Lähettäjä: Skeu
Päivämäärä: 12.11.24 15:24:54
Äiti otti vakuutuksen jo ennen syntymääni. Kaikki ei mennyt hyvin. Synnyin keskosena, 4 vk teholla ja 2 vk vastasyntyneiden osastolla. Oli tarvetta ravata lääkärillä ja ties missä fysioterapeutilla.
Kun täytin 2 vuotta, vakuutusyhtiö irtisanoi vakuutukseni yksipuolisella päätöksellä. Tulin kuulemma heille liian kalliiksi.
Uuden vakuutuksen sain ottaa vasta kun täytin 18 vuotta. Ja siitä on tietenkin suljettu ulkopuolelle kaikki mitä olen oireillut, sairastanut tai tarvinnut siihenastisen elämäni aikana. Mutta jotain se sentään korvaa, joten on minulla jokin vakuutus. Nyt olen 40 v ja aina välillä on joku eri vakuutusyhtiö soitellut ja kosinut asiakkaaksi, ja olen vain neutraalisti kysynyt että millä tavalla heidän vakuutuksensa olisi parempi. Olen esittänyt vaihtamisen ehdoksi, että heidän vakuutuksensa korvaa sitten aivan kaiken mitä nykyinen vakuutukseni ei korvaa eikä mitään jätetä korvaamatta vain siksi, että minulla on siitä terveydenhuollon papereissa merkintä joskus aiemmin.
Vastauksena on ollut vaivaantunutta mutinaa, että ei tuollaista voida luvata ja ei se kyllä noin mene, ja silti koetettu sössöttää, että kyllä meidän vakuutus olisi parempi kuin nykyinen vakuutukseni. Kun pyydän kertomaan esimerkkejä, ei niitä keksitä ainuttakaan, mutta silti hoetaan, että kyllä meidän vakuutus on parempi. Ööö...?
Eli onnekkaita ovat ne, jotka vakuutuksen saavat ja joilla se jotain jopa korvaakin niin, että sen turvin ei tarvitse julkista puolta käyttää. Minä en ole montaa kertaa vakuutustani käyttänyt, koska on tullut halvemmaksi mennä julkiselle. En kuitenkaan uskalla sitä irtisanoakaan, koska sitten olisin pulassa, jos sitä tarvitsisin...
|