Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Painopeiton käyttäjiä

Lähettäjä: muitakin? 
Päivämäärä:   8.11.24 13:07:18

Sain painopeiton, ja olen käyttänyt sitä pari viikkoa. Nukkuuko sen alla paremmin, vai olenko markkinoinnin aivopesemä?

Re: Painopeiton käyttäjiä

Lähettäjä: Päikkytäti 
Päivämäärä:   8.11.24 13:20:55

Kyllä nukkuu pyörimättä

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.11.24 13:29:30

Uni tuntuu syvemmältä ja helpompi on rauhoittua unille

Lähettäjä: bubba 
Päivämäärä:   8.11.24 13:35:42

Ole reilun vuoden nukkunut painipeiton alla enkä pois enää vaihtaisi, toimii minulla hyvin rauhoittamaan öitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 13:38:15

Mä olen vilukissa ja nukun kahdella peitolla, joista toinen on paksu villapeitto. Todellakin kukun paremmin kun on painoa päällä. Mukavan rauhallinen olo tulee.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.11.24 14:06:48

Se on to-del-la hyvä!

Päivämäärä:   8.11.24 14:22:29

Tykkään, mutta pitäisi hankkia painavampi. Tuo nykyinen on 11% painostani ja saisi kyllä olla tuplat.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   8.11.24 14:25:40

Aivan höpöjuttuja, tyhmiä kusetetaan.

Lähettäjä: Zok 
Päivämäärä:   8.11.24 14:27:02

Nukuttu nyt reilut pari vuotta painopeiton alla ja kyllä nukkuu makoisasti! Jos käy kylässä tai vaikkapa hotellissa niin nukkuminen on huonompaa kun ohuet peitot tuntuu kun ei olisihan mitään päällä. Palelee..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 15:03:10

Mulla on ollut nyt vuoden verran käytössä 11kg peitto. On rauhoittanut mun yöllistä pyörimistä ihan hirveästi, ja nukun sen kanssa paljon paremmin. Aikaisemmin saatoin herätä keskellä yötä poikittain sängyssä ja tyynyt missä sattuu, nyt herään usein samassa asennossa, kun mihin nukahdin. Ihan huippujuttu, vaikka peiton käsittely on hankalaa, tuntuu että painaa triplat tosta, kun sitä nostelee. =D Pois en vaihda!

Päivämäärä:   8.11.24 15:19:09

Normaalisti pyörn ja hyörin öisin niin että petivaatteet on lattialla. Painopeiton kanssa nukun paljon levollisemmin, olen pirteämpi ja mieskin saa nukuttua paremmin kun en mätki ja vie kaikkia peittoja.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.11.24 15:21:14

"Aivan höpöjuttuja, tyhmiä kusetetaan."

Kuinka kertoa olevansa täysin tietämätön aihepiiristä sanomatta sitä.

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   8.11.24 15:59:06

Käytin ja tykkäsin, tosin vaan päikkäripeittona ja rauhoittuakseni. Mutta meni sitten hermot siihen että se ei pysy pussilakanan sisällä suorassa vaan valuu aina jonnekin reunaan mytyksi. Vaikka käytin ihan painopeitolle tarkoitettua, jossa oli ne sidontanauhatkin. Mutta ne nauhat aukeili ja/tai irtosi kokonaan.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   8.11.24 16:59:42

Oon käyttänyt pari vuotta, ihan mahtava kapistus! Uni on rauhallisempaa ja sitä on enemmän. Ihan sama oonko mainnon uhri, mutta otan hyödyt ilolisena vastaan.

Lähettäjä: inkku 
Päivämäärä:   8.11.24 17:05:26

Painan 72 ja 8kg peitto on. Tuntuu kyllä monesti liian kuumalta kun on ihossa kiinni, välillä ok useimmiten taas parhaalta tuntuu ultrakevyt viileä untuvapeitto.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.11.24 17:07:21

Minkä painoisen peiton hankkisit 64-66-kiloisena?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   8.11.24 17:13:20

Kokeilin, oli ahdistava. Pidän enemmän todella ohuesta ja kevyestä peitosta.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   8.11.24 17:17:02

Miten se pestään?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.11.24 17:55:49

Lähettäjäv

Päivämäärä8.11.24 17:17:02

Miten se pestään?

Pesulassa varmaan, itse kiikutan tuon kesällä itsepalvelupesulaan pyörällä, 8kg peitto ja koneen pitää olla tuolle ainakin 16kg (tuplat peiton painosta)

Lähettäjä: Outoa 
Päivämäärä:   8.11.24 19:10:40

Muistan ne vanhan ajan täkit jotka ei lentäneet pierulla lattialle että ne oli hyvät. sellaisia kun vielä tehtäisiin niin suuresti epäilen että markkinoita olisi. Itsellä käytössä vieläkin. Toinen on ne vanhanajan höyhen tyynyt. todella hyviä unityynyja verrattuna nykyajan hattaratyynyihin joista ei saa mitään tukea. Nyt ei sellaista ole mut ostaisin jos jostain saisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 19:57:03

Nukkuu paremmin todellakin.
Itsellä vain 5kg painoinen kun sain sen testiin mutta ihan riittävä.
Siihen päälle/alle vielä 800g untuvatäkki niin jo nukkuu hyvin ja lämpimästi.

