Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Diy joululahjat, ideoita?

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   10.11.24 10:12:42

Viime vuonna annoin pyykkietikkaa kivassa lasipullossa. Mitä muita vastaavia joululahjoja voisi antaa naapureille, kavereille jne?

Re: Diy joululahjat, ideoita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 10:33:51

Jos sinulla on kynttilänjämiä niin kerää käpyjä, kuivata ne, sulata steariini kattilassa, laita kuiva käpy munakennoon ja kaada steariini päälle. Toimii hyvin sytykkeenä tulisijassa.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   10.11.24 12:41:41

Noi kävyt voisi olla kivoja! Onko muita ideoita?

Näitähän pystyy tekemään kivasti lastenkin kanssa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.24 12:55:27

Riippuu saajasta.

Itse en haluaisi mitään itsetehtyjä mehuja, leivoksia tai hilloja keneltä tahansa. Monilla on todella huono keittiöhygienia ja minulla on allergioita, joten en voi syödä mitä tahansa.

Villasukkia käytän aina, mutta teen niitä itse ja lisäksi käytän pj-kenkiä, joten en kykene pitämään sellaisia villasukkia, joissa on kapea kärki joka puristaa varpaat suppuun.

100 % villalangasta tehdyt lapaset tarvitsisin. On todella hyvät isojen kintaiden alle, toimii ns. kintaiden villavuorena. Saa kintaista ulos tuulettumaan ja helppo pestä toisin kuin koko kintaat, varsinkaan nahkaiset sellaiset.

Jos tykkäät neuloa, niin kysy lahjan saajalta mitä hän tarvitsee ja nimenomaan MILLAISET hän tarvitsee. Minua on monta kertaa ärsyttänyt, kun on pyydetty tekemään jotain ja sitten ei ole kerrottu millaiset. "Mikä tahansa väri käy" ja kun neulon jonkun väriset sukat, niin ensimmäisenä huudetaan ja älistään "EI TUON VÄRISET!!! MIKÄ TAHANSA MUU VÄRI MUTTA EI TUO!!!". Jaa... No etpä sanonut tuota silloin kun väritoiveita ja inhokkeja kysyin...

Heijastinliivistä olen ommellut ranteeseen ja nilkkaan laitettavia heijastimia. Saa otettua käyttöön ilman vaatteiden rei'ittämistä ja pois kun niitä ei tarvitse, niin eivät tipahtele lattialle tai häviä mihinkään.

Lähettäjä: *a 
Päivämäärä:   10.11.24 12:58:24

En kyllä suosittele kuuman steariinin käsittelyä lasten kanssa.

Lähettäjä: June 
Päivämäärä:   10.11.24 13:07:20

Ei kai niitä lapsia tarvi kuplamuoviin kääriä, kyllä ne osaa valvonnassa askarrella.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   10.11.24 13:56:40

Sytykesipsejä voi myös askarrella, tosin niitäkään en kyllä tekisi lapsen kanssa.

Tuplapisteelle ei varmaan kelpaa mikään, ehkä hänen on parempi neuloa vaan itse lapasensa.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   10.11.24 14:03:46

Eiköhän aloittaja osaa jakaa hommat lapsille ihan lasten iät huomioiden. Aivan takuulla voivat kerätä käpyjä, laittaa niitä kennoihin ja jopa koristella.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   10.11.24 14:05:53

Neuloa en osaa, muuten varmasti tekisin lapasia ja villasukkia.

Leivon 15-20 saaristolaisleipää joka joulu lahjoiksi, lisäksi teen osalle punasipulihilloketta.

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   10.11.24 15:56:40

Itse aion varmaan tehdä itse fudgea, vaahtokarkkeja, kuivakakkuja, leipää ja rockyroadia. Vähän saajasta riippuen mikä kullekin sopiva lahja

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   10.11.24 16:50:18

Syötävät jutut:
Itse tehty sinappi
Näkkäri
Karkit
Joululimppu/saaristolaisleipä
Pikkelöidyt suppilovahverot, vielä löytyy sieniä ainakin e-suomesta
Jouluiset kuivakakut

Havuseppele koristein

Itse tehty asetelma joulukukista, jäkälästä jne.

Tuikkukippo pilttipurkista, googlesta paljon ideoita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 18:09:56

Jos joku tosi läheinen niin tekisin "hätäpaketin". Jossain olen nähnyt kuvia missä isoon ja ohueen puulaatikkoon on tehty neliölokeroita johon mahtuu erilaisia juttuja. Yleisiä on esim. vessapaperirulla, suklaapatukka, karkkipussi, sukat, hammastahna, kondomit, valo, ponnarit, tamppoonit/siteet, pienet alkoholipullot, pullonavaaja, sakset, rahaa, purkkaa/pastilleja.

Kun googlaa kuvahakuun "hätätilanteessa riko lasi lahja" niin tulee muutamia esimerkkejä.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   10.11.24 19:12:23

Osa kavereistani saa perennojen alkuja joulukukkana ja siemeniä. Ohjeet kasvatukseen kirjailtuna joulutervehdykseen.
Muutama puuntaimi, joulukukkana ruukussa ollut mieluisa (kaikilla kummilapsillani kasvaa mökillä/kotona jokin puu: hevoskastanja, tammi, punakoivu, hedelmäpuu, jasmike).
Pihattomille olen kasvattanut vanhanajan perennoja: kiinanruusu, isoposliinikukka, "tuhmapoika" - eli traakkipuu, aloe, anopinkieli, puukaktus, papinkaura, kerrattu Santpaulia (kaikki sellaisia kestäviä, kauniita viherkasveja ja hyvässä hoivassa palkitsevat kukkasilla).

Kummilapsille mieluinen on ollut puuhapäivä: Lasinpuhallus, viiniä ja taulunmaalaamista, keramiikkakurssi, kokattu marttojen ruokakurssilla mm. marskin illallinen isänpäivälahjaksi...näistä kummilapset ja heidän perheet on pitäneet (kummilapsistani nuorin täytti 27v, mutta tykkäsi häälahjaksi saamastaan kangaspuilla kutomisesta ja kudottiin alpakkahuivi, sulhanen ja kummilapsi olivat kurssilla mun kaa ja sit myös käytiin syömässä rossotyylisessä pitseriassa...).

Tänä vuonna ostin paikallisen myllyn erikoisleivontajauhoja, kaurahiutaleita, puurohiutaleita ja kylmäkuivattuja marjajauheita. Pakattu vakuumipussiin. Pussit pakkaan ruskeaan voipaperipussiin ja lisään kuparisia pikanauloja pussinsulkijoiksi, toimivat myös kahvipakteissa loistavasti.

Sit oon tehnyt nappeja omenapuunoksista ja peuransarvista. Näitä annan käsitöitä tekeville ystävilleni. Monet ihailleet nappejani, omissa villaneuleissani. Itse harvoin annan pyytämättä lahjaksi omia käsitöitäni, koska haluan että tekeleitäni arvostetaan. Jos niitä ei arvosta, niin ei ne jouda kenellekään lahjaksi ilman sopivaksi katsomaani rahallista korvausta.

Myös hunajaa annan lahjaksi. Vaikka mehiläiset ovat lemmikkejäni ja niiden isompi tarkoitus on pölyttää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.24 19:56:18

Mä oon tehny ite lahjaks viskisinappia, konjakkisinnappia ja yrttisuolaa.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   10.11.24 20:00:00

Mari, ihania ideoita!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.