Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kierukan poisto

Lähettäjä: Nimetönnä 
Päivämäärä:   11.11.24 07:50:48

Kierukan poisto olisi edessä ja haluaisin kuulla kokemuksia millainen tapahtumasarja on edessä. Käytännössä siis miten paljon sattuu ja kannattaisiko siihen pyytää puudutus?
Kierukan asennuksesta en tiedä mitään, koska kierukka on asennettu nukutuksessa muun toimenpiteen yhteydessä. Tosin laitto ilman nukutusta ei olisi todennäköisesti edes onnistunut anatomisista syistä johtuen.

Re: Kierukan poisto

Lähettäjä: Eipaha 
Päivämäärä:   11.11.24 08:05:02

Eihän se mukavalle tunnu, mutta kyllä siitä hengissä selviää. Nopeaahan se ohi on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 08:09:25

Ei tuntunut miltään ja kesti sekuntin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 08:13:23

Onko muita joilla langaton on hävinneet, miten poisto sujui? Itsellä poisto edessä ja langat lyhennetty ja hävinneet näkyvistä vuosia sitten. Kieltäydyin terkkarista joka olisi sokkona halunnut pihdeillä ronkkia ja odotan aikaa gynelle.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   11.11.24 09:28:28

Ainakin itsellä oli tosi helppo toimenpide. Sattui saman verran kuin joku papa-koe. Eli nippaisi epämukavasti pari sekuntia ja sitten se olikin jo ohi. Jälkikäteen tuntui vähän epämukavalta hetken, mutta ei voi edes puhua kivusta.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   11.11.24 09:29:09

Asennus oli karmeaa, poisto ei tuntunut missään.

Lähettäjä: Kokenut 
Päivämäärä:   11.11.24 09:32:10

Nopea toimenpide, itselleni tosi kivulias kyllä. Mutta sen sietää, koska se kestää vain muutaman sekunnin.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   11.11.24 09:59:26

En edes tajunnut, että kierukka oli jo ulkona. Eli ei tuntunut yhtään miltään. Laitto sattui saatanasti.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   11.11.24 10:39:42

Poisto ei tunnu miltää, jos langat on näkyvissä.

Mulla on tosi pieni ja pistemäinen kohdunkaula, ja joudutaan aina puuduttamaan kierukan vaihdon yhteydessä. Silti se poisto ei tunnu miltään ilman puudutustakaan.

Kohdunkaulan laajentaminen on sitten kamalaa hommaa puudutuksesta huolimatta. Ei meinaa millään saada tarpeeksi laajaksi, ja koskee ihan helkkaristi.

Ekalla kerralla kierukan langat oli leikattu liian lyhyeksi, ja ne olivat vetäytyneet kohtuun. Gyne ei meinannut millään saada kerralla kummastakin kiinni, kalasti niitä varmaan puoli tuntia. Mä olin aivan hiestä märkä kivusta, ja gyne ihan vaan siitä tekemisen tuskasta :D Seuraavan lankoja ei paljon lyhennelty, ja sitten onkin mennyt ihan hyvin.

Yksityinen gyne, joten ei johdu siitä, etteikö noita paljon asentelisi.

Päivämäärä:   11.11.24 10:43:04

-, minulla oli langat hukassa. Terkkari ensin yritti muutaman kerran niitä ronkkia, mutta totesi, ettei tulehdusriskin takia uskalla enempää kaivella. Viereisestä huoneesta onneksi vapautui sattumalta lääkäri, joka sitten ultran avulla etsi langat. Epämiellyttävää oli, mutta ei niin kivuliasta kuin asennus aikoinaan. Nytkin laitettiin samalla uusi ja se tuntunut enää miltään.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.11.24 16:20:20

Olen synnyttämätön ja aikoinaan asennus sattui aivan s**tanasti, vaikka ennakkoajatuksiakaan ei ollut. Langat ei ole tunnusteltavissa. Mua pelottaa poisto jo valmiiksi, mutta kiva lukea täältä, että ei aina ole niin paha..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 16:27:17

Nykäsin itse kierukan pois. Ei tuntunut missään :D

Päivämäärä:   11.11.24 16:30:33

Minulla oli langat kateissa ja vetäytyneet todella syvälle. Hoitaja ja lääkäri yrittivät ronkkia lankoja esille 45 MINUUTTIA. Enkä liioittele ajan kanssa, koska katsoin kelloa vähän väliä. Sattui aivan sietämättömästi, kylmä hiki valui ja lopulta tärisin kivusta. Lopulta saivat otteen langoista ja kierukka riuhtaistiin pihalle. Langat olivat kertyneet kierukan ympärille ja lankojen päät olivat ihan rullalla T-haaran luona. Eläessäni en ole kokenut sellaista kipua. Laitettiin uusi kierukka heti, mutta yhdyntä ei tullut kuuloonkaan kahteen viikkoon, koska kohdun suu oli niin arka.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   11.11.24 17:15:40

Miksi te naiset suostutte edelleen kierukan laittoon? Netti on pullollaan tietoa, että se sattuu aivan helkkaristi ja tuloksena on yleensä runsaat ja kivuliaat kuukautiset.

