Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syntymäpäivän muistaminen

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.11.24 13:22:50

Muistatteko puolisoa muista kuin pyöreistä, vaikkapa 28, 32, 44 vuotis syntymäpäivänä? Miten? Jos hän itse ehdottaa että mennään syömään, pidättekö itsekkäänä/ vaativana kun pitää välivuosina huomioida?

Re: Syntymäpäivän muistaminen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.11.24 13:33:31

Aina muistetaan synttärit ja käydään yhdessä syömässä. Lahjatkin annetaan.

Lähettäjä: killi 
Päivämäärä:   9.11.24 13:39:19

Totta kai muistetaan puolin ja toisin. Voidaan sopia joku kiva, arjesta poikkeava yhteinen aktiviteetti, kun syntymäpäivämme kerran ovat lähekkäin, mutta varsinaisia lahjoja ei anneta. Sitten on muodostunut tavaksi, että synttärisankarille toinen kokkaa/leipoo jotain tämän erityisherkkua.

Lähettäjä: Jili 
Päivämäärä:   9.11.24 13:40:57

Tottakai muistetaan, käydään syömässä tai tehdään jotain hyvää kotona ja pikku lahja myös

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.11.24 13:42:54

Miehesi ei juhli syntymäpäiviään, joten hänen tahdostaan en tee mitään. Pyöreiksi yleensä lähdetään vähin äänin matkalle tai mökille, kun miehen suku yrittää aina jotain yllättsjuhlia tai muita.

Minun synttäreitä juhlitaan joka vuosi koska minä haluan.

Lähettäjä: Plusplus 
Päivämäärä:   9.11.24 14:06:01

”Pyöreiksi yleensä lähdetään vähin äänin matkalle tai mökille, kun miehen suku yrittää aina jotain yllättsjuhlia tai muita.”

Miten tämä ilmenee? Itse olen huomannut, että nykyään kukaan ei oikein muista synttäreitä oli ne sitten pyöreitä tai epäpyöreitä. Enkä kyllä itsekään muista kuin puolison ja oman lapsen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.24 14:29:14

Ei meillä puoliso edes muista hääpäivää, nyt olis kohta tulossa kultahääpäivä mutta ei taideta sitä juhlia. Olen tässä vuosien varrella saanut kuulla niin monasti kuinka tyhjänpäiväistä on juhlia jotain hääpäivää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.11.24 14:39:14

Välivuosina? Kyllä syntymäpäivä on joka vuosi oikeastikin.

Me ei mitenkään isosti suitsuteta synttäreitä vaan eletään normaalia arkea. Jotenkin huomioidaan aina, joskus käydään syömässä, jos lastenhoito järjestyy. Ei aina.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.11.24 14:58:09

Ei juhlita, onnitellaan kyllä ja joskus jonkin pieni lahja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.24 01:37:05

Mitä hittoa? :D Mikä ankeuttaja ap oikein on jos ihan syntymäpäivänä jotain pientä mukavaa yhteistä tekemistä ehdottava on vaativa ja itsekäs?

Kyllä syntymäpäiviä saa juhlia vaikka joka vuosi niin suuresti kuin haluaa. Tuo, että vain kymmenvuosina saisi juhlia, on vain ihmisten itsensä keksimä kirjoittamaton sääntö jolle ei ole mitään perusteluja.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   10.11.24 07:08:06

Tietenkin muistetaan. Käydään syömässä ulkona vähän pidemmän kaavan mukaan, ja hankitaan joku kiva pieni lahja.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   10.11.24 07:15:59

Muistetaan aina synttärit, ei näin keski- iässä enää osteta aineellisia lahjoja mutta mennään vaikka ulos syömään.
Ja samoin nyt isänpäivänä muistan miestäni, vaikka meidät lapset on jo aikuisia, ostin ( hyöty) lahjan ja laitan erikoishyvää aamiaista, kun päivä menee molemmilla töissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.24 07:17:51

Onnittelen ja saatan illalla makkarissa pukea jotain kivaa päälle jos en ole kuoleman väsynyt.

Itse en halua mitään lahjoja minään juhlapäivänä. En ole koskaan halunnut, ellei erikseen ole jotain mitä oikeasti haluan tai tarvitsen. Harvoin on. Lähimpään kunnon illallispaikkaan on matkaa 130 km, joten ravintolassa käydään vain kun saadaan asiat järjestettyä niin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   10.11.24 07:37:20

Onnittelut, pikku lahja. Appivanhemmat käy kahvilla molempien synttäreillä, järjesti niitä tai ei.

Kivahan se olisi, jos mies haluaisi lähteä syömään synttärinsä kunniaksi. Ei vaan tunnu meillä aika riittävän semmoiseen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.11.24 08:48:10

"Mitä hittoa? :D Mikä ankeuttaja ap oikein on jos ihan syntymäpäivänä jotain pientä mukavaa yhteistä tekemistä ehdottava on vaativa ja itsekäs?"

Eiköhän tässä tarinassa ap ole se syömään menoa ehdottanut ja puoliso se, joka lytännyt ap:n vaativaksi ja itsekkääksi.

Lähettäjä: mint 
Päivämäärä:   10.11.24 10:18:05

Todellakin muistetaan toisiamme synttäripäivinä, ikää 33 ja 44.

Myös kavereiden kanssa sovitaan että ''hei mulla on tiistaina synttärit, mentäiskö kahvilaan sillon?''.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 10:27:57

"Miehesi ei juhli syntymäpäiviään, joten hänen tahdostaan en tee mitään."

Ja näin ketju sai kiinnostavan käänteen...

Lähettäjä: Eipä ei 
Päivämäärä:   10.11.24 13:04:32

Kumpikaan meistä ei pidä juhlimisesta eikä ravintolaruokailuista (töissä päivittäin syödään lounas ravintolassa, niin ei ravintolaan halua enää vapaa-ajalla). Pieni muistaminen (luokkaa suklaalevy tms) toki annetaan, mutta sen ihmeemmin ei juhlita. Ei myöskään pyöreitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.