Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ihmiset ilkeimpiä Suomessa

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   8.11.24 20:53:17

Onko ihmiset ilkeimpiä/kateellisimpia Suomessa vai löytyykö maailmalta yhtä ilkeä kansa?

Re: Onko ihmiset ilkeimpiä Suomessa

Lähettäjä: Baijeri 
Päivämäärä:   8.11.24 21:03:51

Saksalaiset omasta mielestä vielä ilkeämpiä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.11.24 21:04:54

Briteissä asuneena sanoisin että ihan yhtä ilkeää porukkaa löytyy sieltä, vaikuttavat vain mukavammalta ja iloisemmilta päivittäisessä kanssakäymisessä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 21:08:10

Asun Saksassa. Porukka kyllä omasta kokemuksesta mukavaa kansaa mut ainahan ilkeitä löytyy seasta. Briteissä tuntuu olevan kiusaamista ja härnäämistä enemmän kuin Suomessa.

Päivämäärä:   8.11.24 21:08:16

Jos pitää suomalaisia ilkeänä kansana niin joko on melko vääristynyt kuva tai ei ole mitään käsitystä muusta maailmasta tai sekä että.

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   8.11.24 21:09:34

En ole aikuisiällä käynyt ulkomailla. Kokemusta vain suomalaisesta työelämästä.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   8.11.24 21:17:58

Varmasti löytyy

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 21:20:44

No mene vaikka tonne itärajan taakse kokeilemaan

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   8.11.24 21:28:29

Ei ole, kaikkialla ihmiset on ilkeitä ja kateellisia.

Lähettäjä: Näkijä 
Päivämäärä:   8.11.24 21:42:42

Ihmiset on periaatteessa ihan samoja ihmisiä. Rajoilla ei ole merkitystä . Englantilaiset ovat olevinaan mmaailman kuninkaita . Samaten sskasalaiset .ruoottalaiset on kiva lisä meidän kesä leikkiin . En Lähtis sanomaan Suomalaisia ilkeimmäksi koska Suomalaisethan on kaikkein ystävällisempiä kuin kukaaan euroopan maista Voiko jok väittää vastaan tätä.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   8.11.24 21:51:05

Missään muualla ei ole näin paljoa ihmisiä, jotka löytävät aina elkkiä vikoja omasta kansastaan. Onneksi olen itse tullut omaan sukuuni.

Lähettäjä: poismuuttava 
Päivämäärä:   8.11.24 22:24:46

Suomessakin ne ovat vielä kasautuneena Tampereelle. Tyhmyys ja ilkeys loistaa täällä. Tulipa äsken luettua facesta Tampereen puskaradiota.... AAAAARRRGH

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.24 22:30:07

Suomalaiset on tosi kesyjä jos verrataan vaikka hollantilaisiin tai RANSKALAISIIN . :D

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   8.11.24 22:52:41

toista näin suvaitsevaa ja muita mielistelevää maata tuskin löytyy. ruotsi on lähellä, mutta sielläkin on sitten omat piirinsä, jotka eivät lähde siihen mukaan.
tuntuu, että nöyristely on meillä hyve, ei osata olla ylpeitä omasta kulttuurista, kielestä, isänmaasta, historiasta. viittaan nyt esim tuohon koulukonsertin perumiseen.
ollaan liian valmiita ottamaan kaikki ulkomailta tuleva höttö vastaan, muutetaan omat perinteet kansainväliseksi sörsseliksi. kyllä, barokkimusiikki tulee euroopasta, mutta on kuitenkin kauan kuulunut suomalaiseen kulttuuriin myös
surullista.

Lähettäjä: älknk 
Päivämäärä:   9.11.24 00:06:17

Suomalaiset on naiiveja, tyhmiä ja sinisilmäsiä verrattuna melkein minkä maalaisiin hyvänsä. Höynäytettäviä ja hyväuskoisia. Ja aika kilttejäkin.

Lähettäjä: Jeejee 
Päivämäärä:   9.11.24 00:09:32

älknk: tai siis sinä ja isomummosi, eivät suinkaan kaikki.

Lähettäjä: mukavia 
Päivämäärä:   10.11.24 18:11:57

Saksassa on mukavat ihmiset ympärillä. Vain suomalaiset on käyneet juntturoimaan. Ottavat itsetunnon puutteessa kaiken nokkiinsa.
Portugalissa aivan ihania ihmisiä ja auttavaisia.
Suomen naapurusto on kuin myrkyn niellyttä ja vanhenevat naapurit vielä lisäksi sanoilla hyökkääviä ja luulottelevat että ovat rehellisiä. Valitan.
Monia sukulaisia ja he ovat mukavia.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   10.11.24 18:17:32

Englannissa olleena sanoisin että britit ovat päin naamaa ehkä vähän asiallisempia mutta selän takana pahempia.

