Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehdota hyväntekeväisyyttä

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   9.11.24 19:54:24

Mikä olisi sellainen hyväntekeväisyysjärjestö tai -taho, jonka kautta apu ohjautuisi suomalaisille vähäosaisille? Kaikesta leikataan, on lomautuksia ja irtisanomisia, moni on tiukoilla. Surettaa pienillä tuloilla kituuttavat, joiden pitää arjessa tehdä valintoja, että ostaako ruokaa vai lääkkeitä, kun rahat ei riitä molempiin. Tai perheet, joissa lapset jää paitsi vähän kaikesta, eikä ole varaa esim. harrastuksiin.

Oma tilanne on suht hyvä, arjen budjetissa on väljyyttä, ja säästöönkin jää. Omaa muualla asuvaa nuorta tietysti tuen, mutta haluaisin jotenkin helpottaa myös jonkun muun ahdinkoa. Ehdotuksia?

Re: Ehdota hyväntekeväisyyttä

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   9.11.24 20:00:05

Ei ainakaan minkään suuren virallisen tahon kautta, kuten punanen risti ja mitä näitä muita on. Kierrä ne korruptiopesät kaukaa.
Itse suosisin jotakin pientä paikallisyhdistystä, jossa ei suuret herrat vetele naruista.

Itse olen auttanut löytöeläintaloja.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.11.24 20:07:39

Hope?

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   9.11.24 20:10:27

Hopea mietin, mutta sitten tuli ilmi, että työntekijät oli kavaltaneet asiakkaille tarkoitettuja lahjakortteja. Meni vähän maku heidän toiminnastaan :-(

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.11.24 20:14:31

Ai kauheeta. Googletin tuon Hopen kavallusjutun, todella törkeää. En ihmettele ollenkaan suhtautumistasi, itse ajattelin sen olevan järkevä hyväntekeväisyysorganisaatio mutta ilmeisesti olin missannut nämä uutiset ihan täysin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.24 23:12:05

Valitettavasti ihan kaikessa hyväntekeväisyydessä voi olla mukana epärehellisiä ihmisiä. En lähtisi koko Hopea leimaamaan huijaukseksi sen perusteella, että jotkut työntekijät ovat kavaltaneet itselleen lahjakortteja koska kukaan ei pysty toisesta varmuudella päättelemään, että hän on luotettava, eivät myöskään hyväntekeväisyysjärjestöjen työntekijöitä ja vapaaehtoisia valitsevat henkilöt. Sellaisiakin järjestöjä kyllä on ollut, joiden toiminta on todella perustunut huijaukseen, mutta Hopellahan ei ole tästä ollut kyse vaan tiettyjen työntekijöiden teosta, joka ei kuvaa sitä mitä järjestössä pidetään hyväksyttävänä. Hopehan myös itse ilmoitti asiasta poliisille. Ikävä kyllä tällainen hyväntekeväisyystoiminta tulee aina vetämään puoleensa vilpittömän auttamishaluisten lisäksi myös niitä, jotka pyrkivät hyötymään siitä epärehellisillä tavoilla. Veikkaisin, että tämän jälkeen tuolla on mietitty miten näitä pystyttäisiin jatkossa paremmin estämään.

Itse olen Hopelle lahjoittanut ja aion tehdä niin jatkossakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.