Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovulaatiokipu alkanut yhtäkkiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 08:22:45

Minulla on nyt päivän-parin ajan jomottanut alavatsaa samaan tapaan kuin menkkakivuissa, mutta ne eivät ole nyt ajankohtainen asia. Katsoin kalenteria ja tajusin, että kyseessä on pakko olla ovulaatiokipu.

En muista koskaan aiemmin kokeneeni tällaista ja olen kuitenkin yli kolmekymppinen. Joudun kohta ottamaan särkylääkkeen, ja sitä en joudu ottamaan usein edes kuukautisten aikaan.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla kokemuksia: onko jollekulle tullut ovulaatiokipuja vasta näin myöhemmällä iällä? Kierrossa tai esimerkiksi kuukautiskipujen määrässä ei ole tapahtunut mitään muutosta vuosien varrella.
Pitääkö nyt huolestua, että munasarjani huutelevat viimeisen käyttöpäivän lähestyvän vai mistä tässä voisi olla kyse?

Re: Ovulaatiokipu alkanut yhtäkkiä

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.11.24 08:25:29

Minulle tuli nelikymppisenä, kun lopetin pillerit. En muista, että olisi ollut nuorena ennen pillereiden aloitusta.

Päivämäärä:   11.11.24 08:27:39

Mulla sama ja oon 30v.

Päivämäärä:   11.11.24 08:29:55

”Minulle tuli nelikymppisenä, kun lopetin pillerit. En muista, että olisi ollut nuorena ennen pillereiden aloitusta.”

Kiinnostavaa! Ilmeisesti voi siis alkaa myöhemminkin.

Aloittajana lisään vielä:

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä esim. kierukkaa, en ole ollut raskaana enkä synnyttänyt.

Lueskelin, että endometrioosi voisi joskus aiheuttaa tai pahentaa kipuja, mutta luulisin, että silloin myös kuukautiseni olisivat hyvin kivuliaat, mitä ne siis eivät ole.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.11.24 08:39:00

Mulla ovulaatiokipu oli pistemäinen tuntemus munasarjan kohdalla. Siitä tiesi miltä puolelta munasolu irtoaa. Se ei kestänyt useita päiviä, ennemminkin tunteja. Ei myöskään alavatsakipua ja mulla on endo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.24 09:11:36

Minulla on tuota samaa ilmestynyt nyt 31 vuotiaana. Ihmetellyt et onko jokin pielessä, mutta ei toistaiseksi ole mitään muita oireita tullut. 3 lasta minulla ja hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä vuosiin. Säännöllisissä papa kokeissa olen käynyt.

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   11.11.24 09:28:14

Tuttua. Alkoi selvästi n:30v kun olin lapset jo tehnyt ja edelleen näin esivaihdevuosien aikaa tuntuu selvästi. Joskus kestää muutaman tunnin joskus vuorokauden,silloin joutuu ottamaan särkylääkkeen. Kaikki tärinä tuntuu silloin pahalta ja ajavatsa jotenkin turvonneelta/täydeltä.Ja tosiaan tiedän kyllä kummalta puolelta ovuloin,senverran sattuu.Mutta kun loppuu niin tunne häviää,menkkoihin saakka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.