Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostotarjous talosta, paljonko?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.11.24 17:07:27

Olen ostamassa ensimmäistä omaa kotia, joten kokemusta asuntokaupasta ei vielä ole. Kysymys kuuluu, että paljonko hintapyynnistä kehtaa tinkiä?

Täydellinen kohde on löytynyt ja sen hinta on 375 000 €. Onko ihan pöyristyttävää tarjota 330 000 €?

Varmasti tapauskohtaista ja riippuu myyjästä, mutta onko yleisesti ottaen myynti-ilmoituksen hinnassa tinkivaraa? Kuulisin mielelläni kokemuksia muilta, mikä oli kotisi alkuperäinen hintapyyntö ja paljonko lopulta maksoit siitä?

Re: Ostotarjous talosta, paljonko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.11.24 17:11:09

Jos se on ollut myynnissä vuoden niin ok.

Muuten turhan alakanttiin.

Tarjoaisin 345t tai 350t.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.11.24 17:12:43

Jos on tosiaan ollut pidempään myynnissä, niin ihan ok tarjous. Jos vasta tullut niin ei.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   9.11.24 17:15:17

Riippuu niin paljon tilanteesta eli koskaan ei tiedä. Vaarana on, että jos tinkii noin paljon, niin myyjä ei tee edes vastatarjousta vaan vetää herneen nenään.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   9.11.24 18:03:14

Kuten yllä jo todettu, jos ollut pitkään myynnissä niin voisi kokeilla mutta en kehtaisi muuten. Ellei ole jotain selkeitä perusteita (joku todettu vika tms.) alemmalle hinnalle.
Ja tuokin on mahdollista että myyjä vetää purut nokkaan.

Mikäli olet tosissasi ostamassa, tarjoa enemmän. Normaalia tinkivaraa on usein viitisen prosenttia.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.11.24 18:22:11

Toiset ne pystyy ostelemaan melkein 400 tonnin taloja ensimmäiseksi asunnoksi. :D

Huh huh ja vielä kerran huh huh.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.24 18:27:48

Tarjoat sen mikä sinusta tuntuu oikealta, ei siihen mitään muiden mielipiteitä tarvita.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.11.24 18:33:07

Talo on kyllä jo ollut 1,5 vuotta myynnissä, että en kyllä ala pyyntihintaa tarjoamaan heti, varmaan jonkin verran on tinkivaraa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.11.24 18:35:52

Riippuu täysin kohteesta, myyjän tilanteesta ja myyntiajasta. Jos on vasta myyntiin tullut, halutulla alueella oleva hyväkuntoinen asunto, on tuo lähinnä naurettava tarjous. Ellei asunto ole toivottoman huonosti hinnoiteltu. Jos taas asunto on ollut myynnissä pitkään, sijainti jossain syrjässä tai kunto huonohko tai myyjä pakko myydä -tilanteessa, niin sitten kannattaa kokeilla.

Pari kertaa olen ollut myyjän roolissa. Ekalla kerralla hintapyynnissä oli tinkivaraa 5000€ ja toisella kerralla 10000€. Eka myytiin 3500€ alle pyynnin ja toinen 9500€ alle pyynnin. Prosenteissa puhutaan alle 3% pyyntiä alemmasta hinnasta. Kyllä yli 10% pyyntiä alempi tarjous on mun mielestä aika alakanttiin, ellei sitten tosiaan ole pieleen hinnoiteltu tai muuten haastava kohde.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.24 18:36:23

30% hinnasta pois on ok. paras minkä sain läpi oli45%
heitä ihan villi tarjous niin saatat yllättyä. ihmiset ihan turhan arkoja tarjoamaan.
yhdrestäkään en ikinä ole pyydettyä maksanut, noin niinkuin vinkkinä.

Lähettäjä: emma 
Päivämäärä:   9.11.24 18:36:34

Riippuu tosi paljon. Me tarjottiin just maatilasta, joka oli ollut melkein 2v. myynnissä, 320000e ja meni läpi. Alkuperäinen pyynti 410000e ja oli laskettu niin että tarjotessa pyynti 375000e.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.11.24 18:42:41

Joskus ne pyynnöt on jo älyttömiä. Vertaile hintoja saman tasoisista taloissa samoilla seuduilla.

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   9.11.24 19:10:42

Mä oon aina maksanu sen, mitä on pyydetty, koska olen juuri sen talon halunnut. Yhden kerran tarjouskaupassa jätin pohjahinnan ja myyjä ei sillä myynyt. Onneksi löysin toisen vähintään yhtä hyvän kohteen, josta tein kaupat sujuvasti. Nyt vuoden myöhemmin tuo, josta tein tarjouksen, on edelleen myymättä. Sitä on tarjottu minulle ostettavaksi tarjoustani alhaisemmallakin summalla, mutta minä jo kauppani tein.

Lähettäjä: pafjgpäjbm 
Päivämäärä:   9.11.24 19:48:00

Jos on ollut 1,5 vuotta myynnissä, niin tuskin joudutte mihinkään hintakilpailuun. Kyllä se olisi mennyt jo pyyntihinnalla jos se ketään olisi kiinnostanut. Eli myyjä varmaan helpottunut että edes JOKU tarjaa jotain. Tarjotkaa se mitä ajatteleit ja oltaa valmiita nostamaan kympillä neuvottelun mittaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.11.24 21:04:57

Jep, koska on ollut noin nauan myynnissä, ihan ok tarjota tuo.

Me saatiin 320t pyynnistä pois niin että ostohinta oli 285t.

Oli ollut myynnissä vuoden-pari.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   9.11.24 21:07:35

Tarjoa niin paljon kuin olet valmis maksamaan.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   9.11.24 22:05:33

Aika paljon riippuu tarjouksestakin, että paljon voi tarjota alle. Ehdollisen tarjouksen kanssa yleensä pitää tarjouksen olla parempi kuin ilman ehtoja. Itse myin pari vuotta sitten suunnilleen saman hintaisen talon. Useampi tarjous saatiin noin 40k€ alle pyynnin, mutta ei edes tehty näihin vastatarjousta. Loppujen lopuksi myytiin 5 tonnia alle pyynnin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.