Lähettäjä: YY 
Päivämäärä:   11.11.24 17:23:12

Ei kannata olla Muhvi tollanen pullamössö, ja varsinkaan uskoa kaikkea mitä netistä löytyy.
Kierukka laitto oli epämukavaa, mutta ei sattunut. Ja kierukan ansiosta 6v ilman menkkoja (jotka on kipeät ja runsaat). Eli täysin päinvastoin mitä ”faktaa” olet netistä lukenut.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   11.11.24 17:29:32

Oletko YY sitä mieltä, että nämä lukuisat tässäkin topikissa kipua valittavat ovat väärässä? :D Ja koska SINUA ei niin paljon sattunut (eli otoksesi on yksi henkilö), se tarkoittaa, että muiden sanomiset ovat fake news ja sinun on totta? Juuh.

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   11.11.24 18:39:57

Ei tuntunut yhtään miltään poisto. Kuin papanäyte.

Laitto kyllä sattui niin että oli pakko istua jonkin aikaa ennen kun pystyin ajamaan autoa. Vatsanpeitteet kivusta hiessä ja paha olo.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   11.11.24 18:50:12

En edes huomannut poistoa, vaikka sen suoritti pikkupaikkakunnan viisikymppinen hoitsu, joka mainitsi ennen toimenpidettä ettei ole poistanut yhtäkään kierukkaa sitten kouluaikojen. :D

Laitto oli @!#$ä ja papakokeissakin ovat todenneet että kohdunsuu- ja kaula ovat todella ahtaat.

Lähettäjä: Penn 
Päivämäärä:   11.11.24 19:02:22

Mulla sattuu pelkkä papakoekin niin helvetisti, että gyne oli sitä mieltä, ettei lähde mitään kierukkaa asentamaan, vasn pillerit parempi. Vuodan siis neljä päivää verta papakokeen oton jälkeen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.11.24 19:15:23

Muovilla on kyllä erikoinen internet. Meikäläisen internet kun sanoo, että suurimmalla osalla hormonikierukkaa käyttävistä naisista vuoto on niukkaa tai jää kokonaan pois. Joillakin naisilla voi aiheuttaa lisääntynyttä vuotoa. Esimerkiksi itse tässä 7v ilman kuukautisia ja poisto/vaihto pitäisi sopia.

Laittaminen kyllä koski, koska oli muutakin ongelmaa samalla alueella, tehtiin puuduttamattomana toimenpiteen yhteydessä. Poistosta olen kuullut kaksijakoista kommenttia, enkä ole googlettanut kokemuksia ollenkaan. Epäilen hetkellistä siedettävää kipua, ellei ole jotenkin langat kadonneet tai muuten jumiutunut sinne.

Päivämäärä:   11.11.24 19:23:18

Minua sattui aivan hirveästi, mutta olen kestänyt sen ilomielin jo 3 kertaa. Miksikö? No siksi ettei ole tarvinnut kärsiä menkoista, pms oireista, hormoniaknesta tai pelätä raskautumista15 vuoteen! Nyt auttaa jo vaihdevuosioireisiin estrogeenin rinnalla.

Että niin tyhmä, lääkärien manipuloima ja tossukka minä olen muhvin mielestä.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   11.11.24 19:48:15

Itsellä vaan hiki valu kun menin laitattamaan kierukkaa. Tuttu neuvolantäti oli siinä kanssa ja sano että nyt nipistää. Tuntuhan se, mutta ihan äimänä olin kun sanoi, että nyt on valmis. Siis siinäkö se oli?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   11.11.24 19:51:39

Sen kierukan asennuksen kestää oikein hyvin, kun saa olla ilman menkkoja (yli 15 vuotta jo), tai mitään muutakaan oireita. Aivan loistava kapistus. Nyt pitäisi vielä käydä vaihdattamassa, että saataisiin alkaneet vaihdevuosioireet kuriin. Ei tosiaan tarvitse hormonikorvaushoidossakaan pitää tyhjennysvuotoja, jos on hormonikierukka estämässä kohdun limakalvon paksuuntumista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.