Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Edullinen, mutta luotettava auto talveksi ?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.11.24 15:09:37

Sain määräaikaisen paikan talven yli niin että auto pitää nyt hankkia.. Mutta rahaa ei ole vielä puskureihin palautettu niin, että kovin kallista voisin ostaa (ensisijaisesti haen nyt muutaman, mielellään vain parin-kolmen tonnin autoa!). Osamaksu on tietysti vaihtoehto jos mitään sopivaa ei löydy, mutta osariauton ostamisen haluaisin jättää siihen aikaan jos työsuhde keväällä vakinaistetaan. Koirien vuoksi haluaisin farmarin, tykkään ennemmin "isoista ja turvallisen tuntuisista" maantieajossa kuin ihan "pikkuisista ja näppäristä" kyllä muutenkin. Kilometrejä ei kuitenkaan tule niin paljon että diesel kannattaisi eli bensalaitetta etsitään, kulutuksenkaan kanssa en ole niin kovin ronkeli kunhan lähtisi aamuisin käyntiin ja veisi perille suht luotettavasti. Ranskalaisia vanhoja en osta, saksalaiset ja esim volvo kiehtoo ja näistä "kia, huyndai yms." minulla ei ole mitään käsitystä.. Toyotat ja mazdat varmasti edullisia myös korjailla jos tarvis, mutta haluaisinkin nyt ihan mallikohtaisia vinkkejä enkä pelkkää merkkiä ! Siis "mazda 6 farmari" tai Toyota Anjovis kyllä mutta ei missään nimessä Toyota mikälie" tai "Volvo v70 kyllä, mutta v40 ei koska..". Saisi edes vähän rajattua tuota netin tarjontaa edes jonkinlaisten vinkkien pohjalta... (asiantuntevan ihmisen saan autoja siis yksilöitä kyllä katsomaan) Suosittele omaasi tai tuttusi hyvää autoa !

Re: Edullinen, mutta luotettava auto talveksi ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 15:17:15

Toyota avensis tai corolla. Tuohon hintaan tuurista kiinni miten hyvän/hyvinpidetyn saa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 15:22:55

Itse ottaisin tuolla budjetilla pienen Toyotan, Aygo tai Yaris. Turvallisuus on siellä ratin ja penkin välissä, ja ison auton turvallinen tuntuma voi olla jopa harhaanjohtavaa. Jos koirat ovat pärjänneet tähän asti ilman autoa, niin ehkä siihen kevääseen asti?

Päivämäärä:   8.11.24 16:00:13

Yarista joskus katsoinkin, sellaiseen nyt saa kuitenkin häkkiä tai edes sitä koiraa laitettua/kuljetettua.. En ole siis kauaa ollut ilman autoa eikä tarkoitus ole autottomuuteen palata jatkuu juuri tuo homma keväällä tai ei, juurikin koirien kanssa ainakin satunnaisen kulkemisen takia ;)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 16:02:11

Vanhempi tojota. Yaris on pieni, ja varsinkin sohjossa se sohjo vie minne lystää, kun auto ei paina mitään. Mulla on farkku corolla vm. 04 ja se on ollut talvellakin tosi luotettava peli.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 16:04:10

Toyota Yaris, jos pikkuauto kävisi. Jos kaadat takapenkit, niin mahtuisko koirat?

Jos ei käy, niin Toyota Avensis tai Corolla.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.11.24 16:10:14

Saab 9-3 tai 9-5. Ovat vähän hintavampia kuin vaikka samanikäiset ja saman verran ajetut Toyotat, mutta myös luotettavia, lämpimiä ja pohjoisen talveen suunniteltuja. Kun sinulla on mietittynä kiinnostavia merkkejä ja malleja, googlaa niiden tyyppivikoja ja lueskele merkkifoorumeita. Niiltä saa vähän osviittaa siitä, mitä auton kanssa voi olla odotettavissa.

Päivämäärä:   8.11.24 16:13:44

Kurkkasin tuon yariksen nyt vähän pidemmän ajan jälkeen uudestaan ja tosiaan penkit kaatamalla olen sitä aiemmin joskus ajatellut, sekoitin sen nyt mielessäni johonkin toiseen malliin. Corollaa näyttäisi olevan paljon saatavilla ja jos sitten sattuisi se huono versio tai tuuri niin ei ainakaan olisi kallis korjata ! Saab mielenkiintoinen vaihtoehto, pitääpä kurkata ! Juurikin kun ainakin talviautoa nyt haetaan. Hyvä vinkki myös merkkifoorumit, joka autossa jossain vuosimalleissa ainakin kun ne tyyppiviat löytyy..

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   8.11.24 16:18:47

Jostain jos löydät vanhan 1.9TDI Passatin tai V70 järkevillä kilometreillä ja juuri leimattuna, iske kiinni. Selviävät jotakuinkin ydinsodasta ja osat kohtuullisen hintaisia. Pakettiautoksi katsastettuna tietenkin, jos tarve vain koirille eikä tenaville.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 16:31:46

Volvo V70 on huippuauto, mut hinta voi olla este. Itse ajoin vuosia työajoa sellaisella. Laatu näkyy kaikessa, ei ollut mitään typeriä pikkuvikoja, kuten että sähköikkunat reistaisi tai tiputtelisi öljyä tai milloin mitäkin nestettä, koska kaikki osat halvempaa laatua, kuten mun nykyisessä tonnin pommissa (jouduin tekemään pikakaupat ihan-mistä-tahansa kun töihin oli päästävä). Painava ja vakaa auto, hyvä ajaa myös talvella. Mutta joskus hyvätkin tulevat tiensä päähän, ja kun katselin uutta Volvoa, niin eivät sattuneet enää mun budjettiin, nyyh.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.