Lähettäjä: ******
Päivämäärä: 8.11.24 22:39:54
Pari kertaa on ollut sellainen koira samalla kurssilla mitä sai pelätä. Toinen näistä oli kouluttajan oma koira, joka pääsi kaksi kertaa rähähtämään mun pennulleni kun kouluttajan silmä vältti ja hänen koiransa oli siis vapaana. Älkää kysykö miksi hänellä oli oma koira mukana, ihan älytön juttu.
Toinen oli kurssikaverin koira, joka on aggressiivinen sekä ihmisiä että muita koiria kohtaan. Muuten ei olisi pelottanut, mutta kun tiesin, että omistaja ei hallitse koiraa ja siinä todella on se riski että tulee päälle. Ja kun rotuna on belgianpaimenkoira, niin siinä kohtaa on kuset housuissa kaikilla.
Eniten kursseilla (aivan joka paikassa) ärsyttää se, että koirat usein lasketaan aivan liian lähelle, osa tuntuu kuvittelevan treenihallin olevan joku koirien sosiaalistamispaikka. Mä en halua niitä kilttejäkään sessejä mun omani luo. Viimeksi laitoin tästä kurssien vetäjille palautetta. Kaikesta muusta kyllä ohjeistetaan etukäteen, mutta unohdetaan sanoa se tärkein asia, koirat tulee olla kytkettyjä ja hallinnassa, eikä ne saa häiritä muita koiria tai ihmisiä.
|