Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juhla on aikuisten juhla ei lasten. Äiti suuttuu

Lähettäjä: Mietin vaan 
Päivämäärä:   10.11.24 03:18:38

Onko ihan normaalia, että äidiksi tullut suuttuu verisesti, kun juhlatilaisuus on aikuisten juhla eikä vauva/taapero ole tervetullut mukaan? Tällaisiakö äideistä tosiaan tulee? On yrittänyt painostaa/kerjätä lastaan mukaan ja kun kutsu ei muutu, on jo ystävyyskin hänen puoleltaan katkolla. Itse sitä ihmettelee mitä ihmettä tässä oikein kävi.

Re: Juhla on aikuisten juhla ei lasten. Äiti suuttuu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.11.24 04:07:34

Ei. Kutsuja päättää, millaiset juhlat pitää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.24 04:49:13

Mutta ymmärretään myös ettei kaikilla ole vahteja tai saa tukea.

Vanhemmuus on rankkaa, väsymys muuttaa ihmistä ja ei välttämättä ole.parhaimmillaan pienen lapsen aikana.

Mutta aloittaja saa pitää sellaisen juhlat kuin haluaa. Lapselliset jättää tulematta. Mutta ymmärretään jookos.. " Ymmärrän ettei aina saa lapsenvahtia ja pääse mukaan vaikka kuinka haluaisi, nämä.ovat kuitenkin lapsettomat juhlat joten nähdään me toisella kertaa"

Lähettäjä: Flora 
Päivämäärä:   10.11.24 06:19:51

No ei ole todellakaan normaalia suuttua tuollaisesta. Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä ymmärtää, että lapsi ei vaan ole tervetullut joka paikkaan mukaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.11.24 06:26:58

Kutsuja päättää millaiset juhlat pitää ja kutsuttava sen, meneekö paikalle. Puolin ja toisin on turha suuttua. Vauva-aikana on ollut hankalampi lähteä mihinkään ilman vauvaa, kun molemmat ovat olleet täysimetettyjä. Mutta sen jälkeen käynyt aina ilman lapsia. Ystäväni ovat kyllä aina ottaneet mukaan vauvan kanssa. Olen käynyt juhlien alussa piipahtamassa ja onnittelemassa ja sitten lähtenyt takaisin kotiin.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   10.11.24 06:59:18

Minkä @!#$ takia kirjoitat otsikon yhteen pötköön ilman pilkkua?! Tätä näkee NIIN, NIIN usein että pää hajoaa!

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   10.11.24 07:00:37

Ihanaa leimata kaikki vanhemmat (vai vain äidit?) yhden tollon kaverin perusteella.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.11.24 07:34:13

Kutsuja päättää, mutta joskus se toki tarkoittaa, että kutsuttu vanhempi jää pois, eikä siitäkään pidä suuttua.

Esim jos meillä sisko pitäisi lapsettomana häät, joissa olen kaasona, niin hän jäisi ilman sekä kaasoa, että minua häistään. Häissä kun on kutsuttuna myös kaikki muut ihmiset, joille lapset saisin ehkä hoitoon ja matkaakin on hääpaikalle 2 tuntia meiltä kotoa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   10.11.24 08:07:17

Mutta myös, vaikka itse ei ymmärrä ”lapsetonta” juhlaa ja tuomitsee, mutta saa sellaiseen kutsun ja juhla on kutsujalle tärkeä, esim häät, ei tämä ole se mielenosoituksen ja loukkaantumisen paikka.
Hääkutsu tulee hyvissä ajoin, suurimmalla osalla lapsista on toinenkin vanhempi. Silloin asiat yleensä järjestyvät, toinen jää hoitamaan lapsia. Usein juhlat kuitenkin ovat pariskunnan toiselle jäsenelle tärkeämmät, toinen voinee joustaa.
Jos ei kertakaikkiaan ole ketään, joka voi lapsia päivän + seuraavan yön hoitaa, voi asiasta varmasti keskustella kutsujan kanssa, hänen lähipiiristään voi löytyä luotettava ihminen. Lapset olisivat tavallaan mukana, mutteivat juhlapaikalla, jos nyt kriisi tulee, on juhlija lähellä.

En ymmärrä kiukuttelua, joustamattomuutta, jos joku ei järjestä juhlia niinkuin minä haluan, en tule.
Ja miksi tämä tuntuu olevan naisten kiukkuaihe, mieheni kävi useissa kaverijuhlissa, mm häissä, lasten ollessa pieniä, ja itse olin vain tyytyväinen, kun sain jäädä ”hoitamaan lapsia”, eikä tarvinnut mennä kumppanin lähes minulle vieraiden ihmisten häihin, puhumattakaan kuolettavan tylsistä sukujuhlista.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   10.11.24 08:29:06

Ihmiset on niin outoja ja itsekkäitä. Minulla oli eräs lapseton ystävä, silloin kun omat lapseni olivat pieniä. Hän pyysi minua milloin mihinkin ilman lapsia, joskus pääsin ja toisinaan en. Hän mm suutahti kun en pystynyt lähtemään neljän päivän reissuun tuosta vain!

Sitten hän sai oman lapsen. Ja kuinka sitten kävikään. Hän ei kyennyt lähtemään edes ostoksille ilman lastaan.

Koitettaisko ymmärtää toistemme elämäntilanteita paremmin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.11.24 09:56:39

" Ymmärrän ettei aina saa lapsenvahtia ja pääse mukaan vaikka kuinka haluaisi, nämä.ovat kuitenkin lapsettomat juhlat joten nähdään me toisella kertaa"

Ydinviesti ja -ajatus tässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 09:57:52

0/5

Lähettäjä: Määritelmä 
Päivämäärä:   10.11.24 13:40:33

Kun olisikin kyse vain vauvoista ja taaperoista ja heisän vanhemmistaan.

Siskoni meni naimisiin ja kutsussa oli teksti suurin piirtein seuraavasti: ”Juhlatilan sallittu väkimäärä on pieni ja haluamme mukaan mahdollisimman monta meille tärkeää aikuista ystävää ja sukulaista, joten lapsia ei tällä kertaa ole kutsuttu.”

Serkkumme äiti (joka ei ole meille biologista sukua vaan serkun isä on setämme) suuttui tästä. Raivosi puhelimessa äidillemme, että miksi serkkumme ei ole tervetullut häihin, vaikka siskoni ja serkku ovat aina olleet läheisiä.

Häiden aikaan serkku oli n. 30v. ja asui omassa asunnossaan puolisonsa kanssa. Heillä ei ollut lapsia. Olivat saaneet oman hääkutsun.

Serkun äiti vaan ymmärsin oman kutsunsa (sama kutsu lähtenyt kaikille), että ”lapsettomat häät” tarkoittavat sitä, ettei 30v. serkkuni ja hänen puolisonsa saa tulla häihin, koska serkun vanhemmat on kutsuttu. Samalla logiikalla omat vanhempani eivät olisi voineet osallistua tyttärensä häihin, koska häihin oli kutsuttu myös heidän vanhempansa, meidän isovanhemmat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.