Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä virallinen työsuoritus paperi

Lähettäjä: Kuukku 
Päivämäärä:   10.11.24 10:30:07

Minkälainen paperi ja mistä? Kyseessä kertaluonteinen työsuoritus. Siitä pitäisi tehdä kaiken varaalta ihan virallinen paperi. Vai voiko sen kirjoittaa itse?

Re: Mistä virallinen työsuoritus paperi

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   10.11.24 10:55:33

Ei sitten vihjaa, mihin asiaan se liittyy. Rakentaminen, remontointi, virallinen valitus tai muu asiakirja, sijaisedunvalvoja ... ?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.11.24 11:25:45

Aloittaja var aan tarkoittaa tytodistusta ?, jonka työnanataja tekee ja on lain mukaan velvollnen antamaan.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   10.11.24 12:36:24

Mikä paperi? Sopimus? Työtodistus? Lasku?

Päivämäärä:   10.11.24 12:52:37

Siis kyseessä työsuoritus joka minun pitäisi käydä tekemässä. Suullisesti sovittu jo mutta haluan siitä paperin. Työ kestää noin 6-8h ja matkat vie noin 3h. Jos sillä nyt on väliä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 12:54:34

Tilaus? Pyydä asiakasta lähettämään sähköpostitse sinulle tilaus tuosta työstä, jää mustaa valkoiselle. Tai pyydä maksu etukäteen jos sen saaminen epäilyttää.

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   10.11.24 12:54:42

Kirjoita paperi itse ja molemmat osapuolet allekirjoittavat sen?

Päivämäärä:   10.11.24 13:08:13

En tiedä millä nimellä tuo sopimus on, siksi kysynkin. Työnantaja on hiukan aikaansaamaton asian suhteen, olen kysynyt. Niin ajattelin että homma houtuu helpoiten kun itse tulostan ja kirjoitan paperin ja hän allekirjoittaa sen. Kyseessä kaveri/tuttu niin hänen mielestä ei kai virallinen paperi kovin tärkeä. Minun mielestä taas juuri tuttujen kanssa sopimukset on tärkeitä. Ettei esim palkka jää hoitamatta sovitusti. Koska olen kaveri.

Lähettäjä: Työsoppari 
Päivämäärä:   10.11.24 13:16:39

Ota joku vanha työsopparisi ja muokkaa siitä. Toki sinun pitäisi ensin tietää, että mitä olette sopineet. Maksetaanko sinulle työkorvaus jostain vai ihan palkka tietystä urakasta. Näissä vaihtoehdoissa kun on erilaiset vaatimukset ”työnantajan” ja ”työntekijän” puolelta (lainausmerkeissä, koska nimikkeet riippuvat siitä, mitä olette sopineet).

Jos työn tilaaja on yritys, niin jonkinlaisen tositteen tarvitsee kirjanpitoon (sopimus tai lasku).

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   10.11.24 14:58:16

Työsopimus, johon merkitään työaika, työtehtävä ja palkka. On eri asia, oletko ammattilainen, joka tekee luvanvaraista työtä asentajana eli työnantajakin tarvitsee todistuksen vai käytkö ulkoiluttamassa hevosia. Toisaalta palkan kannalta aivan sama eli paperi on oltava.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 17:26:51

Tottakai sen saa kirjoittaa itse, vaikka käsin ruutupaperille kahtena kappaleena ja on laillisesti yhtä pätevä kunhan sisältö on pätevä.

Suosittelen tekemään kuitenkin koneella, etsi urakkasopimus-nimellä vaikka mallia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.