Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten toimitte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 10:42:05

Hengailette miehen kanssa kotona ja mietitte että mitä söisitte. Heität sit ilmoille et mennään ulos syömään. Mies haluaa pizzalle. Menette pizzalle, kumpi maksaa?

Re: Miten toimitte

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   8.11.24 10:44:42

Minä maksan aina oli tilanne mikä hyvänsä, koska hoidan perheen raha-asiat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.11.24 10:45:22

Se joka ehtii ensin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 10:50:08

Todennäköisesti mies maksaa, minä kyllä ennätin viimeksi väliin ja maksoin.

Lähettäjä: Ah 
Päivämäärä:   8.11.24 10:58:11

"Heität sit ilmoille et mennään ulos syömään."

Kutsuja maksaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.11.24 11:00:24

Molemmat maksavat tietysti omansa tai sitten viedään pulloja ja jaetaan potti =P.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.24 11:02:48

Riippuu kumpi on maksanut viimeksi ulkonasyömiset.

Päivämäärä:   8.11.24 11:06:08

Mies maksaisi, koska hän on hieman parempituloinen. Tosin, jos kävisimme usein pizzalla, niin sitten maksaisimme suunnilleen vuorotellen.

Päivämäärä:   8.11.24 11:16:08

Parisuhteessa maksaa se, kumpi nyt kortin sattuu esille kaivamaan. Minä tienaan enemmän, joten minä ehkä kaivan sen useammin. Tai sitten kerron jo lähtiessäni maksavani, jos tiedän toisen rahatilanteen olevan heikko.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   8.11.24 11:21:58

Meillä molemmat maksaa omansa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.11.24 11:22:54

Molemmat maksavat omansa, toki joskus toinen voi piffatakin. Jos toinen vie toisen syömään esim. syntymäpäivänä, niin sitten viejä maksaa.

Lähettäjä: Spets 
Päivämäärä:   8.11.24 11:28:34

Meillä emäntä maksaa kaiken.
Mä vedän täysin siivellä ja käytän rahani omiin hommiin ja se on eukolle ihan ok.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 11:30:02

Yhteiseltä tilitä maksetaan.

Tai sitten maksan omani Edenredillä, ja mies maksaa omansa omalta tilitään.

Lähettäjä: Gg 
Päivämäärä:   8.11.24 11:37:31

Jompikumpi maksaa molemmat. Useimmiten mies, välillä minä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 11:38:08

Minä parempituloisena maksan.

Päivämäärä:   8.11.24 12:08:39

Molemmat maksaa omat ruokansa

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   8.11.24 12:26:27

Yhteiseltä tililtä menee. Toki, siellä olevat rahat on suurimmaksi osaksi minun sinne siirtämiä, koska mies opiskelijan tuilla.

Päivämäärä:   8.11.24 12:39:54

Joko molemmat maksaa omansa tai sitten se, joka ei viimeksi maksanut, maksaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.11.24 12:48:16

Todennäköisesti mies ottaa lompakon mukaan, mutta raha menee yhteiseltä taloustililtä, jonne molemmat laittaa saman verran rahaa.

Jos maksetaan omista niin mies maksaa useammin, mutta maksan minäkin välillä.

Päivämäärä:   8.11.24 12:56:00

Eli ihan tyhmä haloo ensitreffit alttarin muijalta mies ehdotti ravintolaa ja sit haluskin maksaa puoliksi

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.11.24 12:57:38

Se maksaa jolla tilipäivä ollut lähempänä.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   8.11.24 12:59:11

Spets sulla on asenne kohdallaan...Tsemppiä.

Päivämäärä:   8.11.24 13:33:38

"Eli ihan tyhmä haloo ensitreffit alttarin muijalta mies ehdotti ravintolaa ja sit haluskin maksaa puoliksi"

Ei se ollut tyhmä haloo, minäkin ihmettelen näitä vastauksia. Oikeastiko puolisot jakavat jotain pizzalaskuja puoliksi? Tuo ensitreffit alttarilla nainen oli lisäksi hakemassa hyvin perinteistä parisuhdetta, jossa nainen ottaa enemmän vastuuta kodista ja mies perheen elättämisestä. Sellaiseen ajatusmalliin tuollainen käytös kolahtaa hyvin negatiivisesti.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   8.11.24 13:35:01

Onko kyse Atrian pitsasta..

Päivämäärä:   8.11.24 13:51:05

Joo haki perinteistä parisuhdetta, mutta sit pakotti toisen siivoon ja pyykkään???

Päivämäärä:   8.11.24 14:36:12

"Joo haki perinteistä parisuhdetta, mutta sit pakotti toisen siivoon ja pyykkään???"

Niin, työttömän miehen. Kuvitella.

Lähettäjä: me 
Päivämäärä:   8.11.24 14:49:07

Maksetaan yhteisen tilin kortilta.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   8.11.24 15:54:47

"Tuo ensitreffit alttarilla nainen oli lisäksi hakemassa hyvin perinteistä parisuhdetta, jossa nainen ottaa enemmän vastuuta kodista ja mies perheen elättämisestä."

