Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuukautisista eroon?

Lähettäjä: Pl 
Päivämäärä:   10.11.24 19:53:25

Onko mahdollista päästä eroon kuukautisista kokonaan ja pysyvästi? En halua lapsia, en tee mitään menkoilla, ne on vaan riesa ja vaiva. Vai menopaussiako tässä vain pitää odotella?

Re: Kuukautisista eroon?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.11.24 19:53:55

Hormonikierukka, kohdunpoisto.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.11.24 19:55:15

Kierukka poisti itsellä menkat, mutta ei toimi kaikilla. Samoin minipillerit saattaa sen tehdä. Epillereissä voi jättää taukoviikot väliin monta kertaa putkeen.

Lähettäjä: 11 
Päivämäärä:   10.11.24 19:58:48

Niin kerro kuitenkin ensin ikäsi.
Minä onnekseni pääsin luonnollista tietä eroon jo 44-vuotiaana. Ja oli ilin päivä minulle. Kaksi kertaa ne kävi vielä 6 kuukauden jölkeen, mutta sitten oli siistiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 20:04:49

Mulla minipillerit lopetti menkat kokonaan. Niin ihana tunne ollu jo monta vuotta kun ei ole vuotoa ollut.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.11.24 21:37:39

No nä syön e-pillereitä kokonaan ilman taukoja.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   10.11.24 21:52:29

E-pillereitä olen syönyt tauotta jo 30 vuotta. Ei vaivaa menkat ollenkaan.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.11.24 23:20:18

Minipillerit

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.24 01:16:09

"Hormonikierukka, kohdunpoisto."

Kohdun limakalvon ablaatio. Saa samoilla spekseillä kuin sterilisaation, koska sehän siinä on menkkojen loppumisen lisäksi tuloksena. (Tosin kohdunulkoisten raskauksien riski on olemassa, ellei käytä ehkäisyä.)
Kohdunpoistoa ei saa, ellei ole laskeumaa tai muuta leikkausta edellyttävää terveydellistä syytä.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   11.11.24 07:05:57

Hormonikierukka vei minulta menkat, 10 vuotta ilman jo, täydellistä.

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   11.11.24 12:01:42

Mulla on kadonnut menkat kun syön gynen kehotuksesta 3 liuskaa E-pillerit putkeen. Siihen väliin yks taukoviikko ja sit taas 3 liuskaa. Tässä nimenomaan ajatuksena oli että vuoto loppuisi ettei endometrioomat kasva.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.11.24 12:11:06

Minä en näytä ainakaan pääsevän niistä eroon edes pillereillä. Ihan max 3 laattaa voi putkeen syödä ja yleensä alkaa menkat puskemaan jo läpi ennen kuin on taukoviikko lähelläkään.
Näissäkin pillereissä on yleisenä haittavaikutuksena menkkojen poisjäänti, mutta kappas vaan ei jäänyt mulla.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.11.24 12:29:45

Pillerit eivät vieneet eivätkä itse asiassa edes hirveän olennaisesti vähentäneet mutta hormokierukalla loppui vuodessa (alusta asti olivat hyvin niukat, käytännössä pikku tiputtelua).

Lähettäjä: allelf 
Päivämäärä:   11.11.24 13:49:12

''Minä en näytä ainakaan pääsevän niistä eroon edes pillereillä. Ihan max 3 laattaa voi putkeen syödä ja yleensä alkaa menkat puskemaan jo läpi ennen kuin on taukoviikko lähelläkään.
Näissäkin pillereissä on yleisenä haittavaikutuksena menkkojen poisjäänti, mutta kappas vaan ei jäänyt mulla.''

- Mulla gyne kehotti tuossa tilanteessa tiputteluvuodon alkaessa 4-5 pv ajan 2 pilleriä päivässä. Loppuu vuoto heti 1 vrk sisällä ja taas menee pitkän aikaa ennen kuin alkaa uudestaan.

Toinen neuvo oli, että voin syödä jo etukäteen esim. kuukauden 4-5 ensimmäistä päivää 2 pilleriä päivässä, niin kuin ennaltaehkäisyksi ettei tiputteluvuoto alkaisi ollenkaan.

Mulla siis endometrioosi, joten on tärkeää pysyä mieluiten kokonaan vuodottomana, ettei endokudos pääse kasvamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 14:07:57

Minipillereitä olen syönyt monta vuotta ihan vain siitä ilosta ettei tule menkkoja. <3

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   11.11.24 14:44:55

Mullakin minipillereiden myötä menkat jääneet useaksi vuodeksi pois, tosin nyt syksyllä oli yhdet kuukautiset, mutta uusia ei ole näkynyt vielä ainakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.