Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras paistinpannu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 11:38:23

Vähiten pohjaanpolttava, mikä? Meinasin vielä sano, että kestävin. Mutta sellainen kestävä murikka taitaa ollakin tuolla kaapissa käyttämättömänä. Eli ei tarvitse olla äidiltä tyttärelle kestävä.

Re: Paras paistinpannu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.24 11:45:36

Valurauta tai teräs. Pohjaan palaminen on käyttäjän virhe, ei pannun.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   10.11.24 12:24:19

Paras ja kestävin on valurauta.

Se nyt ei kuitenkaan sovi ihan jokaisen käsiin.

Omassa keittiössä on 15 vuotta vanha Hackmanin kovanaama, täysin naarmuton ja priimakunnossa (joten käytössä edelleen). Ei valuraudan veikkainen, mutta ei vaadi huoltoakaan - pohjaan pitää polttaa sitten ihan tarkoituksella.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   10.11.24 13:38:19

Hiiliteräs tai valurauta.

Lähettäjä: Parasta en käytä 
Päivämäärä:   10.11.24 14:50:14

Tavallinen Tefal tai Fiskars
Viimeksi ostin jonkun Matti& Maijan Tokmannilta
Hyvin pelittää aikansa ja on hintansa väärti 25- 35 €. Sitten heitän metallinkeräykseen ja ostan taas uuden. Mulla on kaksi käytössä. Aina on joku pannu hyvä.
En tarvitse mitään uutta ikuista. Valurautaiset lojuu kaapissa kun en käytä. Ne on ne ikuiset siellä!

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   10.11.24 15:01:45

Meillä ei Hackmanin kovanaama monta vuotta kestänyt, mutta valurautapannut ovat jatkuvasti käytössä. Ne kestävät lapsenlapsilleni, jos minulla joskus sellaisia on. Munakasta, pyttipannua ja paria muuta paistettavaa varten minäkin tarvitsen toisen pannun, koska ne tarttuvat aika tiiviisti valurautaan.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   10.11.24 15:11:37

Valurautapannu on turhan suurtöinen huollettava, siksi mulla on Swiss Diamond -paistinpannu. Hakkaa kestävyydessään mennen tullen Tefalit ja Fiskarsit. Paljon olen eri merkkejä kokeillut, ja ”pilannut” induktiolieden kanssa. SD paras.

Lähettäjä: Kokkendaali 
Päivämäärä:   10.11.24 16:00:27

Ikeasta löytyi paras. Ostin sisustukseen, mutta kokeilin ja ihan paras.
Paistuu letut ja pihvit.
Täytyy selata, että mikä on pannun nimi. On nääs ihan loistava.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   10.11.24 16:24:56

Ikea ollu kestävin . Nyt jo 3 vuotta käytös eikä viäkää naarmuja.

Päivämäärä:   10.11.24 16:27:44

Oon muuten pannu.

Lähettäjä: pannu 
Päivämäärä:   10.11.24 17:59:06

Laita voita tai muuta ensin pannulle ja kuumenna se ja sitten mitä haluat paistaa. Minulla jauhot ja maitotuotteet käy pohjaan kiinni, täytyy vaan lisäätä rasvaa ja lastalla työntää kiinni jäänyt irti.
Minun halvat paistinpannut on parhaita. Ne on tokmannilta ostettuja Kotikulta pohjassa ja vihreä kädensija. Olen kokeillut tosi kalliita, mutta aianaan menee pinta isoille naarmuille tai palaa tummaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 19:14:07

Paras on valurauta, toiseksi paras hiiliteräs. Olen kokeillut non-stick pannuja laidasta laitaan, niitä parinsadan swiss diamondeja/Jamie olivereita ja sitten ihan halpispannuja, ja tullut tulokseen että kaikki non-stick pannut menee huonoksi parin vuoden käytön jälkeen vaikka hoitaisi kuinka hyvin. Meidän talouteen ostetaan siis nykyään halpispannuja (esim ikeasta) ja vaihdetaan uusiin parin vuoden välein.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   10.11.24 19:26:18

Käytän valurautapannua pelkästään, sopii kaikkeen mitä teen.

Miinuksena vain paino ja se että se on puhdistettava heti kokkailun jälkeen.

Päivämäärä:   10.11.24 20:27:31

"Valurautapannu on turhan suurtöinen huollettava, siksi mulla on Swiss Diamond -paistinpannu."
Sama täällä ja samasta syystä. Plus että valurautapannut ovat painavia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.11.24 22:10:34

"Valurautapannu on turhan suurtöinen huollettava, siksi mulla on Swiss Diamond -paistinpannu."

Siis valurautapannuhan on paras juuri siksi, ettei käyttöönoton jälkeen tarvitse huoltaa ollenkaan, riittää, että käyttää säännöllisesti, jotta on sopivan rasvainen.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   10.11.24 22:17:58

Ällö, niin - riittää että käytät säännöllisesti… jos et käytä, niin valurautapannu ruostuu kyllä. Pienessä taloudessa, jossa ruokaa paistinpannulla laitetaan harvakseltaan, valurautapannu vaatii kyllä ylimääräistä vaivaa :(

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.11.24 22:29:53

::, noh, jos ei edes kuukausittain käytä paistinpannua, niin pidän aika erikoisena, mutta miten vaan. Harvemmassa taitaa olla kodit, jossa pannua käytetään noin harvoin kuin ne, joissa käytetään viikoittain.

Lähettäjä: Austeniitti 
Päivämäärä:   10.11.24 22:52:23

Joku ferriittis-perliittinen hiiliteräspannu on varmaan paras.
Valurautapannu on huono, koska sen hiilipitoisuus on pieni. ;D

Lähettäjä: 456 
Päivämäärä:   10.11.24 22:59:43

Onyx original

Lähettäjä: Austeniitti 
Päivämäärä:   10.11.24 23:04:02

Austeniittinen kuparipannu huutokauppakeisarin, Helin ja Markun nimmareilla on paras. Eikä maksa paljon.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   11.11.24 01:37:48

Ikean 365+ sarjan pannut on kuulemma hyviä. Itsellä vain Hackmanneja ollut. Ovat kestäviä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.