Lähettäjä: mama
Päivämäärä: 10.11.24 08:07:17
Mutta myös, vaikka itse ei ymmärrä ”lapsetonta” juhlaa ja tuomitsee, mutta saa sellaiseen kutsun ja juhla on kutsujalle tärkeä, esim häät, ei tämä ole se mielenosoituksen ja loukkaantumisen paikka.
Hääkutsu tulee hyvissä ajoin, suurimmalla osalla lapsista on toinenkin vanhempi. Silloin asiat yleensä järjestyvät, toinen jää hoitamaan lapsia. Usein juhlat kuitenkin ovat pariskunnan toiselle jäsenelle tärkeämmät, toinen voinee joustaa.
Jos ei kertakaikkiaan ole ketään, joka voi lapsia päivän + seuraavan yön hoitaa, voi asiasta varmasti keskustella kutsujan kanssa, hänen lähipiiristään voi löytyä luotettava ihminen. Lapset olisivat tavallaan mukana, mutteivat juhlapaikalla, jos nyt kriisi tulee, on juhlija lähellä.
En ymmärrä kiukuttelua, joustamattomuutta, jos joku ei järjestä juhlia niinkuin minä haluan, en tule.
Ja miksi tämä tuntuu olevan naisten kiukkuaihe, mieheni kävi useissa kaverijuhlissa, mm häissä, lasten ollessa pieniä, ja itse olin vain tyytyväinen, kun sain jäädä ”hoitamaan lapsia”, eikä tarvinnut mennä kumppanin lähes minulle vieraiden ihmisten häihin, puhumattakaan kuolettavan tylsistä sukujuhlista.
|