Päivämäärä:   10.11.24 18:23:04

Kun eri maiden ilkeyttä tai ystävällisyyttä arvioi, niin kannattaa ottaa huomioon se, ettei mikään lomamatkailu tai lyhytaikainen oleskelu vielä anna totuudenmukaista kuvaa siitä millaista kanssakäyminen maan ihmisten kanssa on. Varsinkin jos ei osaa maan kieltä niin että todella pystyisi ymmärtämään keskusteluja.

Kun nämä jotkut hehkuttavat kuinka ihanan ystävällisiä jossain muualla ollaan ja Suomessa ilkeitä niin oletteko todella asuneet näissä maissa, käyneet niissä töissä, seuranneet julkista keskustelua siellä, oikeasti tutustuneet ihmisiin? Vai oletteko käyneet vain turistina?

Lähettäjä: voi olla 
Päivämäärä:   10.11.24 18:26:39

Saksalaiset eivät ymmärrä suomalaista huumoria, joten varovaisuutta.
Englantilaiset ovat kovaäänisiä.
Japanilaiset ovat ihania. Myös pitää olla varovainen, etteivät loukkaannu, muuten iloista oloa.
Turkkilaisiin ja sen suuntaisiin maahanmuuttajiin en oli koskaan tutustunut. Naapurissa, täällä ulkomailla niitä on paljon. Lapsetkinheittelee roskat aidan yli ja huutelee. En pidä sellaisesta sivistyksen puutteesta, vanhemmat eivät puutu, kun eivät osaa kieltä.

Päivämäärä:   10.11.24 18:28:54

Minulla esim. on kokemusta eräästä maasta, mutta vain matkailusta siellä. Ja se minun kokemukseni on, että ihmiset ovat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä. Miehet herrasmiesmäisempiä kuin Suomessa. En kuitenkaan ole niin naiivi, että pitäisin tätä koko totuutena. Ja kun olen keskustellut tässä maassa asuneen ja työskennelleen suomalaisen kanssa niin hänen kokemuksistaan välittyy hyvin erilainen kuva. Varsinkin sen osalta mitä on naisen elämä ko. maassa. Ja se mitä olen kyseisestä maasta muista lähteistä lukenut kyllä tukee tätä rumempaa todellisuutta. Ja ihan eurooppalainen maa on nyt kyseessä.

Päivämäärä:   11.11.24 06:22:31

"vanhemmat eivät puutu, kun eivät osaa kieltä."

^
aina ihmettelen sitä, miten voi asua ulkomailla osaamatta maan kieltä? Miten voi käydä töissä ilman kielitaitoa, tai hoitaa mitään asiaansa?

On ihmiset väsyneimpiä Suomessa

Lähettäjä: munmielestä 
Päivämäärä:   11.11.24 07:36:13

Täällä kuvitellaan olevansa ystävällisiä kun tehdään palveluksia oman seurakunnan, perheen, harrastusyhteisön, kaveripiirin, työyhteisön, tms ryhmän sisällä. Mutta se sama ystävällisyys ei ulotu sen piirin ulkopuolelle. Tyhjää.

Jatkuvasti huomaan että kristinuskossa oleva ylenkatsoo jotakuta toista, eipä tule ystävällistä sanaa kuin kuivakkaan lyhyesti, vaikka olit ystävällinen hänelle. Tyhjää.

Sukulaisissa serkulla on oma suuri haalimansa ystäväpiiri ja kukaan sen ulkopuolella ei saa niitä ystävänpalveluksia joita se piiri harrastaa. Ei sydämiä somessa, ei kahvitteluja. Tyhjää.

Työpaikoilla on jokaisessa ollut jokin ydinpiiri ja siihen ei pääse. Tyhjää.

Ajattelitko mennä kahvilaan yksin että mieli piristyisi? No ei piristy, kun lähipöydässä nauraa menestyjien bisnesnaisten ryhmä keskenään, nurkkapöydässä alemman sosiaaliluokan syrjäytyneet keskenään, miehet työvaatteissa keskenään. Tyhjää.