Mua ihmetytti siinä se, että nainen itkee miten tuntee itsensä mieheksi (?!), jos joutuu maksamaan puolet ravintolalaskusta. Ei edes koko laskua, vaan oman puolikkaansa, ja nainen on sentään näistä kahdesta se suurituloisempi.

Aloittajalle: molemmat maksaa omansa. Jos käytte useammin ulkona syömässä, niin maksakaa laskut vuorotellen.

Lähettäjä: Kkt 
Päivämäärä:   8.11.24 16:00:53

Mua ihmetytti siinä se, että nainen itkee miten tuntee itsensä mieheksi (?!), jos joutuu maksamaan puolet ravintolalaskusta. Ei edes koko laskua, vaan oman puolikkaansa, ja nainen on sentään näistä kahdesta se suurituloisempi.
--
Näiden kahden tulothan olivat hyvin samansuuruiset, ainakin eilisten iltalehtien mukaan. Silti tuo nainen oli joutunut jo useaan otteeseen maksamaan asioita miehen _puolesta_, miehen todetessa, että hän maksaa palkkapäivänä takaisin. Tuollainen rahankäyttö nelikymppisellä keskituloisella miehellä, jolla ei ilmeisesti ole edes lapsia, autoa tai asuntolainaa maksettavanaan, on hyvin luotaan työntävää. Mihin tuo mies oikein rahansa hukkaa ?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.11.24 16:16:00

Yhteisistä rahoista/tililtä ne aina menee !

Tosin jos olisin seurusteluvaiheessa niin odottaisin piffaamista aina silloin kun itse en erityisesti olisi syömään pyytänyt ja sanonut että tarjoan (tai vielä mieluummin laitan ruokaa).

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 16:39:43

Avo-tai avioliitossa ihan sama kumpi maksaa, sehrudtelj suhteessa kutsuja maksaa.

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   8.11.24 16:54:01

Jossain tapailuvaiheessa yms. Maksaisin ihan itse omat ruoat. Jos mies taas ehdottaa, että maksaa niin antaisin maksaa ja seuraavalla kerralla tarjoutuisin itse maksamaa.

Nykyisessä pidemmässä suhteessa mies usein miten maksaa, koska tienaa enemmän, mutta tarjoudun minäkin välillä maksamaan ja jos perheenä jossain ollaan niin mies maksaa isommat kulut ja minä sitten pienempiä esim. Mies ruoat perheelle ja minä sitten kahvit ja jäätelöt.

Mitä ensi treffit alttarilla ohjelmaan tulee niin ihmettelen miksi aina noihin valitaan selkeästi sopimattomat kumppanit toisilleen. Jos nainen haluaa perinteisen miehen niin miksi valitaan mies joka tienaa saman verran tai jopa vähemmän, on työtön jne. Tuntuu että ihan tahallaan valitaan muutamat ihan random parit jotta saadaan draamaa ja sitten vain yksi kunnolla pohdittu pari josta ehkä saattaa tullakin jotakin.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.11.24 17:35:58

Jos tulee lähdettyä niin se maksaa jolla sattuu olemaan pätäkkää. Useinkaan ei minulla ole,tuskin koskaan.

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   8.11.24 19:59:43

Just mietin, että voih kun mies joskus tarjoais. Eli jos ehdotan, vastaus on aina, jos tarjoat, hehhehhee. Se on mallia lokki, oikeen isälokki.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.11.24 18:42:15

Se maksaa jolla sattuu olemaan rahaa. Tuo Jyrkin vaimo on ihan järkyttävä nipo. Siivousneurooktikko joka tahtoisi miehen joka elättää hänet. Eli hän on isin pikku prinsessa joka ei ole lainkaan valmis joustamaan ja tekemään kompromisseja. Ei ihme, että ei ole löytänyt pysyvää parisuhdetta. Miten tuollaisia nipoja ja neurootikkoja ( kuten se Taina) on edes hyväksytty ohjelmaan. Taina ei kestä kun ei Matin fyysisesti miellytäkkään ja pitäis alkaa hoitaa aviollisia velvollisuuksia.

Päivämäärä:   20.11.24 08:29:50

Ensitreffit alttarilla oli kiusaannuttavaa katsottavaa, toivottavasti koko formaatti lopetetaan. Kaikista vakuutteluista huolimatta yksikään pari ei ollut oikeasti valmis yrittämään tosissaan. En tiedä millaisia odotuksia osallistujilla on, mutta esimerkiksi naisista tuli vaikutelma että odottivat satuprinssiä ja kun sellaista ei nyt tätäkään kautta tullut, niin yksi sairaslomalla, toinen erosi koska ei ollut tarpeeksi rahaa ja kolmas kritisoi ensin kaikkea, sitten huomasi itsekin olevansa ihan kamala ja alkoi sitten esittää ihanaa ystävyyttä johon mies huojentuneena tarttui kun ei muutakaan saanut.

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   20.11.24 11:05:15

Katsooko joku oikeasti näitä formaatteja?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.11.24 11:07:39

Pitsa nyt ei niin paljon maksa, että asiaa tarvitsisi miettiä. Maksaa kumpi maksaa, ihan sama, tai sitten kumpikin omansa. Ei ole mitään vakiintunutta käytäntöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.