Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä vikaa minussa on, joudun kiusatuksi töissä

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   8.11.24 19:55:35

Onkohan minussa jotain vikaa kun olen joutunut töissä/harjoittelupaikoissa joidenkin henkilöiden kiusaamaksi? Olen varmaan liian kiltti, kun en puhu kenestäkään pahaa tai sano kenellekään pahasti?

Re: Mitä vikaa minussa on, joudun kiusatuksi töissä

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.11.24 20:03:37

Tai sitten sinä vain kuvittelet koko kiusaamisasian. Vaikea kuvitella, että sama henkilö oikeasti joutuisi kiusatuksi joka ikisessä työ- ja harjoittelu paikassa.

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   8.11.24 20:06:03

Todennäköisesti. Kiusaajiakin on monenlaisia. Pahin lopetti, kun sanoin pahasti monta kertaa. Se sano sitten loukkaantuneena, et sä oot muuttunut. Minä siihen tokaisin, että joo niin olen. Alkoi sen jäljeen kaveeraamaan. En vaan luottanut tippaakaan. Liekö sitten jatkoi selän takana juttujaan, mut en välittänyt. Esimies kylläkin meni sen pillin mukaan ja aiheutti hankaluuksia. Mut nyt se on takana ja elämä edessä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 20:06:21

Joillain on sellainen energia että se saa toiset hyökkäämään. Käy tätä eläinlaumoissakin joillekin yksilöille. Olen myös tällainen, pahimmillaan kiusaaminen on alkanut heti uudessa paikassa ja ollut tosi julmaa. Kiusaajat yleensä 40-50v naisia. Tod näk en enää mene koskaan töihin näiden traumojen takia. Se oli niin röyhkeää, en tajua miten kukaan voi töissä kohdella toista niin. Ihan ulkonäköä myöten kommentoitiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 20:10:11

Annatko kenen tahansa käyttäytyä miten tahansa sinua kohtaan ja sinun läsnäollessasi? Sillähän ne kiusaajat jäävät pyörimään ympäristöön kun niitä ei käske pois.

Haaskalinnut toimii samalla periaatteella.

Päivämäärä:   8.11.24 20:12:38

Kiusaaminen on ollut mm. ulkopuolelle jättämistä, selän takana naureskelua (kirjaimellisesti ja varmaan myös piilossa), ihan fyysistä kun työntekijät ovat seisseet ringissä niin tullaan eteen seisomaan jne.

Olen työskennellyt naisvaltaisilla aloilla mm. lähihoitajana ja merkonomina ollut harjoittelussa tilitoimistossa jne.

Päivämäärä:   8.11.24 20:13:44

Oikeuttaako se kiusaamaan jos toinen ei sano kellekään pahasti?

Päivämäärä:   8.11.24 20:18:42

Miksi samassa työpaikassa ei kiusata sitten sitä ainoaa miestä, joka ei myöskään sano kellekään pahasti ja ei puhu kenestäkään selän takana? Tosin hän teki itselleen aina kiireen ettei tarvinnut tulla naisten kanssa samaan aikaan pitämään taukoa jne.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   8.11.24 20:24:02

Täällä yksi jolle on myös naureskeltu ja ivailtu päin naamaa ja selän takana. Jos näihin joskus vielä törmään työssä, pysyn työasioissa. Elämääni en niitä halua.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.11.24 20:26:11

Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia, että nauttivat kiusaamisesta. Ehkä pohjimmiltaan epävarmoja, ja pönkittävät omaa asemaansa polkemalla muita. Moni sivustaseuraaja ei sano näille mitään, vaan on vain hiljaa tyytyväinen ettei kiusaaminen kohdistu itseen.

Monet ihmiset on kasvatettu koviksi ja halveksumaan sellaisia, jotka eivät ota näkyvästi omaa tilaansa. Sellaiset ihmiset hämmentyvät usein, kun joku rauhallinen ja kiltti ihminen ei olekaan ylikiltti, vaan pitää tarvittaessa puolensa.

Päivämäärä:   8.11.24 20:29:16

Eihän kova ihminen tarkoita samaa asiaa kuin kiusaaja... Kovan ihmisen ei tarvitse kiusata...

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   8.11.24 20:29:26

Eihän sellaiset ihmiset ole oikeasti kovia, peittelevät omaa epävarmuuttaan. Koppava tai törppö kuvaa mielestäni paremmin.

Päivämäärä:   8.11.24 20:30:45

Ja kiusaaminen aiheutti myös vaaratilanteita asiakkaille, kun minulle jätettiin kertomatta asioita...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.24 21:23:20

Tai sitten heidät on koulutettu siihen esim. Hyvinvointialueet

Lähettäjä: Juujuu 
Päivämäärä:   8.11.24 22:38:16

Lähettäjä: No
Päivämäärä: 8.11.24 20:03:37

"Tai sitten sinä vain kuvittelet koko kiusaamisasian. Vaikea kuvitella, että sama henkilö oikeasti joutuisi kiusatuksi joka ikisessä työ- ja harjoittelu paikassa."

Olen lukenut tutkimuksista, että sama henkilö altistuu helposti kiusaamiseen koulussa ja toistuvasti eri työpaikoissa. Kyse ei siis ole kuvittelusta. Ihan kuten joku jo aikaisemmin sanoi, tätä tapahtuu eläinlaumassakin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.11.24 22:41:16

Kiusaaminen aina väärin. En kuitenkaan pidä mahdollisena, että samaa henkilöä kiusataan eri paikoissa eri ihmisten toimesta ilman että henkilössä itsessään ei olisi mitään vikaa…

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   8.11.24 22:47:41

vaikea asia. onkohan ne kiusatut myös niitä, joita mies pahoinpitelee kotona? tai ehkä ne on ne kiusaajat, kostavat sitten muualla omat kärsimyksensä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.