Aina on joku ihminen tässä yhteiskunnassa joka ei siis kuulu minnekään. Tämä kaikki tapahtuu ilman ilkeilyäkin, ulkopuolelle jättäminen on ehkä kiusaamista mutta se on arkipäivää. Ei kiinnosta ketään. Kenelläkään ei ole jaksamista alkaa yksinäisen ystäväksi, se vaatisi kohtuuttomia ponnistuksia, voimavaroja joita ihmisillä ei enää ole. On helpompi puhua täysin yhdentekevistä asioista ja vitseistä, kuin ajatella vakavasti ja oikeasti tehdä töitä ihmissuhteiden eteen. Pullaa naamaan ja hörskötys päälle, siinä se mihin kukaan enää jaksaa panostaa. Tyhjä kansa, Suomi.

Päivämäärä:   11.11.24 08:28:18

"vanhemmat eivät puutu, kun eivät osaa kieltä." Eivät osaa samaa kieltä kuin lapsensa?

Munmielestä: oletko mennyt niihin pöytiin etsimään seuraa vai odottako, että ne ventovieraat pyytävät sinua pöytäänsä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.11.24 08:37:24

Empatiakyvyttömimpiä, kyllä! Ihan kamalaa käytöstä.

Lähettäjä: munmielestä 
Päivämäärä:   11.11.24 09:00:39

Munmielestä: oletko mennyt niihin pöytiin etsimään seuraa vai odottako, että ne ventovieraat pyytävät sinua pöytäänsä?
..................
En kirjoittanut itsestäni, koska en etsi seuraa. Kirjoitukseni oli vain karikatyyrisiä havaintoesimerkkejä ihmisistä, tavoista joita olen nähnyt vuosien varrella. Mutta ymmärrän pointtisi että tulisi olla itse aktiivinen jos seuraa hakee. Niinhän sitä aina sanotaan. Omien havaintojeni pohjalta sekin on väärä neuvo. Se on vain tuppautumista näihin klikkeihin joihin kukaan ei ulkopuolisia halua. Ei Suomessa toimi sellainen.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   11.11.24 09:00:51

Minusta saksalaiset ja tanskalaiset ovat kaikista ilkeimpiä.

Olen asunut useassa maassa viimeisen 15v aikana ja suomalaiset eivät totisesti ole ilkeimpiä. Päinvastoin, totinen ja umpirehti suomalainen on oikein miellyttävä.

Lähettäjä: hiksa 
Päivämäärä:   11.11.24 09:52:17

Moni muu kansa saattaa olla tavatessa hyvinkin ystävällistä, mutta puukottaa sitten selkää.

Minä olin aikoinaan Yhdysvalloissa 6kk työkomennuksella. Olin luullut, että elokuvat ja sarjat liioittelevat ja dramatisoivat toimistojen kilpailuhenkisyyttä ja toisten selkään puukottamista, mutta juuri sellaista se ainakin ko. firmassa New Yorkin toimistolla oli. Aivan hirveä työyhteisö, jossa jokainen ajoi vain omaa etuaan ja kaikilla oli kieli pomon perssiissä. Naamatusten oltiin niin kaveria ja avuliasta, mutta kun käänsit selkäsi niin työntekoasi sabotoitiin ja saavutuksiasi tai suoritteitasi yritettiin väittää omiksi tai vähäteltiin.

Sanoisin, että suomalaiset on oikeastaan aika mukavia. Ainakin suurimmasta osasta suomalaisista tietää mitä he oikeasti ajattelevat.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   13.11.24 08:25:37

Joo Hollannissakin on kyllä vähän sama tuon työn sabotoimisen kanssa. Suomessa vaan puhutaan pahaa ja etsitään ongelmia, joita ei ole. Täällä taas mennään niin pitkälle että työtä voidaan ihan suoranaisesti sabotoida jos olet uhka.

Samoin myös hevosten kanssa. Ihan aikuiset ihmiset käyvät avointa sotaa haastajien kanssa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.11.24 08:49:57

Jos sulla nyt jotenkin ympärillä tuntuu olevan "liikaa" ilkeitä ihmisiä, niin silloin sun omassa itseluottamuksessa on puutteita. Terveitsetuntoinen ei välitä jos joku käyttäytyy ilkeästi eikä toisaalta käännä ja tulkitse jonkun outoa käytöstä itseään kohtaan ilkeänä, ellei se sitä ole suoranaisesti.

Joku toinen voi olla elänyt niin paljon helpompaa elämää, että tulkitsee ilkeytenä toisen stressaantuneisuuden ja kireyden, vaikka se olisi vaikka työssä tapahtuvien asioiden takia ihan oikeutettua, eikä se sinänsä kohdistuisi kehenkään.

Toisaalta ilkeät ihmiset ei sympatiaa kaipaa joten jos olet itse ilkeä, niin ei ne ihmiset sun ympärillä sulle kovin sydämellisiä ala olla. Oikeasti ilkeä voi olla vaikka kuinka itselle olisi onnistunut vakuuttamaan, että ne muut ihmiset kyllä ansaitsee sen kaiken paskan niskaansa.. ;)

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   13.11.24 09:14:08

Britit ovat todella kovia naljailemaan. Olin yllättynyt.

