Lähettäjä: Sösö
Päivämäärä: 11.11.24 14:40:52
Jos menet töihin ja työtä tehdään läsnä, niin sitä kautta voi ystävystyä. Muuten voi olla hankalaa. Lisäksi jos opiskelet jotain niin että opintoja on läsnäolona, niin siitä saa ehkä myös kavereita. Ihan vaikka joku kansalaisopiston kurssikin.
Tai sitten ei.
Minä tulen toimeen ihmisten kanssa ja minua on ilmeisesti helppo lähestyä, mutta jostain syystä en silti onnistu ystävystymään missään ja kenenkään kanssa. Ehkä hetkeksi saan kaverin, mutta sitten minut suljetaan ulos.
Äitini asuu pikkupaikkakunnalla ja hirvittää, jos minun pitääkin muuttaa sinne hänen omaishoitajakseen. Vaikka olen ollut siellä viikkokausia putkeen, niin olen yksin. Vanhat kaverit ja tutut eivät juurikaan ota mukaan ja uudet tuttavuudetkin ignooraavat.
Olin tuolla pikkupaikkakunnalla kesällä eräissä pihajuhlissa ja vaikka tulin ihan hyvin juttuun, niin oli todella ulkopuolinen olo kun muilla oli parempaa seuraa eikä minun olemassaoloni jaksanut small talkia enempää kiinnostaa. Ja kun seuraavana päivänä olin kuskina hakemassa sieltä siskollani unohtunutta tavaraa, niin kukaan, siis KUKAAN ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota vaikka moikkasin ihmisiä ja koetin jutella heille. Eräs tyyppi tarvitsi kyydin kotiin, mutta kaikki kommunikointi käytiin siskoni kanssa vaikka jokainen tiesi, että minä olen kuskina. Todella kummallinen olo kun minut noin ignoorataan...
En siis haluaisi muuttaa tuonne enkä oikein muuallekaan, kun näin nelikymppisenä lapsettomana sinkkuna on todella vaikea saada ystäviä, kun vanhat ystävätkin kaikkoavat omiin elämiinsä :/
|