Lähettäjä: rita 
Päivämäärä:   8.11.24 20:04:48

Paljonko teillä on makkarissa lämmintä jotka pystytte nukkumaan kahden peiton kanssa? Mulla 19 ja kuuma on välillä painopeiton kanssa, tosin yöpaita päällä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 20:12:13

Toppi & shortsit päällä ja Oisko joku 17 astetta. Olen herkästi paleleva mutta vaadin nukahtaakseni, että makkari viileä joten pidän aina illalla hetken ikkunaa auki.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   8.11.24 20:30:37

Ei painopeitto sen lämpimämpi ole kuin tavallinen peitto; painavampi vain.

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   8.11.24 20:33:47

Lähettäjäap

Päivämäärä8.11.24 20:30:37

Ei painopeitto sen lämpimämpi ole kuin tavallinen peitto; painavampi vain.

Oma tunne on että on on lämpimämpi kuin tavallinen peitto kun laskeutuu niin tiiviisti iholle, siinä on kuin jossain kotelossa

Päivämäärä:   8.11.24 20:34:07

Minkä merkkinen painopeitto on hyvä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.24 20:43:04

Cura painopeitto itsellä ja on hyvä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   8.11.24 20:50:33

En tykännyt! Sattui lonkkien ulkosyrjälle ja muihinkin lihaksiin. Tykkäsin painon tunteesta, mutta aamuisin olin tosi kipeä. Ja paino peitolla oli just sen 10% mun painosta.

Lahjoitin kaverille, joka rakastui painopeittoon.

Lähettäjä: Peitto 
Päivämäärä:   8.11.24 21:01:00

Rakastan suorastaan painopeittoani. En pois vaihda, minulle sopii. Ollut käytössä puoli vuotta. Rauhoittaa ja rentouttaa. Olen 55kg, peiton paino 9kg. Voisi olla vähän painavampikin, kun on tottunut tähän.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 21:01:16

Mitä painopeittoa suosittelette? Mulla oli toi Curan peitto, mutta oli kylmä ja myin pois. Myös ne helmet valui pois kehon päältä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.11.24 02:19:23

On ollut useita vuosia, välillä vaihdellaan mieheni kanssa. Lakanan vaihto on ärsyttävää mutta onhan tuo ihan kiva. Pärjäisin toki ilmankin että minulla ei niin mullistanut uniani.

Lähettäjä: Tiffania 
Päivämäärä:   9.11.24 02:36:57

Olen pyöritellyt itsekin ajatusta painopeiton hankkimisesta, tämä topa vahvistaa ajatuksiani. Pari kertaa tuttavani luona yökyläillessä olen päässyt kokeilemaan ja tykkäsin todella paljon! Ja kaikki keinot unen parantamiseen kokeilen mielelläni. Mikähän paino olisi hyvä tällaiselle 48 kg nukkujalle, olisiko 8kg ihan liikaa? Vai ennemmin joku 6kg? Tykkäisin kyllä, että saisi painaa mieluusti enemmän kuin vähemmän.

Lähettäjä: kyskys 
Päivämäärä:   9.11.24 07:42:24

Saako painopeittoa käyttää jos on jotain fyysistä vaivaa ja kipua käsissä tai jaloissa ?

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   9.11.24 08:04:35

Tykkään kyllä, tosin nukun muutenkin hyvin. Mut tuon lakana-asian takia on painopeitto päässyt komeroon. Siinä ei pysy lakana mitenkään ja peiton pesu on käsin. Koska painaa niin paljon.

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   9.11.24 08:04:47

Painopeiton pussilakanan vaihto on todella hankalaa kun on vielä ne narutkin kahdeksassa kohtaa mutta tämän vinkin luin, kokeilin ja se onkin helppoa kun kääntää pussilakanan nurinpäin ja peitto siihen päälle, sitoo narut kiinni ja kääntää pussilakanan oikein päin.

Päivämäärä:   9.11.24 08:07:26

Kyskys, saa tietysti kunhan lopettaa jos se pahentaa kipuja. Olettaen ettei tilanne ole se että pienikin vastus ympärillä voi rikkoa luut tms.

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   9.11.24 08:09:31

Pestä painopeittoa ei varmaan juuri kenenkään kotikoneessa voi, koneen täyttömäärään pitää olla ainakin tuplat peiton painosta, itsepalvelupesulassa olen kerran vuoteen pessyt ja sillä maxi koneella 19 kg 8 kg peitto.

Päivämäärä:   9.11.24 11:28:55

"

Päivämäärä:   9.11.24 11:33:33

Miksi tänne kommentoi joku joka ei painopeittoa ole käyttänyt?

Liian painava painopeitto painaa helposti nilkkoja tai niveliä. Eksällä oli 10kg painopeitto ja oli minun löysille nivelilleni liikaa, mutta kyllähän siellä alla nukkui kuin tukki. Itselleni ostaisin ihan kevyen nivelvaivojen takia.

Painopeitto voi hyvinkin olla tavallista peittoa lämpimämpi kun eristää paremmin, kehon lämpö ei niin haihdu

Joku kun kyseli,
Nukun normaalisti kahdella täkillä, huonelämpötila 25-27 astetta, mutta ikkunasta tuulee ja lattia on ihan jäinen. Huonelämpötilaa ei voi säätää eikä ikkunoillekaan voi tehdä ilmeisesti muuta kuin teipata umpeen...m

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.