Lähettäjä: Ötökkä 
Päivämäärä:   13.11.24 09:27:13

Turistina tosiaan ei välttämättä saa oikeaa kuvaa, mutta toisaalta lähes poikkeuksetta turistit kehuvat nimenomaan suomalaisia. Olemme kuulemma kohteliaita ja vieraanvaraisia.

En jaksa uskoa, että ilkeys tai kateus olisi kansallisuudesta kiinni, nehän ovat universaaleja piirteitä ja kateus on yksi tunteista.

Pääosin minusta suomalaiset ihmiset ovat oikein mukavia - ehkä olen sitten vaan onnistunut keräämään sellaisia ympärilleni. Some taas ei edusta sitä ns. oikeaa elämää, sen perusteella kaikkialla ihmiset ovat aika ikäviä…

Minä olen ihan podcastia kuuntelemalla sen kuvan, etteivät Yhdysvalloissa (hevos)ihmiset ainakaan ole yhtään sen vähemmän kateellisia saati ilkeitä kuin Suomessa. Täällä ehkä jopa harvemmin syyllistytään niin äärimmäisiin tekoihin sabotoidakseen toisen menestystä kuin mitä jossain muualla maailmassa…

Päivämäärä:   13.11.24 09:57:17

Ainakin täällä hötönetissä.

Päivämäärä:   13.11.24 10:45:33

Jatkan vielä kun täällä on aika vahvoja stereotyyppejä Saksasta.

Asun Saksassa nyt viidennettä vuotta. Minua varoiteltiin paljon saksalaisten "luonteesta" ja itserakkaudesta. Olen todennut sen todella isoksi stereotypiaksi. Toki riippuu missä asut mutta yleisesti Saksassa vihataan muita läänejä Saksanmaalla, tosin ihan huumorin kautta. Saksassa varoittavat bavarialaisten itserakkaudesta maata kohtaan ja siellä stereotypiaa saattaakin näkyä. Mutta Länsi - ja Itä-Saksassa ovat mukavaa porukkaa, ovat paljon kiinnostuneita Suomesta ja saan usein ihmetyksiä miksi olen "taivaallisesta maasta" muuttanut sinne. Ovat kuin suomalaisia, tosin vähemmän ujoja ja enemmän iloisempia mutta eivät astu varpaillesi tai väkisin tule sinun mukavuuskuplan sisään. Antavat sinulle oman henkisen tilan. Sanovat asiat enemmän suoraan joten se saattaa kuulostaa suomalaisen korvaan ilkeydeltä. Minusta tämä on hyvä, koska sitten ei tarvitse ihmetellä miksi naapurin Pekka ei vilkutakkaan enää kun nähdään ja koko ongelma lakaistaan maton alle kun toinen ei uskalla kysyä ja toinen ei kehtaa ongelmaa kertoa. Sanotaan näin, että saksalaiset etsivät enemmän ratkaisuja ongelmiin sen sijaan kuin imeä sen negatiivisuuden ja hyssytellä.

Suomessakin on minusta ihan mukavaa kansaa. Ongelmana on enemmänkin Suomessa että mielistellään liian helposti eikä haluta kertoa ongelmista suoraan, koska toiselle voisi tulla paha mieli ja sitten kitka vain pahenee ajansaatossa. Suomessa helpommin pahaolo piilotetaan ja siitä kärsitään, sen sijaan että hankittaisiin apua. Tosin parempaan päin Suomessa siinä mennään ja moni uskaltaa avoimesti jo puhua mt ongelmista. Jos kaikki hankkisi ammattiapua mt-ongelmiinsa niin minusta Suomenkansa voisi kans paljon paremmin eikä olisi yhtä paljon enää ilkeitä kyylämummoja, setiä ja anoppeja, jotka kommentoi jokaiseen pikkujuttuusi negatiivisesti.

Suomalaiset ovat maailmalla tunnettu tunnollisuudesta, luotettavuudestaan ja siitä, että kuori on vaikea rikkoa mutta kun siinä onnistuu niin saa pitkäaikaisen ystävän. Ja sitähän me ollaan. Turhaan me vihataan itseämme.

Lähettäjä: .. .. 
Päivämäärä:   13.11.24 11:33:24

Nuorena asiat tuntuu mustavalkoisilta. Vanhempana oppii arvostamaan jopa omaa kotimaata ja kansaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   13.11.24 11:37:03

Virolaiset ovat kieroja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.