01

No, mulla vähän toisenlainen kokemus OP:sta.
Jouduttiin tekemään kantelu finanssivalvontaan asti.
Sitten kas kummaa, hoitivat päivässä asian.

Päivämäärä:   11.11.24 18:09:15

OP:sta kuuluu juttuja laidasta laitaan, onko mahdollisesti alueellisia toimintatapoja?

Vakuutukset on muualla, ja lainat eivät ole varsinaisesti asuntolainoja vaan liittyvät muuhun, asunto on maksettu. Nordeaan on ajauduttu 90-luvulla eri reittejä tahtomattamme, minä reittiä aluesäästöpankki > Kop > Merita, puoliso muistaakseni Kopista suoraan. Nordeankin palvelut toimivat hyvin vielä 15 vuotta sitten, kun oli henkilökohtaiset pankkineuvojat, mutta nykyinen asioidenhoitamistapa Nordealla on aivan kelvotonta.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   11.11.24 18:14:15

Kyllä sun pitää itse kartoittaa vaihtoehdot omien varojen ja velkojen mukaan. Kukaan ei pysty sanomaan mikä sinulle on oikea valinta.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   11.11.24 18:15:12

Mikä vika on Nordeassa? Vika on näissä kansalaisissa jotka eivät hoida koti laitteidensa tietoturvaa kohdalleen. Hakkerit käyttävät niitä kyberhyökkäyksiin.

Päivämäärä:   11.11.24 19:20:45

Kiitos moitteista, mutta meillä on tietoturvat kunnossa, hoidamme myös sukulaistemme laitteiden ajantasaisuudet.

Emme juurikaan nosta käteistä, vaan käytännössä kaiken maksamme kortilla. Olen viimeksi nostanut käteistä elokuussa.

Pyydänkin teiltä _suosituksia_ , missä pankissa olette kokeneet homman toimivan. Tuttavan Nordean netti- ja mobiilipankki oli jumissa parin viikon ajan tässä syksyllä, yleisesti tilejä katoili näkyvistä joku vuosi sitten ja mm. minulla ei edelleenkään näy toinen lainoistamme, vaikka asiasta on huomautettu, muistutettu ja säädetty vuosia. Joskus tuollainen viikkojen katkos pankkipalveluissa voi olla kriittinen.

Puoliso on kallellaan S-pankkiin, eli sitten olisi kaikki samassa pankissa, mutta itse pitäisin mielelläni kahden pankin "loukun", jos joku Nordeaa toimivampi astuisi esiin. Siksipä kiinnostaa nuo muut pankit myös. OP, Danske, ehkä OmaSäästöpankki. Eräässä yhdistyksessä päädyttiin tuohon OmaSäästöpankkiin.

Päivämäärä:   11.11.24 19:25:38

Danske Bank

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 19:43:47

” Pyydänkin teiltä _suosituksia_ , missä pankissa olette kokeneet homman toimivan. ”

Mulla on Nordea toiminut. Vaihdoin vuosi sitten asiakkaaksi. Joskus ei pääse verkkopankkiin, mutta eipä sinne tarvi mulla päivittäin päästä.

Päivämäärä:   11.11.24 19:45:15

Voittajan valinta on Nordea–Danske-kombo.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 20:50:24

Työn takia tulee seurattua varsin läheltä eri pankkien toimintaa. OP-ryhmän pankeissa on paljon eroja eri pankkien välillä. Nordean kanssa on vähän päästä ongelmia. POP-pankit on vaikuttaneet melko toimivilta ja S-Pankki toimii kuin junan vessa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.11.24 21:34:46

Todennäköisesti pankin vaihto ei auta, jos haluaa näitä viime aikaisia ongelmia karkuun. Aivan varmasti nämä ongelmat tulee kaikkien pankkien ongelmaksi ja voi olla, että jopa samaan aikaan.

Itse oon aina ollut tyytyväinen Nordean asiakas, mutta jos olisin vaihtamassa niin valinta olisi Danske. OP ei olisi ikinä vaihtoehto, mutta johtuu vakuutusyhtiöön liittyvistä huonoista kokemuksista. Jos teillä se S-Pankki jo on, niin ehdottomasti näinä aikoina siihen rinnalle toinen pankki eikä kaikkea keskitettynä yhteen.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   11.11.24 21:43:47

Kokemusta on Op, S-pankki ja Nordea. Nordea näistä paras ja S-pankki huonoin. Muista en tiedä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.